AkkuLog

Előremutató iránytű a vállalati folyamatokban – beszélgetőtársunk Horváth Péter, az Innomedio alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője és Rack-Rácz Ildikó üzletfejlesztési vezető

Előremutató iránytű a vállalati folyamatokban – beszélgetőtársunk Horváth Péter, az Innomedio alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője és Rack-Rácz Ildikó üzletfejlesztési vezető

A magyar piacon egyedülálló, hogy létezik egy olyan felhőalapú szoftver, amely beépített kamionos útvonaltervezővel rendelkezik, segít csökkenteni a rakomány nélkül megtett út mennyiségét, és a hozzá tartozó mobilalkalmazással együtt nagyban segíti az információáramlást a munkatársak között. Az innoTMS ügyviteli szoftverről a szegedi székhelyű Innomedio Kft. képviselőivel beszélgettünk.

– Mikor alakult a cég, milyen céllal, és hol tartanak most?

Horváth Péter (H. P.): – Szoftverfejlesztőként már a kezdetekben felhőalapú megoldásban gondolkodtam, és 2007-ben megalapítottam az Innomediót. Ahogy nőtt a cég, és ahogy találkoztunk az igényekkel, alakult ki a fő irányvonal, ami mostanra az innoTMS-ben öltött testet, tehát kifejezetten fuvarozóknak és szállítmányozóknak szolgáltatunk. A hosszú távú jövőben szerintünk a lehető legtöbb folyamatot automatizáljuk, azzal együtt, hogy az emberi munkaerőre mindig szükség lesz – csak nem mindegy, hogy valaki robotként adatot rögzít, dokumentumot kezel, vagy előremutató dolgokra használjuk a szellemi képességeit. Az Innomedio víziója szerint úgy építkezünk folyamatosan, hogy minél szélesebb körben integráljuk az innoTMS-t, például az idei évben kiépítettük az adatforgalmi hidat több telematikai szolgáltató irányába. A szoftverünk mindenekelőtt moduláris felépítésű, számos beállítási lehetőséggel, hogy az alapelveken túl adott cégre lehessen szabni. Ezáltal az ügyfeleink maguk tudják összerendezni, nyilvánvalóan annak nyomán, hogy velünk előzetesen többszörösen egyeztettek, átbeszéltük együtt, hogy nekik mire van szükségük, és hogyan tudnánk együttműködni.

Rack-Rácz Ildikó (R-R. I.): – A mindennapjainkban – értem ez alatt a saját belső folyamatainkat és a fejlesztési irányokat, amerre tartunk – minden esetben az van a szemünk előtt, hogy hogyan tudunk értéket teremteni az ügyfelek számára. Ezért folyamatosan kommunikálunk velük, kérünk tőlük visszajelzéseket. Célunk, hogy ügyfeleink és partnereink a velünk való együttműködés során úgy érezzék, hogy mindkét fél úgy vesz részt ebben a kapcsolatban, hogy közben – akár gazdasági, akár tudásbeli – előnyre tesz szert. Ügyfeleink számára elérhető egy exkluzív lehetőség is, amellyel fejlesztőpartnerek lehetnek, így az állandó kapcsolattartás mellett rendszeresen megosztjuk egymással a tapasztalatainkat, és brainstormingok keretén belül dolgozunk azon, hogy a szoftverünk továbbra is valós problémákra nyújtson megoldásokat és teljes mértékben kiszolgálja a piacot. Ennek céljával házon belül komoly ügyféltámogató csapatunk van, vannak olyan termékmenedzsereink, akik kifejezetten az ügyfelek elégedettségének fenntartásán dolgoznak. Hasonlóképpen a belső folyamatainkat is monitorozzuk szüntelenül, és próbáljuk úgy javítani ezeket, hogy a lehető leghatékonyabbak legyenek a cég és a legkomfortosabbak a kollégák számára; a mozgatórugónk itt is a nagyon magas színvonalú szolgáltatás. Mindebben partnerek az ügyfelek, és partnerek a kollégáink. Azt is fontosnak tartom megemlíteni, hogy viszonylag nagyot nőttünk az elmúlt időszakban, és ez folytatódni is látszik.

– Hány főről milyen létszámra növekedtek? Milyen kollégákat vettek fel: fejlesztőket vagy inkább értékesítőket?

R-R. I.: – Az ügyfélkörünk bővülésével a mi fejlődésünk egy folyamatos játék a számokkal és a kapacitásokkal: ugyanis ha az egyik oldalon növeljük a kapacitást, akkor előbb-utóbb a többi oldalon is hozzá kell igazítani a létszámot. Legutóbb ügyfélkapcsolati és oktató termékmenedzserek kerültek a csapatba, és értékesítőket volt szerencsénk felvenni, mindeközben folyamatosan keresünk fejlesztőket és üzleti elemzőket. Ez most nekünk is nehezített pálya, nem elsősorban az általános munkaerőhiány okán, hanem mert a tevékenységből fakadóan a fejlesztők megfelelő működési környezet birtokában, gyakorlatilag földrajzi helytől függetlenül bárhova be tudnak dolgozni, vagyis a globális piac azonnal elszívja az egyetemről kikerülő ifjú titánokat.

