KözútVilág konferencia

Pályázatot írtak ki két HÉV-vonal meghosszabbítására

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tervezői pályázatot írt ki a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fejlesztésére és meghosszabbítására. Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el – mondta el az MTI érdeklődésére a vállalat kommunikációs igazgatója.

Loppert Dániel közölte, jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány beszerzése tart. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fejlesztését, illetve meghosszabbítását a többi között a forgalmi adatok, a lehetséges nyomvonalak, a műszaki tartalom és a költségek figyelembevételével. Több nyomvonaltervezet is lehetséges – jelezte.

Elmondta, a tanulmány vizsgálni fogja a ráckevei HÉV meghosszabbítását a Boráros térig, valamint a csepeli HÉV meghosszabbítását egy megállóval déli irányban. Ennek az a célja, hogy jobban bekösse a Csepel déli részén található lakótelepek közlekedését a kötöttpályás közlekedési hálózatba. Az alapvető probléma, hogy mind a H6-os, mint a H7-es HÉV-nél a villamos kapcsolatok, illetve Csepel közlekedési kiszolgálása eléggé elmaradott, korszerűtlen, ennek fejlesztését tervezik – tette hozzá.

Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a 150-es, kelebiai vasútvonal összekötésével akár Flirt-szerelvényeket is lehessen erre a vonalra szállítani. Az a cél, hogy „európai színvonalú” vonatok járjanak a HÉV vonalain, mivel az egyik legnagyobb hátrány, hogy nagyon régiek a szerelvények.

Azzal kapcsolatban, hogy több weboldalon felmerült, ebből a fejlesztésből alakulhatna ki az „5-ös metró”, Loppert Dániel úgy fogalmazott: a megvalósíthatósági tanulmány erre még nem tér ki.

MTI