NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Szenvedéllyel szolgáltatni

Szenvedéllyel szolgáltatni

Zafer Özkök a török és közép-kelet-európai piacon kezdte logisztikai pályafutását. Diplomát a Sankt Georg Osztrák Főiskolán szerzett, majd tanulmányait üzleti adminisztráció és marketing szakon folytatta az egyik legnevesebb isztambuli intézményben, a Marmara Egyetemen. Végzés után rögtön felelős beosztásba került a török DB Schenkernél, értékesítési területen dolgozott. A Gefcóhoz 2006-ban igazolt, értékesítési és marketingigazgatóként tevékenykedett Törökországban és Közép-Kelet-Európában. 2015-ben nevezték ki a magyar leányvállalat ügyvezető igazgatójává. A török mellett angolul és németül beszél, valamint lelkesen tanul magyarul.

ZaferÖzkök, a GEFCO Magyarország ügyvezető igazgatója

– Mi a feladata a Gefcónál?

– A Gefco Magyarország ügyvezető igazgatójának lenni kétségkívül nagy kihívást jelent, ugyanakkor a sokszínűségének köszönhetően nagyszerű feladat. A Gefco Csoport minden megoldását integrált logisztikai szolgáltatóként biztosítjuk. Bár Európában főként a készjármű-logisztika egyik legnagyobb szolgáltatójaként vagyunk ismertek, ezenkívül széleskörű ügyfélhálózattal rendelkezünk a legkülönbözőbb iparágakban, úgy mint hightech, szépségápolás, élelmiszer, divat stb. Epiacok mindegyikében vannak közúti, légi, tengeri, contractlogistics és vámkezelési szolgáltatásaink.

– Mikor lépett a vállalatcsoport a hazai piacra?

– A piaci igényekre reagálva 2006-ban hozták létre a Gefco magyarországi leányvállalatát. Az erős autóipari szektor nagyszerű lehetőséget biztosít a Gefco számára, ugyanakkor kihívás is, hogy folytonos megújulásra törekedjünk. A technikai kérdések és tények mellett fontos megemlíteni, hogy a jól képzett, kreatív magyar munkaerő volt az, amelynek a Gefco bizalmat szavazott az ide történő befektetéssel. Szintén pozitívum Magyarország Nyugat- és Kelet-Európa közötti földrajzi elhelyezkedése, továbbá a 7 szomszédos ország jelenléte, amelyeket Budapestről 3 órán belül elérhetünk, így Magyarország az egyik legmegfelelőbb regionális disztribúciós ország lehet mind a különböző árukat, mind pedig a járműveket illetően.

– Hogyan különböztetik meg magukat a versenytársaktól?

– A Gefco Magyarország csapatával folyamatosan arra törekszünk, hogy növeljük a társaság jelenlétét és ismertségét Magyarországon. Amikor egy logisztikai vállalatról beszélünk, a hallgatóság általában nem gondol rögtön csodákra, forradalmi újításokra. Többek között ezért is az egyik legfőbb célunk, hogy az ellátásilánc piacon a leginnovatívabb szereplővé váljunk. A Gefco olyan munkahely, ahol a kollégák ötleteit és ambícióit mindig figyelembe vesszük, nagyra értékeljük. Hiszek abban, hogy a megfelelő, eredményes munkához elengedhetetlen a kellemes irodai környezet, továbbá nagyon fontosnak tartom, hogy az emberek folyamatos visszajelzést kapjanak teljesítményükről.

Hányan dolgoznak Önöknél?

– Világszerte 13 ezer ember dolgozik a Gefcónál. Magyarországon közel 100 kollégánk van, akik főként 3 helyszínen: Budapesten, Biatorbágyon és Komáromban tevékenykednek. Munkatársaink változatos feladatokat látnak el mindennapjaikban: specializálódott csapataink vannak a különféle szállításokra, az értékesítőkollégáink egyik legfőbb célja pedig megismerni a vevőink elvárásait, hogy a legjobb szolgáltatást nyújthassuk számukra. Szintén nem létezhetnénk a back-office kollégáink nélkül, például a pénzügyi vagy a minőségügyi osztályunkat említve. A Gefco Magyarország ügyvezető igazgatójaként úgy vélem, hogy az eredmények eléréséhez elengedhetetlen a szolgáltatásunk iránti szenvedély, az innovációra való törekvés és a hatékonyságnövelésére való összpontosítás. A teljesítményre történő fókuszálás mellett természetesen a minőségre legalább ennyire kell odafigyelnünk.

– A nemzetközi piacon mire koncentrálnak?

– Az autóipari piac a legmeghatározóbb számunkra, melyen belül közúti, készjármű-, légi és tengeri szállítmányozással foglalkozunk. Regionális disztribúciós központokat működtetünk a főbb autógyártó cégek, importőrök számára. Legfőbb célunk a partnereinknek hozzáadott értékkel bíró szolgáltatást nyújtani. A jól ismert autógyártókkal való együttműködés nagy lehetőség számunkra, és arra ösztönöz bennünket, hogy minél inkább személyreszabott szolgáltatásokat kínálhassunk, a legkülönfélébb elvárásaiknak és igényeiknek megfelelően.

– Milyen vasútlogisztikai megoldásokat alkalmaznak?

