NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

Megérkezett az idei első közvetlen kínai konténervonat Budapestre

Megérkezett az idei első közvetlen kínai konténervonat Budapestre

Megérkezett Kínából az idei első, közvetlenül Magyarországra indított, Záhonyon keresztül közlekedő konténervonat a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-re. A 40 vasúti kocsiból álló szerelvény Jinan városából hozott többek között egészségügyi védőfelszereléseket, maszkokat, kesztyűket, tisztítókendőket és más eszközöket.

A Rail Cargo Operator – Hungaria kezelésében közlekedő vonat a szárazföldi Selyemúton több mint 10 ezer kilométert tett meg. Útja során számos alkalommal váltott mozdonyt és mozdonyvezetőt, a konténereket a vasúthálózatok különböző nyomtávszélessége miatt többször át kellett rakni. A következő hasonló összetételű vonat is elindult Budapestre.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára örömmel nyugtázta, hogy a több hete üzemelő légihíd mellett szárazföldön is helyreállt az összeköttetés Kína és Magyarország között. Az egyre élénkülő forgalomban a vasút a tengeri fuvarozásnál gyorsabb árutovábbítást tesz lehetővé környezetkímélő módon. Az államtitkár kifejtette, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának korszerűsítése és kapacitásbővítése a kapcsolódó hitelszerződés napokban megtörtént aláírása után a tervezéssel és engedélyeztetéssel megkezdődik. Az Ázsiából Európába tartó teherforgalomból tranzitországként Magyarország is profitál, hazánk kedvező adottságaival élve a régió logisztikai központjává válhat. Mosóczi László hozzátette, az árufuvarozás minden szereplője, köztük a hazai vasúti teherszállítás meghatározó vállalata, a Rail Cargo Hungaria is példásan helytáll a veszélyhelyzetben. Közreműködésük nélkülözhetetlen a magyar emberek folyamatos ellátásához és a gazdaság fokozatos újraindításához is.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria Igazgatóságának tagja elmondta, hogy a vasúti konténerfuvarozás területén fokozatos felfutást tapasztal. Már érzékelhető, hogy Kínában újraindultak a gyárak, a szárazföldi szállítás beindulása mellett konténerhajók is érkeznek az adriai kikötőkbe, ahonnan a Rail Cargo Group vonatai hozzák az ázsiai termékeket Magyarországra. Kijelentette, hogy egyelőre hullámzó mennyiségű forgalmakra lehet számítani, és akár őszig is eltarthat, amíg egyensúlyba kerülnek a szállítások – aszerint, ahogy Európában a gyárak újra működni kezdenek. A vasút őszre, télre érheti el forgalomban a tavalyi hónapokat, de éves szinten a régióban országonként mintegy 10–20 százalék visszaesés várható. Kovács Imre hangsúlyozta, hogy a jelentős veszteségek miatt a minisztériummal közösen keresik az árufuvarozó vasút működőképességének megszilárdítására alkalmas megoldásokat.