Egységesítik a közlekedési központok adminisztrációját

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV Zrt.) egységesíti a felügyelete alatt lévő hét közlekedési központ pénzügyi, számviteli és HR adminisztrációs folyamatait a KOMP Program keretében.

A program célja, hogy növelje az állami társaságok hatékonyságát, a működésben egységes módszereket, sztenderdeket alakítson ki, amelynek eredményeként a tulajdonosi ellenőrzés magasabb szinten valósulhat meg.
Szivek Norbert, az MNV Zrt. vezérigazgatója a közleményben rámutatott: a fejlesztés lényege a társaságok működési mechanizmusának egyszerűsítése.

Az egységesítés egyik előnye, hogy a társaságoknak szektoronként egy-egy pénzügyi-számviteli, HR-bérszámfejtési informatikai rendszere van, a folyamatok egységes kezelése, az így kialakított transzparencia lehetővé teszi a szinergiák minél magasabb szintű kihasználását, a rövid és hosszú távú modernizációt, az IT-fejlesztést – emelte ki az MNV Zrt. vezérigazgatója.

Az MNV Zrt. a KOMP Program szakmai irányítását a 10 éves tapasztalattal, megfelelő infrastruktúrával rendelkező Nemzeti Üzleti Szolgáltató Zrt. (NÜSZ) révén látja el.

Gombkötő Zsuzsanna, a NÜSZ vezérigazgatója a közleményben kifejtette: a programban részt vevő társaságok 2017. január 23-án átálltak a NÜSZ által biztosított közös HR rendszerre. Pénzügy-számvitel területen négy közlekedési központ számára 2017 januárjától folyamatosan új szolgáltatásokat indítanak, megkezdődött a vevői és szállítói számlák kezelése, a banki kifizetések, a pénztárak könyvelései is – mondta el a projektről a NÜSZ vezérigazgatója.

Az MNV Zrt. közleményében hangsúlyozza: a KOMP Program bevezetésével az aktuális piaci trendeket, tapasztalatokat ülteti át az állami szektorba egyre szélesebb körben. A NÜSZ ügyfél- és szolgáltatási körének kibővítésével a Shared Service Center (SSC) folyamatos fejlesztése zajlik.

MTI