Szállítmányozás 2021

Íme, az idei újdonságok! – interjú Réthy Kingával, az UTA Magyarország ügyvezető igazgatójával

Íme, az idei újdonságok! – interjú Réthy Kingával, az UTA Magyarország ügyvezető igazgatójával

Szolgáltatásaik bővülése garanciát jelenthet arra, hogy sikeres legyen a 2021-es esztendőjük – olvasható ki Réthy Kinga szavaiból. Az UTA Magyarország ügyvezető igazgatója büszkeséggel számol be arról, hogy az UTA One útdíjfizető készülékük újabb országokban használható, üzemanyagkártyájukat pedig további töltőállomás-hálózatoknál fogadják el.

– Amikor legutóbb, 2020 őszén interjút adott a NavigátorVilágnak, említette, hogy önöket sem kerülte el a világjárvány miatti visszaesés, de az árufuvarozásban már voltak felfelé ívelő szakaszaik. Végül ellensúlyozni tudta az utolsó negyedévben az áruszállítás a tavaszi csökkenésüket?

– A pandémia hatását nagyon megérezte az árufuvarozás 2020 I–II. negyedévében, majd ahogy a szankciókat feloldották, és beindult a gazdasági élet, vele együtt a szállítmányozás is, így már egyre kisebb volt a járvány hatása. Igen, tudtuk kompenzálni a járvány okozta visszaesést, az utolsó negyedévet jól zártuk. Főleg, ami a külföldi útdíjat illeti, ami értelemszerűen összefüggött az áruszállítás felfutásával. Így a teljes 2020-as évünket is sikerült a tervek szerint zárni.

– S miként alakultak a 2021-es év első hónapjai? Folytatódott az eredményesség?

– Ebből az esztendőből az I. negyedévről vannak adataink. Azt mondhatom, hogy dinamikus fejlődést tapasztalhattunk, várakozáson felül teljesítettünk. Ez egyrészt annak volt köszönhető, hogy tavaly év végén bevezettünk egy úgynevezett diszkont kúthálózati listaárat, ami a kútelfogadóhelyek közül egy speciális kúthálózatot érint, amelynek tagjainál a kártyával rendelkező ügyfeleink igen kedvező áron tudnak tankolni a határokhoz közeli tranzit-töltőállomásokon. A visszajelzések és az eredmények alapján ügyfeleink nagyon pozitívan fogadták az újításunkat. Az útdíjjal összefüggő eredményeink is növekedtek, és ezek az UTA One megoldásoknak köszönhetők. Tavaly és idén is slágertermékünk az UTA One, a nehézgépjárművek útdíjfizető készüléke, amely lehetővé teszi, hogy egyetlen fedélzeti egységgel sok országban fizethessünk. Ezáltal ki lehet váltani az országonkénti készülékeket.

– Mely országokban lehet fizetni vele, és tudják-e bővíteni a körüket?

– Ezek az országok Belgium – a Liefkenshoek alagúttal –, Ausztria, Németország, Franciaország, Olaszország, Lengyelország – az A4-es autópályával Katowice és Krakkó között –, Portugália, Spanyolország. Örömünkre szolgál, hogy 2021 januárjától bővült a szolgáltatási körünk Svájccal, Liechtensteinnel és a skandináv országokkal: így az UTA One-nal már lehet fizetni Norvégiában – az autópályadíjak mellett kompdíjakat is –, Dániában, Svédországban pedig a híddíjakat. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy tovább bővítsük az országok számát. Örömmel újságolhatom el, hogy július elsejétől Magyarországon is elindul a szolgáltatás! Ügyfeleinkkel, a magyar–román–bolgár fuvarozóvállalkozókkal együtt nagyon várjuk, hiszen ezzel szinte az összes olyan ország benne lesz a rendszerben, amerre a régió fuvarozói járnak. Hosszú távú céljaink között szerepel, hogy még több szomszédos ország bekerüljön, így Szlovénia, Szlovákia és Csehország.

– Milyenek a visszajelzések: elégedettek a járművezetők a termékeikkel?

– Továbbra is a slágertermékünk az UTA One útdijfizető készülékünk. A mi ügyfélkörünk – a kkv fuvarozói szektor – nagyon szereti, mert kontrollált megoldást nyújt vállalkozásaik számára. A gépjárművezetőknek pedig kényelmes, egyszerűen kezelhető, hiszen megállás nélkül keresztülszelhetik Európát, júliustól már Budapesttől indulva egészen a skandináv régióig, és onnan le Spanyolország déli csücskéig. A flottamenedzserek, -tulajdonosok számára pedig azért különösen hasznos, mert folyamatosan kaphatnak riportokat, elemezhetik a jelentéseket, és utólag fizethetik ki az útdíjakat.

