Megnyílt az RRX vonatok karbantartó járműtelepe

Megnyílt az RRX vonatok karbantartó járműtelepe

A digitalizált, papírmunkát teljesen mellőző koncepció biztosítja a vonatok szerződésben meghatározott 99 százalék feletti rendelkezésre állását.

Másfél éves építkezés után a Siemens Mobility átadta a Rajna-Ruhr Express (RRX) vonatok karbantartására létesített új járműtelepét, ahol 75 alkalmazott végzi majd a 82 elektromos RXX Desiro HC motorvonat javítását és karbantartását az elkövetkező 32 évben a Dortmund-Evingben található Vasúti Szervizközpont (Rail Service Center) területén.Az RRX (Westphalia-Lippe (NWL), Rhineland (NVR), Rhineland Palatinate Észak (SPNV-Nord) és Észak Hesse (NVV) projektben több gyorsvasúttársaság is részt vett, amelyek az elkövetkező években sokkal modernebb személyszállítást fognak biztosítani a regionális gyorsvasúthálózatot napi szinten használó kb. 2,7 millió utas számára.

A digitalizált, papírmunkát teljesen mellőző koncepció biztosítja a vonatok szerződésben meghatározott 99 százalék feletti rendelkezésre állását.Hogy ezt biztosan elérhessék, a Vasúti Szervizközpontot és a vonatokat a legmodernebb diagnosztikai rendszerekkel látták el, melyek segítségével a meghibásodásokat még azelőtt észlelhetik, hogy azok a napi üzem során zavarokat okoznának.

A Siemens Mobility ehhez kb. 5,5 km hosszúságú vasúti pályát fektetett le a korábbi Dortmund-Eving rendező-pályaudvar területén, valamint egy hatvágányos műhelycsarnokot, egy háromemeletes raktár- és személyzeti épületet, egy kaputorony-épületet, külső tárolóterületeket és egy vonatmosó létesítményt is megvalósított. A karbantartási folyamatok teljes mértékben feleslegessé teszik a papírmunkát: az alkalmazottak a munkahelyi utasításokat tableteken fogják megkapni a javításokhoz és a karbantartáshoz szükséges összes információval együtt. Az utasforgalmi üzem közben a vonatok összetett érzékelőik segítségével folyamatosan továbbítják az üzemállapotukra vonatkozó adatokat a járműtelep felé, ahol azokat majd feldolgozzák.

Az egyes vonatok által létrehozott adatpontok száma éves szinten egy- és négymilliárd között fog alakulni. A Siemens Mobility adatszakértői a vonat egyes kritikus alkatrészeinek adatpontjait intelligens algoritmusok segítségével elemzik majd. Célkitűzésük szerint a normál körülményektől való minden eltérést analizálni kell a meghibásodás-előrejelzések kiszámításához, és annak érdekében, hogy a műhely technikusai az akut hibaelhárítások vagy a rutinszerű, ütemezett karbantartások elvégzésére ajánlásokat tehessenek. Ezzel az információval előre meg lehet tervezni és előkészíteni a szükséges intézkedéseket még azelőtt, hogy a vonat a járműtelepre érne. Így a tartalékalkatrészek is kéznél lesznek, és a személyzet munkájának optimalizált koordinációja is lehetővé válik. A vonatok ennek eredményeképpen a lehető legrövidebb ideig fognak a járműtelepen tartózkodni, így az utasforgalmi szolgálatba is nagyon hamar visszatérhetnek.

Az RRX műhely ezen túlmenően egy nagyon korszerű, Németországban először alkalmazott jármű-diagnosztikai rendszerrel (AVI) is rendelkezik. A vonatok a műhely területére belépve elhaladnak az AVI-berendezés mellett, mely modern lézeres technológiával automatikusan megvizsgálja az egyes kocsik kerekeit, tengelyeit és futófelületét. Ezek az adatok automatikusan az adatkezelő rendszerbe kerülnek, ahol azokat kiértékelik és elemzik. A műhelyben nagyteljesítményű 3D nyomtató is van, mely gyorsan és közvetlenül tudja azokat a tartalékalkatrészeket műanyagból előállítani, melyek nem vagy csak magas költségen állnak rendelkezésre.

Az új RRX vasúti közlekedési koncepcióban résztvevő gyorsvasúttársaságok 2015 márciusában 82 Desiro HC elektromos motorvonat leszállításával, valamint azok 32 éves időtartamra történő javításával és karbantartásával bízták meg a Siemens Mobility vállalatot. Az 1,7 milliárd euró összértéket meghaladó megrendelés a legnagyobb, amivel a Siemenst Németország regionális vasúti személyszállításának területén valaha is megbízták.