Lejáratókampány a Modulók ellen?

Lejáratókampány a Modulók ellen?

Az Ikarus szerint annyira jók a Modulók, hogy a nagy európai gyártók és azok hazai beszállítói mindent megtesznek, hogy ellehetetlenítsék az újdonsült magyar vetélytársat.

Harcias közleményben reagált az Ikarus Egyedi Kft. azokra az elmarasztaló cikkekre, melyek a napokban jelentek meg a MODULO M168D számú csuklós buszaikról. Ezek egy része a járművek minőségét kritizálta, a Totalcar keddi írása azt pedzegette, hogy a buszoknak olyan súlyos műszaki és konstrukciós problémái vannak, hogy azok nem alkalmasak a közlekedésre. Ezt az Ikarus szigorúan elutasítja, mint írják, a Modulók „mind a járműre vonatkozó uniós és hazai jogszabályoknak, mind a megrendelői elvárásoknak, a kiírás feltételeinek megfelelnek. Az akkreditált minősítő szerv által kiadott típusbizonyítvány, a JÁFI-Autókut Kft., valamint a TÜV Rheinland-KTI Kft. mérési jegyzőkönyvei alapján a járművek biztonságosak, ezért a BKV Zrt.megkezdte a buszok utasforgalomba helyezését.”

Az Ikarus azt is kiemeli, hogy a Volánbusz Zrt. 180 busz szállítására kiírt tenderét úgy nyerték meg, hogy közel hárommilliárd forinttal kevesebbért vállalták a feladatot, mint a második helyezett. Aztán azzal folytatja a cég, hogy járművük nemcsak olcsóbb és teljesen biztonságos, de „mind a designt illetően, mind technikai színvonalát tekintve a legújabb konstrukciós trendeket követi és megállja a helyét az európai piacon.”

Mindezek után meg is találják a kritikus cikkek valódi forrását: az Ikarus úgy látja, hogy olcsó és remek termékükkel most már valódi és komoly vetélytársává váltak a nagy európai gyártóknak, illetve „a használt külföldi buszok behozatalával és drágán történő felújításával foglalkozó garázstársaságoknak is, akik mindent megtesznek, hogy lejárassák és ellehetetlenítsék az új buszok gyártását annak érdekében, hogy megőrizhessék több tíz éve jól jövedelmező megrendeléseiket.”

Az Ikarus szerint ráadásul a jó hírnevük ilyetén megsértése nemcsak szervezetek, de egyes sajtóorgánumok érdeke is, a cég pedig valótlan állítások, híresztelések áldozata, ezért megindítják a „megfelelő jogi eljárásokat.”

Mi a buszok minőségével nem, csak a szállítás késlekedésével foglalkoztunk. Korábban azt írtuk, hogy az Ikarus a beígért 30 helyett csak öt Modulót szállított le időben a BKV-nak. A késésekhez a közlemény szerint a beszállítói késlekedések, vis maior eseményekés egyéb, az ellenőrzési körükön kívül eső akadályozó körülmények járultak hozzá. Hozzátették, hogy mindezek ellenére a szállítást a határidő lejárta előtt megkezdték, és folyamatosan adják át a buszokat a BKV Zrt.-nek, majd a Volánbusz Zrt.-nek.

 

mfor.hu