NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

Fordult a kocka

Másfél év alatt közel félszáz új MAN TGX nyerges vontatót szerzett be az Eurolux Trans Kft. úgy, hogy korábban soha sem került közelebbi kapcsolatba az oroszlános márkával. Több márka is megfordult a 27 éves Eurolux Trans Kft. flottájában 2016 nyaráig, de MAN soha sem. Ekkor azonban megtört a jég, és ma már a gépkocsik kétharmadán az oroszlános embléma ékeskedik. Hogy milyen út vezetett idáig?

Gyors léptekben

A 72 ezer négyzetméteres telephellyel és saját szervizzel, illetve raktárral rendelkező felsőzsolcai vállalkozás fő profilja ipari korom szállítása tartányos szerelvényekkel nyugat-európai és kelet-közép-európai, valamint részben belföldi viszonylatokon. Emellett pedig autószállítással is foglalkozik a száz főt alkalmazó cég. Ennek megfelelően a flotta hetven járműegységéből hatvan koromszállító nyerges szerelvény, míg négy autószállító nyerges, hat pedig autószállító pótkocsis szerelvény. „Szerettünk volna kipróbálni egy számunkra új típust, és az MAN-től kaptunk egy kedvező ajánlatot, illetve egy tesztjárművet, amellyel elégedettek voltunk” – kezdte Kiskun Lajos a cég ügyvezető igazgatója. „Ennek eredményeként 2016 nyarán beszereztünk egyszerre 17 MAN TGX 18.480 XLX vontatót. Majd ezt követte tavaly nyáron 14 és decemberben 16 MAN TGX 18.500 XLX EfficientLine 3 modell” – folytatta az ügyvezető igazgató.

Kedvező tapasztalatok

„Gépkocsivezetőink gyorsan megkedvelték az MAN TGX járműveket, szeretik a fülke kényelmét és a motor teljesítményét. Munkájukat többek között gyári navigációs rendszer, álló helyzeti légkondicionáló és hűtőrekesz is segíti. Legalább ennyire fontos, hogy a teljes MAN-flotta üzemanyag-fogyasztása 5–8 százalékkal kisebb a korábban használt típusból álló parkéhoz képest, holott azok csak 460 lóerősek voltak. Egyébként az 500 lóerős EfficientLine 3 modellek már bejáratósan is száz kilométerenként körülbelül fél literrel takarékosabbnak mutatkoznak a 480 lóerősökhöz viszonyítva. Mindemellett az MAN-ek meghibásodási aránya eddig jóformán nulla” – magyarázta Kiskun Lajos.

Kiváló kiszolgálás

„Nemcsak maguk a TGX vontatók, hanem az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások is elégedettségre adnak okot. A tiszaújvárosi márkaszerviz felkészültsége, hozzáállása, nyitva tartása kifogástalan, és az MAN teljes ügyfélszolgálatáról is csak jót tudok mondani. A járművekre három évre, illetve 390 ezer kilométerre szóló javítási és karbantartási szerződést kötöttünk, ennek lejárata után pedig a visszavásárlási garancia könnyíti majd meg a cserét.” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.