A Lufthansa Csoport testre szabja és digitalizálja termékeit

A Lufthansa Csoport jelentős beruházásokat hajt végre termékei testre szabása és digitalizálása terén.

A 2020-ig tartó időszakban a Lufthansa Csoport 500 millió eurót fordít egyedül a személyre szabott digitális ajánlatok kidolgozására és továbbfejlesztésére. A légitársaság a fedélzeten és a földi kiszolgálás során is egyedi igényekre szabott digitális ajánlatokkal igazodik az egyéni preferenciákhoz. Az utasok például már jelenleg is 250 újságot és magazint tölthetnek le elektronikus formában. A több mint 200 ezer februári letöltés meggyőzően bizonyítja a kezdeményezés kedvező fogadtatását. Az utasok kikérhetik Mildred chatbot véleményét a legjobb jegyárakról, és Apple órájukon, akár a gép fedélzetén is elérhetik a legfrissebb járatinformációkat. A Lufthansa nemrég új alkalmazást fejlesztett ki a Google Home „személyi asszisztenshez”. A kompakt eszköz hamarosan felolvasó technológia segítségével válaszolja meg a Lufthansa járataival kapcsolatos kérdéseket.

A Lufthansánál a digitalizáció sokkal többet jelent új alkalmazások fejlesztésénél. Olyan modern technológiát kínálunk utasaiknak, amely reagál kéréseikre, és a lehető legjobb kiszolgálást nyújtja nekik az utazás során” – nyilatkozta Harry Hohmeister, a Lufthansa Csoport vezetőségének hálózati légitársaságokért felelős tagja.

Új üzleti osztály a Boeing 777 X gépeken

A Lufthansa Csoport vezetősége az ITB-n hozott nyilvánosságra egy másik, mindeddig jól őrzött titkot is: a légitársaság teljesen új üzleti osztályt vezet be a várhatóan 2020-ban szolgálatba álló, új Boeing „triplahetes X” gépeken. Az új ülések kialakításánál a tökéletes testre szabást és digitalizációt tartották szem előtt. Az utasok ennek megfelelően okostelefonról vagy táblagépről, teljesen önállóan, vezeték nélkül állíthatják be ülésüket. Az ülés pozíciója mellett a fedélzeti szórakoztató rendszert is saját személyi eszközeikkel vezérelhetik. „Ez az ülés több egyszerű ülőalkalmatosságnál. Kielégíti az ügyfelek konkrét igényeit – akár dolgozni vagy aludni szeretnének, akár családi nyaralásra vagy egyedül, üzleti célból utaznak. Nagyon izgalmasnak ígérkeznek az új fejlesztések.” – jelentette ki Harry Hohmeister az ITB-n tartott előadásában.

Az üzleti osztály új ülése nem csupán minőség és testre szabás szempontjából képvisel új etalont. Jól példázza a Lufthansa Csoport új stratégiáját is, mely szerint a légitársaság erősíteni szeretné szervezetén belül a folyamatokért vállalt közös felelősséget. Az új ülést közösen tervezték meg a hálózaton belül a Lufthansa, az Austrian Airlines és a Swiss részére. Tavaly az értékesítési divízióit is átszervezték a Lufthansa Csoport összes hálózati légitársaságánál. „A három hálózati légitársaság egységes folyamatai és a közös struktúrák csökkentik a komplexitást, és segítenek az ügyfeleket és az értékesítési partnereket még inkább működésünk középpontjába állítani” – hangsúlyozta Heike Birlenbach, a Lufthansa Csoport hálózati légitársaságokért felelős értékesíti alelnöke. A 2017 második negyedévében mindhárom hálózati légitársaságra kiterjesztendő „BookaGroup” csoportos jegyfoglalási portál jó példa erre a szemléletre. Az értékesítési partnerek egységes, webalapú eszköz segítségével, tetszőleges kombinációban igényelhetnek jegyet csoportok számára a Lufthansa, az Austrian Airlines és a Swiss járataira, és azonnali visszaigazolással le is foglalhatják a helyeket.

Az egyirányú jegyek Európa-szerte kibővítik az utazási lehetőségek körét

A Lufthansa Csoport új viteldíjtípust vezetett be: az európai úti célokra szóló egyirányú jegyeket. Az utasok ezután kedvezményes áron bejárhatják Európát a Lufthansa, az Austrian Airlines és a Swiss járataival. A 44 ország 170 városába elérhető heti mintegy 7500 járat rengeteg lehetőséget és nagy rugalmasságot biztosít az utazás megtervezéséhez.

Presale promóciók a direkt csatornákban

A Lufthansa Csoport az idén folytatja közvetlen értékesítési csatornái bővítését. Hosszú távú célja, hogy a légitársaságok közül elsőként kínáljon olyan vonzó járatokat és szolgáltatásokat, amelyek maradéktalanul kielégítik értékesítési partnerei és céges ügyfelei egyre speciálisabb és dinamikusan változó igényeit. A Lufthansa Csoport 2015-ben kezdte meg új értékesítési és disztribúciós stratégiája megvalósítását. A legutóbb bevezetett technológiai megoldások segítségével az ügyfelek korábban nem elérhető, új tartalmakhoz, valamint innovatívabb, megfizethetőbb és ügyfélközpontúbb opcionális szolgáltatásokhoz férnek hozzá.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Lufthansa testre tudja majd szabni a különböző csatornákon közvetített ajánlatokat. Első lépésként a Lufthansa Csoport exkluzív presale promóciókat kínál értékesítési partnereinek. A továbbiakban differenciált ajánlatokat vezet majd be Direct Connect partnerei számára, amelyeket folyamatosan felülvizsgál, bővít és adaptál majd annak érdekében, hogy minél teljesebben megfeleljenek az ügyfelek igényeinek.