KözútVilág konferencia

Két hónapig zárva lesz a 2-es futópálya

Két hónapig zárva lesz a 2-es futópálya

Idén tavasszal a Budapest Airport befejezi a repülőtér futópályavégeihez tartozó műszeres leszállító rendszer (ILS) berendezéseinek 2015-ben megkezdett korszerűsítését. Az idei évben a 2-es számú futópálya budapesti végéhez tartozó ILS rendszert cserélik ki, ami a pálya átmeneti lezárásával jár.

Április közepétől június első feléig egy futópályával üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, miután a 3,7 kilométer hosszú 2-es futópálya északnyugati (13L jelű) végéhez tartozó műszeres leszállító rendszert korszerűbbre cseréli a Budapest Airport. Az ILS berendezés éjszaka vagy rossz látási viszonyok között segíti a pilótákat a futópálya megközelítésében és a biztonságos leszállásban. A pálya két hónapos zárása alatt a repülőtér szakemberei egy sor egyéb korszerűsítést és javítást is elvégeznek a futópályán. Egyebek mellett burkolatjavítást terveznek, megtisztítják és kijavítják a vízelvezető rendszer aknáit, korszerűbb anyaggal végzik el a dilatációs hézagok cseréjét, valamint egyes fénytechnikai berendezéseket is korszerűsítenek.

A műszeres leszállító rendszer cseréje az utolsó lépése a repülőtér futópályáihoz tartozó navigációs berendezések 2015 óta tartó korszerűsítésének. A beruházás miatt szükséges kéthónapos zárás pozitívan érint bizonyos lakott területeket, elsősorban a XVII. kerületi Rákoshegy környékét, ahol alapesetben egyébként is a forgalom kevesebb, mint öt százaléka zajlik, a zárás alatt viszont itt egészen biztosan nem lesz forgalom.

Az 1-es futópálya kizárólagos használata az átmeneti időszakban Vecsés és Üllő térségében jelent majd megnövekedett forgalmat, azonban a munkálatok befejezésével – még a nyári csúcs előtt – visszaáll az eredeti forgalmi helyzet.