Flottakezelés és számvitel integrált rendszerben

Flottakezelés és számvitel integrált rendszerben

Természetesen minden cég olyan ütemben és olyan mértékben célozza meg a digitális átállást, amelyet a saját stratégiája alapján megfelelőnek tart. A CallTec célja egy olyan eszköz kifejlesztése volt, amellyel ez a folyamat maximálisan támogatható. A részleteket Cseresnyés Gábor, a CallTec Consulting ügyvezetője mondta el lapunknak.

– Milyen tevékenységre, milyen háttérrel alakult a cég?

– A CallTec alapítását megelőzően olyan telekommunikációs informatikai projekteken dolgoztam, ahol nagy gyakorlatot szereztem igen nagy mennyiségű adatok hatékony kezelésében, feldolgozásában, ezekre épülő alkalmazások fejlesztésében. A CallTec 2003-ban elsődlegesen ennek a tudásnak a hasznosítására alakult. Az első feladatunk egy komolyabb méretű adatmigrációs projekt volt, azt követően kezdtünk alkalmazások fejlesztésébe.

– Milyen indíttatásra foglalkoznak flottakezelő szoftverek fejlesztésével 2008 óta?

– A gépjárműflották kezelése egy konkrét megbízás alapján lett az egyik kiemelt fejlesztési területünk. Az első flottakezelő szoftverünket az MKB-Euroleasing Autópark Zrt. megbízásából készítettük. Pár évvel később ez a társaság piacvezetővé vált a flottakezelésben, ami több mint 10 ezer gépjárművet jelentett. Ekkora flottát csak nagyfokú automatizációval lehet hatékonyan kezelni, és a CallTec szoftverei ebben különösen erősek.

– Ezen a területen milyen mérföldkövek mentén milyen sikereket értek el az elmúlt 13 évben?

– Nagy kihívást és egyben előrelépést jelentett, amikor a bolgár MKB Autopark OOD is a mi szoftvereinket kezdte el használni. Távolról menedzseltük a cirill betűs, euróalapú, IFRS könyvelési szabványt használó cég alkalmazásait, itt ráadásul az operatív lízing mellett a pénzügyi lízing is bekerült a portfólióba. De talán a legjelentősebb mérföldkő az volt, amikor több jelentős piaci szereplő (MOL Fleet Solution Kft., M1 Flotta, NEXT AUTO Kft., CE Rent Zrt., Lignum 68 GmbH, BVT Flottakezelő Kft.) is a mi szoftvereinket kezdte el használni.

– A saját szoftvermegoldásuknak mi a sajátossága, előnye a piaci versenytársakhoz képest?

– Természetesen sok általános marketingmondat jogosan elmondható ilyenkor, de a flottakezelés területén az valóban kiemelkedő, hogy mi nemcsak a flottakezelő rendszert (F1), hanem a vele nagyon szoros szimbiózisban üzemelő, nagyvállalati szintű saját számviteli és pénzügyi rendszert (P1) is szállítjuk. Így valóban nagyon magas szintű automatizáció érhető el, valóban nagyon hatékony működést garantálva. A számos ügyfél és az évtizedes tapasztalat pedig azt eredményezi, hogy kiemelten nagy tudású, komplex rendszereket tudunk biztosítani a felhasználóinknak. Nálunk a konkrét igények kiszolgálása is nagyon hangsúlyos, de emellett saját kezdeményezés alapján is bővítjük az alkalmazásainkat.

– Milyen újdonságokra számíthatnak ügyfeleik a következő időszakban?

– Elkészült a CallTec dokumentumkezelő rendszere (D1), amely egyértelműen a valóban papírmentes iroda megvalósítását célozza meg. Ezt önmagában is és a flottakezeléshez kapcsolódóan is ajánljuk. Olyan kiemelt szolgáltatásokat tudunk biztosítani ezzel a rendszerrel, mint az új típusú elektronikus vevői számlák előállítása és archiválása, a szállítói számlák automatizált fogadása a NAV rendszeréből, a papíralapú dokumentumok hiteles elektronikus másolatának elkészítése, valamint fejlett munkafolyamat-kezelés és természetesen az általános dokumentumkezelési feladatok. Mindemellett tervezzük bővíteni a tevékenységüket külföldi (régiós) partnerek felé. Ehhez mind a technológiánk (többnyelvű alkalmazások, távoli menedzsment stb.), mind pedig a tapasztalatunk (az említett bolgár referencia) adott.