NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

A UPS radikálisan új töltési technológiát vezet be

Az új „okos-hálózat” akár a robbanómotor-függőség teljes megszűnését is eredményezheti.

Egy egész elektromos jármű flotta szimultán töltése komoly nehézséget jelent, ám az új rendszer ezt anélkül oldja meg, hogy a villamosenergia-hálózat költséges fejlesztésére lenne szükség. Ez az áttörés, a hagyományos robbanómotoros járművektőlvaló függés végét jelentheti, hiszen a pilóta projektben a UPS növelheti a London belvárosában található központjában üzemelő elektromos járművei számát. A jelenlegi maximum 65-ös üzemelés limit helyett, a jövőben akár mind a 170 londoni jármű elektromos lehet.

Ez a fejlesztés jelentős szerepet játszhat abban, hogy az elektromos járműveket a világ más városaiban is nagy számban alkalmazzák, amely kulcsfontosságú lehet a nagyvárosok levegő minőségének javításában.

A kezdeményezés fontos részét képezik a helyszínen energia tárolásra alkalmas akkumulátorok elhelyezése. Habár, ezúttal új elemeket helyeztek el a UPS központjában, a terv az, hogy a jövőben ezeket újrahasznosított készülékek válthatják ki, olyanok, amelyeket a UPS elektromos járművekben használtak korábban. Az okos-hálózattal együtt ez alapozhatja meg a UPS elektromos jármű infrastruktúráját és stratégiáját a jövőben:a hagyományos energiafejlesztés dinamikus kihasználása, okos-hálózat és helyszíni energiatárolás;és sok esetben, helyi energiafejlesztés is- akár nap, vagy más alternatív energiaforrás segítségével.

A UPS hosszú történetre tekint vissza, az elektromos járművek terén. Először az 1930-as években vezetett be ilyen típusú járműveket flottájába, majd a modern verziókat 2001-ben kezdte el használni a cég. Jelenleg, a UPS több mint 300 elektromos járművet és közel 700 hibrid-hajtású gépjárművet használ Európában és az Egyesült Államokban. A vállalat nemrég 125 új, teljesen elektromos Semi kamiont rendelt 2019-re a Teslától, amely eddig az egyik legnagyobb ilyen jellegű előrendelés. Ezenfelül, a UPS tavaly szeptemberben jelnettette be, hogy az első amerikai kereskedelmi ügyfél lesz, amely három eCanter (a Daimler Trucks Fuso márkája) közepes elektromos tehergépkocsit állít forgalomba.

 A töltési kihívások kezelése

Egy elektronikus-flotta feltöltése kifejezetten költséges folyamat lehet, mivel ehhez gyakran a külső elektromos hálózatot kell fejleszteni. Érthető módon, ez kevés üzletnek, vagy üzemeltetőnek vonzó opció. Ez a rendszer azonban lehetővé teszi, hogy a UPS a London belvárosában található központjából üzemeltetett elektromos járművek számát bővítse (a jelenlegi 65-ről, akár az összes 170 használatban levő járműre). Mindeztkülső fejlesztések nélkül. Ez okos-hálózattal érhető el, egy olyan központi szerver használatával, amely mindenegyes elektromos-töltőhöz, tápegységhez és helyszíni energiatárolóhoz külön kapcsolódik.

A rendszer “intelligens” módszert alkalmaz a töltésekkor, és az energiafelhasználást az éjszakai órákban úgy osztja el, hogy az épület emellett is zavartalanul folytathassa a logisztikai ügyvitelhez szükséges folyamatokat. Ugyanakkor, a rendszer azt is biztosítja, hogy az elektromos járművek teljesen feltöltött állapotban várják a reggelt, amikor szükség lehet rájuk. A rendszer azt is garantálja, hogy a hálózaton belül fellelhető maximum energiát sosem haladja meg a felhasználás.

A projekt eredményeként, és a kapcsolódó beruházások tanulságait levonva, a UPS immár bármely épületre kialakíthatja a legkevésbé költségigényes módszereket, és alátámasztott döntést tud hozni arról, hogy milyen módon tölthető fel egy teljesen elektromos flotta. Ehhez, különböző megoldások kombinálására lehet szükség, köztük: hagyományos elektromos hálózat-fejlesztés, okos hálózat kialakítása, elemes helyszíni energiatárolás, és helyi energiafejlesztés(például olyan napenergia felhasználásával, amelyet az épületek tetején gyűjtenek össze).