Romániában kiírták a közbeszerzést Európa egyik leghosszabb függőhídjára

Megjelent az ajánlati felhívás a Brailánál megépítendő új Duna-hídra, amely Európa első öt függőhídja közé kerülhet a két pillér közötti 1120 méteres fesztávolságával – közölte a Hotnews.ro hírportál kedden.

A romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) mintegy félmilliárd eurót (2,025 milliárd lej plusz áfa) irányzott elő a híd megtervezésére és kivitelezésére: a társaság szerint ez lesz az utóbbi 27 év legnagyobb összegű infrastrukturális közbeszerzése. A tervezésre másfél, a kivitelezésre pedig három évet szántak a kiírásban, amely magába foglalja a létező úthálózattal összeköttetést teremtő 23 kilométernyi új út megépítését is.

A hídon menetirányonként két-két sáv lesz, magassága az eddigi legmagasabb vízállás szintje felett 38 méter, hogy ne akadályozza a folyami hajózást.

A folyó egy kilométert szinte mindenütt meghaladó szélessége miatt Romániában kevés Duna-híd épült. A csaknem 500 kilométernyi folyami határszakaszon két híd köti össze Romániát Bulgáriával: az 1954-ben épült Giurgiu és Rusze, illetve a 2013-ban megnyitott Calafat és Vidin közötti. Szerbiával a Vaskapu vízerőmű zárógátja teremt közúti összeköttetést a Dunán keresztül.

Dobrudzsát – Románia Fekete-tenger és a Duna közötti keleti részét – jelenleg két közúti híd köti össze az ország többi részével.

Az új híd a Duna bal partján lévő két nagyváros – a 180 ezres lakosságú Braila és a tőle alig húsz kilométernyire északra elhelyezkedő negyedmilliós Galati – számára teremti meg a régóta követelt közvetlen összeköttetést Dobrudzsával és a román tengerparttal.

MTI