Forgalomkorlátozás mellett folyik a felújítás

Forgalomkorlátozás mellett folyik a felújítás

Jó ütemben haladnak a munkálatok a teljes Kelenföld–Százhalombatta vasútvonalon.

A kivitelezés 2017 tavaszán kezdődött meg, és ütemtervnek megfelelően halad, a fejlesztésnek köszönhetően 2020 végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a 20,5 km-es vonalszakaszon. A munkálatok miatt jelenleg több helyen is forgalomkorlátozások vannak érvényben.

A fejlesztés keretében megújul a 40a vasútvonal Érd, Balatoni út keresztezésben lévő hídszerkezet. A külön szintű keresztezés fő szerkezetépítési munkái lezajlottak 2018. április-májusban.

A felújítás során Budapest, Vágóhíd utcánál a vasúti hidat elbontották, aminek helyén új hídszerkezet épült. Jelenleg közmű- és útépítési munkálok zajlanak, emiatt a Vágóhíd utcai átjáró közúti zárása tervezetten 2019. február közepéig lesz érvényben.

A fővárosban az Angeli út közúti átkelőjénél is dolgozik a kivitelező. A vasúti sínpárok fektetését már befejezték. A teljes útzárat október közepén ütemterv szerint feloldották, jelenleg félpályás útzár mellett folytatódik a munka, várhatóan december közepéig.

A Kelenföld–Százhalombatta vonalszakasz fejlesztésének részeként 20,5 km hosszan a vasúti pálya teljes átépítése, korszerűsítése történik. A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítási rendszerrel. A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül.