Ezek az utak újulnak meg a Dél-Alföldön

Mintegy 30 kilométernyi utat újít fel és modernizál a Duna Aszfalt, a Hódút, a Soltút és az Euroaszfalt Magyarország délkeleti régióiban.

2,8 milliárd forintból újítják fel Magyarország közútjait a Dél-Alföldön – derül ki az uniós közbeszerzési információkból. A fejlesztések a nyáron megkötött komplex útfelújítási keretmegállapodásnak megfelelően zajlanak le, a munkálatokat a Duna Aszfalt Kft., a Hódút Kft., a Soltút Kft. és az Euroaszfalt Kft. végzi el. Összesen körülbelül 30 kilométernyi út újul meg és válik biztonságosabbá.

A projektsorozatban állapotjavítást hajtanak végre

  • Mórahalomnál az 5514-es számú úton 1,4 kilométeren profil- és réteg marással, illetve egy új aszfaltréteg felhelyezésével,
    a Lajosmizse-Kunszentmiklós összekötő úton 3,6 kilométeren helyszíni hideg remixxel, illetve helyenként teljes pályacserével,
    a Soltvadkert-Szeged összekötő úton körülbelül 3,7 kilométeren burkolatfelújítással,
    az 5-ös számú főút 119+600-as és 122+000-as kilométerszelvénye közötti 2400 méternyi pályát burkolatfelújítással,
    a Szolnok-Kiskunfélegyháza összekötő út a 39+900-as és a 43+112-es szelvény közötti 3,2 kilométeres szakaszán hasonlóan burkolatrekonstrukcióval,
    a Tarhos-Békés-Gerla összekötő úton 3 kilométer hosszan szintén burkolatrekonstrukcióval, valamint két rétegű burkolat-megerősítéssel,
    a Kiskunlacháza-Izsák összekötő út 16+104-es és 22+170-es pontja közötti 5,1 kilométeres részen kétrétegű burkolatmegerősítéssel és a szakaszon található híd felújításával,
    Bugacnál az 5407-es úton mintegy 1,2 kilométer hosszan egyrétegű burkolat-megerősítéssel,
    a Kevermes-Medgyesegyháza-Orosháza összekötő úton 1,9 kilométeren kétrétegű burkolatmegerősítéssel,
    a Gyula-Pitvaros-Makó összekötő úton 1,8 kilométeren hasonlóan kétrétegű burkolat-megerősítéssel,
    a Dóc-Balástya összekötő úton 2,4 kilométeren egyrétegű burkolatmegerősítéssel,
    a Sándorfalva-Zsombó összekötő úton pedig 1,2 kilométeren úgyszintén egyrétegű burkolatmegerősítéssel és lokális útszélesség pótlással.
    A munkálatokat részben hazai forrásból, részben pedig az uniós Terület- és Településfejlesztési Operatív program (TOP) támogatásával finanszírozták.

A mórahalmi, lajosmizsei, soltvadkerti, kiskunfélegyházi, tarhosi, bugaci, kevermesi, gyulai, dóci és sándorfalvi beruházásokat a Duna Aszfalt és a Hódút konzorciuma végzi el, a kikunlacházi útfelújítást pedig a Soltút és az Euroaszfalt közös munkájával kivitelezik.

magyarepitok.hu