H. P.: – Reméljük, hogy a céges alapértékeink – hogy segítjük és támogatjuk egymást, hogy együtt fejlődünk, valamint hogy nyitottak vagyunk – kellőképpen vonzóak a munkaerőpiacra frissen kikerülők számára, emellett hívogató az is, hogy nálunk az új technológiák megismerése mellett lehetőséget kapnak a saját ötleteik és elképzeléseik megvalósítására. A jó döntésekhez ismernünk kell az újabb generációk meglátásait és javaslatait, és ezen friss gondolatok is segítenek minket abban, hogy a szakmai tapasztalatok minél több ponton találkozzanak a modern, digitális nézőpontokkal. Ezek nyomán fogalmazzuk meg a fejlesztési irányokat is annak érdekében, hogy közösen tudjunk előrehaladni, és mind a kollégák, mind a szoftver tudása folyamatosan növekedjen. A jelenlegi gazdasági környezetben véleményem szerint nagy szükség van a rugalmas, innovatív és előremutató stratégiára; ez eddig, a cég fennállása során mindig bevált.

– Hogyan képes a fentiek szerint körültekintően megválasztott és alkalmazott ügyviteli szoftver támogató eszköz lenni a vállalati eljárásokban?

H. P.: – Gyakorlatilag egyfajta iránytűként működik azok számára, akik évek óta nagy tapasztalattal végzik a munkájukat, de megváltozik körülöttük a gazdasági környezet. Gondoljunk csak arra, hogy egyre fontosabb pontos képet kapni arról, hogy hol folyik el a pénz, hiszen már egy néhány kamionos flotta esetében is komoly veszteséget generálhatnak az apró – ám okos megoldásokkal kiküszöbölhető – költségek. Ilyenformán a termékünk és a szolgáltatásunk több mint pusztán logisztikai költség. A járatalapú eredménykimutatásunk segítségével az ügyfeleink például konkrét fuvarfeladatra vonatkoztatva is meg tudják határozni, hogy mekkora nyereséget vagy veszteséget termeltek, elemezni tudják az adatokat, így pontos ismereteik lesznek arról, hogy mi alapján alakultak így a számok.

R-R. I.: – Azt tapasztaljuk, hogy akik már elértek egy bizonyos cégméretet, hamarabb értik meg a szoftver előnyeit. Teljesen természetes, hogy a kevésbé tőkeerős társaságok óvatosabbak, de az előremutató gondolkodással rendelkezők – akiknek pont az a fejlődési korlátja, hogy nincs egy ilyen eszköz a kezükben – a mi ügyfeleink, mondhatni a szerves részeink, hiszen akkor tudunk hosszú távon együtt dolgozni, ha ugyanazt az értékrendet képviseljük, és így fűzünk rá egymás gondolataira.

– Milyen új modulokkal rukkol most elő az innoTMS?

H. P.: – Egyedülálló jelenleg a magyar piacon, hogy van benne egy beépített térképmodul, amivel kamionokra lehet útvonalat tervezni, magasság- és súlykorlátokat figyelembe véve. Kapcsolódik hozzá egy kalkulációs segédlet, ami valós és pontos útdíjakkal számol. Ezzel a térképszoftverrel még nagyon sok további tervünk van, például a domborzati viszonyok függvényében előrekalkulálni az üzemanyag-fogyasztást vagy az adott sofőrök vezetési idejét tekintetbe véve mozgatni az autókat váratlan helyzetekben. A közeljövő terveiben szerepel az ügyfélkapu megnyitása, amin keresztül – természetesen a megfelelő jogosultság birtokában – például a megbízó a saját rakományát nyomon követheti, és többek között le tudja tölteni saját magának a leigazolt dokumentumokat, megnézni és jóváhagyni a számlát.

– Milyen hívószavakkal érik el a potenciális ügyfeleket?

R-R. I.: – Legyen szó pénzügyi döntéstámogatásról vagy a cégen belüli folyamatokról, az innoTMS ügyviteli szoftver egyesít magában mindenféle vállalatirányítási funkciót, átláthatóan működik, és felhasználóbarát módon kezelhető; hozzáteszem, mi magunk is egy számunkra testreszabott változatát használjuk az Innomediónál. A személyes tapasztalataimból azt emelném ki, hogy nem kell ugyanazt az infót x+1 helyre rögzíteni ahhoz, hogy minden érintett munkatárs megkapja azt, hanem egyetlenegyszer rögzítjük fel a megfelelő helyre, és onnantól kezdve már a különböző pozícióban lévő kollégák elérik. A rendszer másik sajátossága, hogy a felhőalapú digitális megoldás – adott hozzáférési szinteken, biztonságosan – bármikor és bárhonnan elérhetővé teszi számunkra a naprakész információkat, ami mindenkor (de járványidőszakban különösen) nagyban elősegíti a hatékony munkaidő-gazdálkodást.

 

TERMÉKNÉVJEGY

Az innoTMS a magyar piacon egyedülálló módon fogja össze mindazon funkciókat, amelyek szükségesek az ügyviteli folyamatok szakszerű lebonyolításához, így komplett megoldást tud nyújtani a fuvarozással és szállítmányozással foglalkozó kis- és középvállalkozások számára. A térképes fuvarfeladat-kereső segítséget nyújt a fuvarfeladatok felkutatásában, útvonaltervezőjével támogatja a belföldi és nemzetközi szállítmányozások lebonyolítását, a fuvarszervezést és járatirányítást, valamint a fuvardíjak és -költségek kezelését, végül az elvégzett feladatok eredményességének elemzését. Mindezek mellett számos CRM-, HR- és projektmenedzsment funkciót tartalmaz. Az ügyviteli szoftverrel szorosan együttműködő mobilalkalmazás segítségével pedig egy olyan állandó kommunikációs csatorna alakítható ki a fuvarszervezők és a sofőrök között, amely megkönnyíti és felgyorsítja az információcserét, a napi folyamatokat, sőt a bevételek realizálását is. További információ: innotms.hu

 

Varga Violetta