NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

A MOL-csoport átvette az első elektromos DAF CF FT Electric vontatóját

A MOL-csoport átvette az első elektromos DAF CF FT Electric vontatóját

A MOL tiszaújvárosi iparterületén átadták az elektromos meghajtású DAF vontatót. A jármű amellett, hogy zéró károsanyag-kibocsátású, csendes üzemelésével eleget tesz az ergonomikus közlekedési feltételeknek is, és a felhasználása ideális belső árumozgatási feladatokra a MOL Petrolkémia Zrt. tiszaújvárosi telephelyén.

A DAF második generációs, teljesen elektromos tehergépkocsija akár napi 500 kilométer megtételére képes a gyorstöltésnek köszönhetően. A kéttengelyes nyergesvontató erőforrása egy 210 kW-os villanymotor, amely a villamos energiát egy 600 V-os és 350 kWh-s akkumulátorcsomagból veszi fel. Fékezéskor a villanymotor generátorként működik, és energiával tölti az akkumulátorokat, miközben lassítja a járművet. A DAF CF FT Electric háromfokozatú regeneratív fékezéssel rendelkezik, a jármű ezzel hozzájárul a nagyobb hatótávolságához, és csökkenti az üzemi fékek kopását.

A napi 70–100 km-es távolság megtétele annak ellenére sem lesz nagy kihívás a jármű számára, hogy az útvonalak nagy részét teljes terheléssel szükséges teljesíteni, illetve az útkereszteződések gyakorisága miatt rengeteg megállással és elindulással kell majd megbirkóznia.

Új rekord

Az európai nehéz-tehergépkocsi piacán elért 17,3 százalékos piaci részesedésével és 68 ezer eladott járművével a DAF Trucks 2022-ben csúcsot döntött. A gyártó piacvezető lett az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Belgiumban, Lengyelországban, Magyarországon és Bulgáriában. Továbbra is piacvezető az európai nehéz-tehergépjárművek szegmensében, Németországban pedig a vezető importmárka. A könnyű-járműipari szegmensben 9,7 százalékos piaci részesedést realizált, és továbbra is piacvezető volt az Egyesült Királyságban.

Vadonatúj üzem

A DAF egy új, eindhoveni, elektromos tehergépkocsikat összeszerelő üzemmel bővíti gyártási egységeit. Az első DAF XD és XF Electric tehergépkocsik idén tavasszal gördülnek le a futószalagról. A DAF arra számít, hogy a következő néhány évben a gyártás több ezer járműre emelkedik, összhangban a teljesen elektromos tehergépkocsik iránti növekvő kereslettel.