Megduplázta magyarországi utasforgalmát idén nyáron a FlixBus

Megduplázta magyarországi utasforgalmát idén nyáron a FlixBus

Európai szinten is 50 százalékkal többen utaztak zöld távolsági busszal a nyári hónapokban 2017-hez viszonyítva.

  • A FlixBus magyarországi utasforgalma kétszeresére nőtt idén nyáron
  • A legnépszerűbb célországok Magyarországról a főszezonban: Ausztria, Horvátország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia
  • Európában is 50 százalékkal nőtt az utasszám
  • Bővülő kínálat: jelentős hálózatfejlesztés a nyári időszakban, újabb kényelmi szolgáltatás


A FlixBus idén június és augusztus között megduplázta utasainak számát Magyarországon az előző év azonos időszakához viszonyítva. A mobilitási cég utasforgalmi adatai alapján Európa-szerte 50 százalékkal többen utaztak zöld busszal. A Magyarországról közvetlenül elérhető 17 célországból a legnépszerűbb Ausztria, Horvátország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia volt az induló utasok körében.

A Magyarországról induló és ide érkező utasok számának megkétszereződésében is szerepe van a bővülő kínálatnak. A tavalyi nyár után a FlixBus az idei főszezonra ismét jelentős fejlesztést végzett hálózatán. Bécs irányába a tavalyi 16 helyett idén már 28, Zágrábba 6 távolsági busz indult a forgalmasabb nyári napokon, a horvát tengerpartra naponta közlekedtek közvetlen buszok Budapestről. A Magyarországra látogatók 7 településre utazhattak FlixBus-szal, Budapest és olyan nagyvárosok mellett mint Győr vagy Szeged, a Balaton-part is 7 ország utasainak volt elérhető közvetlenül zöld busszal. A járatbővítésekkel párhuzamosan a FlixBus kényelmi szolgáltatásait is fejlesztette a nyáron: a WC, ingyenes WiFi, nagy lábtér és konnektorok mellett a buszokon való ülőhelyfoglalási lehetőség is elérhetővé vált. A busz típusától függően az utasok klasszikus, panoráma és asztal melletti ülések közül választhatnak a jegyvásárlás során.

A busszal utazók száma a FlixBus teljes európai hálózatában nőtt

Átlagosan 50 százalékkal emelkedett a FlixBus utasainak száma Európa-szerte, a vállalat minden piacán növelni tudta az utasmennyiséget az előző évhez viszonyítva. Magyarország mellett Belgiumban, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban, Csehországban és Spanyolországban is megduplázódott az utasforgalom. Luxemburgban, Norvégiában és Svédországban megháromszorozódott az utasszám, Portugáliában pedig ötször többen utaztak FlixBus-szal, mint 2017 nyarán. 2013-mas alapítása óta 100 millió ember használta a vállalat szolgáltatását.

A FlixBus és a FlixTrain hálózatában 300.000 napi csatlakozás 2000 célállomást köt össze, nemcsak forgalmas utazási csomópontok, hanem vidéki térségek is jelen vannak a kínálatban. A FlixBus megállóinak megközelítőleg 40 százaléka olyan település, aminek népessége nem haladja meg a 20.000 főt.