Irányvonatokat indít az Ekol Kft.

Áprilisban az első közvetlen teherszállító vonat érkezett Kínából Magyarországra a cég szervezésében, szeptember 2-án pedig az első intermodális irányvonat indul Budapestről a németországi Kölnbe. Ezzel az Ekol Logistics Kft. az első magyar logisztikai szolgáltató, amely saját szervezésben üzemeltet közvetlen irányvonatot.

Az intermodális szállítási mód környezetbarát és költséghatékony megoldás a közúti fuvarozással szemben, valamint az áruk biztonságos célba juttatása is garantált” – mondta Szűcs Imre, a cég projektmenedzsere.

A vonatok a csepeli Mahart Container Center (MCC) termináljáról indulnak, és több mint 1100 km megtétele után érkeznek meg Köln Nord terminálra, ahonnan a Ruhr-vidék, Hollandia, Belgium, Franciaország és Nagy Britannia irányába közúton kerülnek továbbításra a pótkocsik. Egy szerelvény 38 darab Mega trailer típusú félpótkocsi, valamint tengeri és vegyi konténerek szállítására alkalmas. A vonatok hétfőn, szerdán és pénteken 22 órakor indulnak mindkét terminálról, és 31 órával később érkeznek meg Kölnbe, illetve onnan Budapestre.

A vasúti szolgáltatásra kiírt tender során a GYSEV Cargo Zrt. bizonyult a legfelkészültebbnek. A cég a vontatást a legújabb, Vectron típusú mozdonyaival végzi, melyek több áramnemű felépítésüknek köszönhetően mozdonycsere nélkül juttatják el a szerelvényeket a végállomásra. A szerelvény speciális vagonjait az Ekol csoport biztosítja a szállításhoz.

Az Ekol csoport elkötelezett a környezetbarát szállítási megoldások fejlesztésében, hiszen a most induló irányvonat mellett 48 hasonló intermodális összeköttetést biztosít Európa-szerte. Ezzel az új járattal havonta 912 kamionnyi szállítmányt terelünk át közútról vasútra, ami jelentősen hozzájárul a fenntartható fejlődéshez.” – mondta Brandhuber Ákos, az Ekol Logistics Kft. termékfejlesztési igazgatója.