– Az UTA Magyarország Kft. 2020 októberében kezdte el forgalmazni az UTA One Move készüléket. Beváltja a hozzá fűzött reményeket?

– Nagyon sikeres ez a készülék is, ami azért is öröm számunkra, mert a legtöbb szolgáltatásunk a kamionosokat éri el, ez pedig a 3,5 tonnánál könnyebb gépjárművekre szól. Úgy gondolom, a jövőben is sikeres termékünk lesz. Ez az első lépésünk, mivel az UTA is szeretne nyitni a mobility szegmens, vagyis a 3,5 tonna alatti járműflották irányába, éspedig nemcsak az útdíjfizetési, hanem az üzemanyagkártyás fizetési szolgáltatás révén is.

– Az oltások nagy ütemben zajlanak Magyarországon, haladnak Nyugat-Európában, beindul a gazdaság határon belül és kívül egyaránt, talán kiszámíthatóbbá válik a jövő. Ennek tudatában hogyan tervezik 2021 II. félévét?

– Bár 2021 elején sem éreztünk gondokat, meglepetések nyilván adódhatnak a jövőben. A magyarországi autóiparra rengeteg fuvarozócég, így ügyfeleink tevékenysége is épül, a gyárak kapacitása, esetleges leállása nagymértékben hatással van a munkájukra, s így közvetlenül a mi eredményeinkre is. Amikor például azt kellett látnunk, hogy a kecskeméti Mercedes-gyár április végén tíz napra, chiphiány miatt kénytelen volt leállítani a gyártósorait, azt mi is megéreztük. Majd meglátjuk, mit hoz az év további része. Mi optimisták vagyunk. hiszen a lakosság körében az átoltottság egyre nő. Dinamikus második félévre számítunk.

– Derűlátásukhoz az is hozzájárulhat, hogy nemrégiben az üzemanyagkártyáiknál új szolgáltatást is bevezettek? Mi ennek a lényege?

– Ez egy olyan új szolgáltatás, amely megkönnyíti az ügyfeleink életét. Az egyik ilyen a nagyon várt, 2021 áprilisától működő tranzakciós értesítés. Ez azt jelenti, hogy az ügyfeleink minden egyes tankolásukról azonnali sms-t vagy e-mailt kapnak, így egyszerűen lehet kontrollálni a fogyasztás helyét és idejét. Ezáltal a tulajdonosok, a flottamenedzserek jóval biztonságosabban tudják útnak engedni a flottájukat.

– Ez egyszerre előnyös a járművek gazdáinak és a járművezetőknek is?

– Igen: a gépjárművezetőknek azért, mert azonnal kiderülhet, ha a kártyát esetleg illetéktelen személy használja, a flottamenedzser számára pedig egyből látható, ellenőrizhető a kártyahasználat. Minél több információhoz jut a kártyabirtokos, annál biztonságosabb, átláthatóbb egy rendszer.

– Bővül-e tovább a kártyaelfogadó helyek száma?

– Célunk, hogy mind Európában, mind belföldön minél több UTA-kártyát elfogadó hely legyen és minél kedvezőbb áron álljon ügyfeleink rendelkezésére. Számuk folyamatosan növekszik, mind külföldön, mind belföldön. Áprilisban új hálózattal bővült a kártyaelfogadó helyeink listája: a Mobil Petrol 47 töltőállomásával. Úgy gondolom, jelenleg Magyarországon már nagyon szép lefedettséggel rendelkezünk, mert az OMV, a LUKOIL, a MOL, az EDO, mostantól a Mobil Petrol hálózatai, illetve egyéb fehér kutak állnak az ügyfeleink rendelkezésére.

– Mekkora a verseny a kártyaforgalmazó vállalkozások között, állják-e a sarat?

– Nagyon nagy a piaci verseny. Mi ezt nem bánjuk, mert inspirálja a cégünket, hogy a legmagasabb szolgáltatást tudjuk nyújtani ügyfeleink részére. Nyilván a versenytársak is megjelennek a mienkéhez hasonló termékkörrel, de azt gondolom, nem csupán a termékkör számít, hanem a mögötte lévő szolgáltatásnyújtás, ügyfélkiszolgálás, elérhetőség, ügyfélközpontúság. Ezek az értékek mind a jelenben, mind a jövőben is kiemelt szerepet töltenek be az UTA vállalati értékei között.

 

Falus Tamás