Torzító támogatás?

Torzító támogatás?

Az Európai Bizottság (EB) vizsgálja, hogy a DB Cargo a veszteségei fedezésére a német kormánytól kapott évi 300 millió eurós pénzügyi támogatása piactorzító-e. A német vasúti árufuvarozási szolgáltató vesztesége csak tavaly kis híján 500 millió eurót tett ki – írta a Reuters.

A DB Cargo az elmúlt években gyorsan veszített a piaci részesedéséből, és jelenleg a németországi vasúti áruszállítás felét sem uralja. A veszteség nem a kereslet hiányából fakad, hanem nagyrészt az egyeskocsi-fuvarozásnak köszönhető, amely iparág nem termel nyereséget a DB Cargo számára.

A társaság a francia Fret SNCF vasúttársaság útját követheti, amely tavaly 5 milliárd eurós bírságot kockáztatott az illegális állami támogatás miatt. Az EB vizsgálatát követően a Fret SNCF-nek több mint 20 vasúti árufuvarozási útvonalat kellett elhagynia.

A német kormány azt tűzte ki célul, hogy az éghajlatvédelmi céljaival összhangban 2030-ra a vasúti áruszállítás piaci részesedése az összes teherforgalom 25 százalékára emelkedjen. Az érték jelenleg azonban 19 százalék körül van, és az elmúlt években csak kis mértékben nőtt.