Esztergomi vasútvonal: változik a menetrend, csökken a menetidő

Esztergomi vasútvonal: változik a menetrend, csökken a menetidő

A Budapest–Esztergom vonalon a villamos üzemű FLIRT motorvonatok jobb menetdinamikáját kihasználó zónázó menetrendet vezet be a MÁV-START. A gyorsított személyvonatok esetében 62 percre csökken a menetidő a Nyugati pályaudvar és Esztergom között.

Jövő héttől, munkanapokon az óránkénti két gyorsított vonatpár 30 percenként közlekedik – eltérő megállási renddel – Budapest-Nyugati pályaudvar és Esztergom között. Angyalföld–Piliscsaba állomások között minden állomáson és megállóhelyen megállva óránként egy vonatpár közlekedik, Piliscsabáig 38 perc alatt lehet majd eljutni. A Budapestről 6:51-től 20:51-ig közlekedő gyorsított vonatoktól a piliscsabai személyvonatokra csatlakozást biztosít a vasúttársaság Angyalföldön, minden órában, hatperces átszállási idővel. Csúcsidőn kívül pedig minden állomáson és megállóhelyen megálló vonatok közlekednek óránként a Nyugati pályaudvar és Esztergom, valamint a Nyugati és Piliscsaba között, így Piliscsabára a késő esti órákban 30 percenkénti utazási lehetőséget biztosít a vasúttársaság.

Munkaszüneti napokon, napközben 30 percenként közlekednek a vonatok a Nyugati és Esztergom között (az egyik zónázóvonat Budapest-Nyugati–Piliscsaba között csak a nagy forgalmú megállóhelyeken, Piliscsaba és Esztergom között pedig mindenhol megáll, a másik Magdolnavölgy és Piliscsév kivételével mindenhol megáll). Csúcsidőn kívül, óránként minden megállóhelyen és állomáson megállnak a vonatok a teljes vonalon.A vasútvonal korszerűsítésével összefüggő munkák még folyamatban vannak, ezért előfordulhatnak késések a vonalon.

A pályafelújításnak és villamosításnak köszönhetően április 9-től közlekednek elektromos FLIRT szerelvények a Budapest–Esztergom vonal teljes szakaszán a korábban üzemeltetett dízelmotorvonatok helyett. Az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően éves szinten mintegy 260 millió forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása az esztergomi vonalon, a Desiro motorvonatokra számított gázolaj kiadáshoz viszonyítva.