25 éves a Dachser Magyarországon

25 éve, 1999 óta a magyar logisztikai piac meghatározó szereplője a Dachser Hungary. A német anyacég a kelet-európai régióban elsőként Magyarországon alapított – akkor még Liegl & Dachser néven – leányvállalatot, fejlődési potenciált látva az országban. A várakozások beigazolódtak: az elmúlt évtizedekben az alkalmazottak száma mintegy 400-ra, az éves nettó…

A UPS megvásárolja a német Frigo-Transt

A UPS megállapodott a német Frigo-Trans és testvérvállalata, a BPL (együttesen „Frigo-Trans”) iparágvezető, komplex egészségügyi logisztikai szolgáltatók felvásárlásáról. Az akvizíció tovább bővíti a UPS Healthcare végponttól végpontig terjedő logisztikai képességeit Európa-szerte. Az újabb felvásárlás a UPS több éve tartó, a vállalat egészségügyi hálózatának bővítésére irányuló programjának része, mellyel ügyfeleik növekvő…

Teljessé vált az EWG környezetbarát tartályvagonflottája

Megérkeztek és már másnap munkába álltak az East-West Gate (EWG) csoport legújabb, hatékony és környezetbarát tartályvagonjai. A Wascosától lízingelt green tank car®, azaz környezetbarát, zöld termékek szállításához használható vagonjai a régebbi típusoknál könnyebbek, így gazdaságosabb szállítást tesznek lehetővé. Az EWG összesen 120 új vagont rendelt, 60-at gabona, másik 60-at pedig…

Egész Európa jövőjét meghatározhatja a hidrogéntechnológia

A hidrogén technológiai sokfélesége, valamint az ökoszisztéma-szemlélet alapvető fontosságú ahhoz, hogy Európa sikeresen megvalósíthassa fenntarthatósági céljait, hangzott el a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Nyári Egyetemén Zalaegerszegen. Dr. Mészáros Virág, a HUMDA vezérigazgatója elmondta, hogy a hidrogén nemcsak egy energiaforrás, hanem egy olyan lehetőség, amely a…

A hidrogénmeghajtású teherautók jövője

A hidrogénnel működő teherautók a kibocsátásmentes közúti áruszállítás ígéretes alternatívái. Nagymértékű elterjedésük előtt azonban számos technológiai és gazdasági kérdésre kell még választ találni. Hidrogénmeghajtással (H₂) a nehéz haszongépjárművek gyakorlatilag kibocsátásmentesen működtethetők – azaz üvegházhatású gázok (elsősorban szén-dioxid) és légszennyező anyagok (nitrogén-oxidok, korom stb.) közvetlen környezetbe juttatása nélkül. A hidrogénes tehergépkocsik…

A Stadler világújdonsága: az RS ZERO szolnoki kocsiszekrénnyel

Az RS ZERO-val a vasúti járműgyártó a sikeres Regio-Shuttle RS1 modell utódját leplezte le a közelmúltban Stadler a berlini gyárában. A járművet a szakmai közönségnek a világ vasúti járműiparának legjelentősebb eseményén, a berlini InnoTranson mutatja be a Stadler hivatalosan. Jelenleg két modern és környezetbarát hajtástechnológia áll rendelkezésre: a hidrogén és…

Rövidlátás kizárólag bérrel munkatársakat vadászni

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben már kötelező megfelelően rezonálni annak érdekében, hogy a legtehetségesebb jelentkezőket vonzzuk be, megtartva közben a…

Magyar vasúti fuvarozói toplista 2023 – letölthető táblázatokkal!

A vasúti árufuvarozásnak kivételesen nehéz éve volt 2023-ban Magyarországon. A vontatási áram 2021 végén kezdődött árrobbanására „válaszul” a kormány 2023-ban adott segítséget a piacnak pályahasználatidíj-csökkentés útján, amit formálisan először befizettek, majd részben visszakaptak a cégek, így a támogatás külön soron jelent meg a bevételeik között – akárcsak az egyedi kocsis…