– A vasút abszolút versenyképes és környezetbarát megoldás a különböző típusú áruk/járművek szállítmányozására hosszabb távolságok esetén, gyárakból akár kikötőkbe vagy telephelyekre.Több, mint 60 év alatt jelentős szakértelmet szereztünk a vasúti szállítmányozásban, legyen szó akár készautó-szállításról, konténerekről vagy túlméretezett áruról. Fejlesztve a tevékenységeinket Oroszországban és Közép-Ázsiában hozzáférést biztosítunk az 1520 elnevezésű vasúthálózathoz; 1520 mm az oroszországi sztenderd vasúti nyomtávszélesség, ez a szabvány a FÁK államaiban, Ukrajnában, Grúziában, Türkmenisztánban, a balti államokban, Mongóliában és Finnországban is. E zóna útvonala, amely a világ második legnagyobb ilyen hálózata méret és lefedettség tekintetében,központi összekötő szerepet tölt be Ázsia és Európa között.

– Raktárlogisztikával is foglalkoznak?

– Ez azon területek egyike, amelyekben jelentős növekedést szeretnénk elérni Magyarországon. Elkötelezettek vagyunk a hozzáadott értékkel bíró területekkel kapcsolatos befektetésekben. Idén szeretnénk megduplázni a raktáraink kapacitását és további, új ügyfeleket szerezni.

 

Különleges út a Selyemúton

A Gefco Csoport első kínai feladású konténervonata 11 ezer kilométernyi utazást követően, kevesebb, mint 3 hét alatt érkezett meg a kínai Vuhanból a partner PSA-hoz, az észak-franciaországi Dourges-ba.A tehervonat 2017. november 3-án indult, hogy Kazahsztánon, Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül haladjon tovább. A szerelvény Dostyk (Kazahsztán) és Brest (Fehéroroszország) között a United Transport and Logistics Company (UTLC) vasúttársaságokat tömörítő konzorcium 1520 mm-es nyomtávú pályáján haladt.A vonat ezután Lengyelországon és Németországon át folytatta útját, míg végül 2017. november 22-én megérkezett a Dourges-i pályaudvarra. A vámkezelést követően a szállítmányt közvetlenül a PSA leányvállalata, a Française de Mécanique észak-franciaországi douvrini telephelyére vitték.

A szállítmánnyal új, Franciaországba vezető útvonal jött létre a Selyemúton, ami jelentősen javítja az ország pozícióját, közelebb hozza a fuvarozókat és a megrendelőket, hiszen ezidáig az új Selyemúton szállított áruk végállomása legtöbbször Németország és Lengyelország volt. A vasúti áruszállítás kiegészíti a légi és vízi szállítmányozási lehetőségeket, hiszen gazdasági és környezetvédelmi szempontból egyaránt előnyös alternatívát kínál az időkritikus termékek (például a Kínából érkező autóalkatrészek és elektronikai termékek) szállítására, a visszaúton pedig lehetőséget teremt a fogyasztási cikkek, hűtött áruk és különböző alkatrészek Kínába történő szállítására. A szállítmányozás ideje a felére csökken, a vízi áruszállításhoz viszonyítva. A vasúti szállítmányozás jóval olcsóbb és környezetkímélőbb, mint a légi fuvarozás. A Gefco havonta átlagosan 300 TEU áru vasúti szállítását bonyolítja le mindkét irányba.

 

Új piacok, új arculat

A Gefco Csoport 2017 végén megnyitotta görög leányvállalatát. Az ottani dinamikus növekedési potenciállal a társaság meg tudja erősíteni a jelenlétét Délkelet-Európában, ahol már régóta jelen van. A Gefco Görögország a cégcsoport szolgáltatásainak teljes sorát kínálja. A leányvállalat számos ügyfél számára biztosít nemzetközi közúti megoldásokat. A jövőben további megoldások (például hőmérsékletszabályozott szállítás) fejlesztésén dolgozik a Görögországban jelentős méretű élelmiszer- és gyógyszeripari szektor számára.

A cégcsoport idén januárban megnyitotta a harmadik, élettudomány és egészségügyi szektorba tartozó, hőmérsékletszabályozással ellátott raktárát. Az Egyesült Királyságban található új,15 ezer négyzetméteres üzem közel található a londoni Heathrow reptérhez, és tovább bővíti a Gefco Frankfurtban és Amszterdamban található raktárainak kapacitását. A létesítményt úgy alakították ki, hogy megfeleljen a gyógyszeripari termékek szállítására vonatkozó legmagasabb követelményeknek.

A vállalat arculata alig egy hónapja újult meg. A márkanévvel ellátott sárga keret a világra nyitott ablakot jelképezi, míg új szlogenük, a „Partners, unlimited” kifejezi ambíciójukat és jövőképüket, megerősítve elkötelezettségüket ügyfeleik és partnereik iránt.A partnerek (partners) szó azt az együttműködő gondolkodásmódot fejezi ki, amelynek szellemében a Gefco partneri kapcsolatait működteti vállalati ökoszisztémájában (ügyfeleivel, beszállítóival és alkalmazottaival), szorosan együtt dolgozva a kölcsönös előnyök mentén. A korlátlanság (unlimited) a szlogenben kifejezi a vállalat azon törekvését, hogy folyamatosan tágítja saját határait mind szakértelmét tekintve, mind pedig földrajzilag, a fenntartható növekedésében, kreativitásban – és természetesen az innovációban.

 

Ez a cikk a NavigátorVilág január-februári számában jelent meg.