NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

100 LNG-üzemű tehergépkocsi a Green Logistics kezdeményezés kereteiben

Több mint 100 LNG-üzemű Scania tehergépkocsi áll forgalomba Észak-Németországban annak a kezdeményezésnek a keretében, amelynek célja még inkább környezetkímélővé tenni a Volkswagen-csoport áruszállítási tevékenységét. A projektet a német kormány mellett különféle szervezetek és gázszolgáltatók is támogatják.

Az üzembe állítás felgyorsítása érdekében a résztvevők nemrég az LNG Truck Day nevű rendezvényen találkoztak egymással Wolfsburgban. „A kisebb károsanyag-kibocsátású tehergépkocsik kulcsfontosságú elemei a Green Logistics nevű fenntarthatósági kezdeményezésünknek. A most megrendezett LNG Truck Day keretében megadtuk a kezdő lendületet az alternatív hajtásláncú tehergépkocsik használatának. Azonban csak erős partnerekkel érhetünk el sikereket – az összpontosított erőfeszítések a helyes útra állítanak majd bennünket” – mondta Thomas Zernechel, a Volkswagen Group Logistics vezetője.

Az összejövetelen a Volkswagen Group Logistics, a Scania, a részt vevő gázszolgáltatók és 18 regionális fuvarozó mind kifejezte a fenntartható logisztika támogatását. Több mint 100 LNG-üzemű Scania tehergépkocsi áll majd a Volkswagen-csoport fuvarozóinak rendelkezésére Észak-Németországban. A német közlekedési és digitális infrastruktúrafejlesztési minisztérium egy támogatási csomagot biztosít majd a fuvarozóknak a tehergépkocsik beszerzéséhez. A gázszolgáltatók pedig LNG-töltő állomásokat építenek ki a régióban.

Frank Bonaldo, a szövetségi gazdasági és energiaügyi minisztérium szóvivője kihangsúlyozta az LNG-hajtásláncok jelentőségét: „Több ország is, például Spanyolország, Hollandia vagy Franciaország, lényegesen jobban áll az LNG közúti fuvarozásban való alkalmazásával. Németországnak sürgősen fel kell zárkóznia annak érdekében, hogy elérje az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló célkitűzéseit 2030-ig: az összes energiafogyasztási szektorban 55 százalékos, míg a közlekedési ágazatban 40 százalékos csökkentésre van szükség az 1990-es értékekhez képest. A Közlekedési és Digitális Infrastruktúrafejlesztési Minisztérium, a Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium és a Zukunft Erdgas (földgázzal a jövőbe) nevű szervezet ezért támogatja ezt az elköteleződést. A Közlekedési és Digitális Infrastruktúrafejlesztési Minisztérium közösségi támogatást jelentett be a gyártóknak, hogy versenyképesen kínálhassák az LNG-üzemű tehergépkocsikat.

Peter Hornig, a Scania Németország és Ausztria ügyvezető igazgatója kifejtette: „Jelenleg a földgázt főként CNG (sűrített földgáz) formájában használják gépjárművek üzemanyagaként, de az LNG-t (cseppfolyósított földgáz) is egyre szélesebb körben alkalmazzák, különösen a hosszú távú fuvarozásban.