NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Több hidrogénhajtású motorvonat Kalifornia államnak, több kocsitest Szolnokról

Több hidrogénhajtású motorvonat Kalifornia államnak, több kocsitest Szolnokról

Kalifornia állam és a Stadler történelmi jelentőségű megállapodást írtak alá, amely fontos lépés a fenntartható, kibocsátásmentes jövő felé az „arany államnak” is nevezett Kaliforniában. A szerződés keretében a Stadler négy csúcstechnológiás, hidrogénhajtású motorvonatot szállít a California State Transportation Agency (CalSTA) és a Caltrans részére. A szerződés ezen felül opciót nyújt további 25 szerelvény beszerzésére is. A jármű kocsiszekrényei ezúttal is a Stadler szolnoki alumínium kocsitesteket gyártó üzemében készülnek majd.

A Stadler és a San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóság (SBCTA) között létrejött partnerség lehetővé tette Észak-Amerika első hidrogénhajtású vonatának beszerzését. Az úttörő járművet két nemzetközi eseményen mutatták be a világnak: az InnoTrans 2022-es rendezvényén és az APTA EXPO-n 2023-ban, megragadva egyaránt az iparági partnerek, közlekedési ügynökségek, vasútrajongók és környezetvédők figyelmét.

A Stadler új hidrogénvonata átfogó teszteken esett át mind Svájcban, mind az Egyesült Államokban, bizonyítva kivételes teljesítményét és megbízhatóságát. A sikeres teszteket követően a CalSTA és a Caltrans úgy döntött, hogy a Stadlerrel vállvetve elindulnak ezen innovatív úton.

A szerződés a partnerség következő fázisának tekinthető, bemutatva egy továbbfejlesztett SBCTA modellt, amely nagyobb szállítási kapacitással rendelkezik. Ez bizonyítja a Caltrans töretlen elkötelezettségét olyan forradalmi technológiákba való befektetés mellett, amelyek segítenek Kaliforniának teljesíteni ambiciózus zéró emissziós vasúti célkitűzéseit.

„A Stadler célja, hogy környezetbaráttá tegye az utazást Észak-Amerikában az általunk biztosított járművek és szolgáltatások révén. Az Egyesült Államokban nagyon kevés vasútvonal rendelkezik felsővezetékkel, ezért itt olyan megoldásoknak, mint a FLIRT H2, nagy jelentősége van” – mondta Ansgar Brockmeyer, a Stadler Csoport marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető alelnöke.

Martin Ritter, a Stadler US vezérigazgatója hozzátette: „Az általunk tervezett akkumulátoros, üzemanyagcellás vonat megváltoztatja az amerikai járműipart az alternatív hajtásrendszerek terén, ötvözve a közismert Stadler csúcsminőséget és megbízhatóságot. Olyan innovációt hajtunk végre, ami nemcsak a vasutakat, hanem a fenntartható közlekedés esszenciáját is megváltoztatja Amerikában. Ez a szerződés tanúbizonysága annak az elszánt törekvésünknek, hogy fenntartható, környezetbarát közlekedési megoldásokat kínáljunk, és nagy örömmel tölt el minket, hogy kulcsfontosságú szerepet játszhatunk Kalifornia útján a tisztább, zöldebb jövő felé.”

Ahogy Kalifornia következő nagy vasúti beruházása kialakul, ezeknek a hidrogénvonatoknak a bevetése az államon belül forradalmasítja majd a vasúti ipart, miközben jelentősen csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. A Stadler páratlan szaktudása az alternatív hajtások terén a céget vezető pozícióba helyezi a fenntartható közlekedési megoldások világában. Kalifornia elkötelezettsége a zéró emissziós vasút iránt, kiegészülve a Stadler innovatív technológiájával, egy olyan áttörő partnerséget jelent, amely hosszú távon hatást gyakorol majd a környezetre és a vasúti közlekedés jövőjére egyaránt.