2025 sem a közúti fuvarozók éve lesz!

Véget ért a két számjegyű költségnövekedés a közúti fuvarozásban, a vállalkozások fele azonban még veszteséges – olvashattuk a DigiLog Consulting stratégiai tanácsadócég által közzétett, 2025. I. negyedéves Közúti Fuvarozási Árindex (KFX 2025Q1) iparági elemzésben. Költségnövekedés az infláció szintjén A nemzetközi fuvarozásban 4,7, a belföldi fuvarozásban pedig 5,2 százalékos összköltség-növekedést mért…

A gyógyszeripari légi áruk logisztikai kihívásai

A légi áruszállítás szempontjából a tavalyi év eredményes volt, jó néhány repülőtérnek, légitársaságnak és légi áruszállítással foglalkozó cégnek nőttek a bevételei. A növekedést leginkább az e-kereskedelem hajtotta, azonban a general cargo és a pharma esetében is folyamatos volumenemelkedést látunk. A következő évre 5–6 százalékos bővülést prognosztizál a Nemzetközi Légi Szállítási…

A Waberer’s bemutatta első CSRD rendeletnek megfelelő fenntarthatósági jelentését és ESG-beszámolóját

Kelet-Közép-Európa legnagyobb zöld flottája, a sofőröket környezettudatos vezetési stílusra ösztönző applikáció, az irodákat kiszolgáló napelemparkok: a Waberer’s Csoport, a régió logisztikai piacának meghatározó szereplője bemutatta történetének első, az EU-s CSRD-irányelvnek megfelelő fenntarthatósági jelentését, valamint elkészített az ellátási láncok fenntarthatósági átvilágítását részletező, új ESG-törvény szerinti beszámolóját is. A Waberer’s ezzel újabb…

A gyógyszer-logisztikai folyamatok ESG-vetületei

A PharmaLog konferencia környezetvédelmi kerekasztal-beszélgetésének résztvevői igyekeztek gyakorlati példákkal igazolni, hogy a cégeknek érdemes ezzel a területtel komolyan foglalkozniuk. Király Gábor környezetirányítási szakértő moderálása mellett (képünkön balról jobbra) Katona Sarolta, a Budapest Airport fenntarthatósági vezetője, György Achilles vállalati pénzügyi tanácsadó és Balásfalvi-Kiss András, a Grant Thornton Consulting fenntarthatósági és ESG-tanácsadási igazgatója adott…

A szezonalitás mint stratégiai fegyver a logisztikában

Amikor a vásárló leemeli a gumicsónakot a polcról, valójában egy hosszú, hónapokkal korábban elindított logisztikai folyamat végpontjához ér. Az adott termék beérkeztetése a raktárba sok esetben már decemberben megkezdődik. És fordítva: miközben a hőmérő harminc fokot mutat, a logisztikai központokban már a karácsonyi árukezelés zajlik. A kereslet éves ritmusa nem…

Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban

Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a HGL a HelloParks ipari ingatanfejlesztő maglódi megaparkjában. A dinamikusan növekvő logisztikai szolgáltató tavaly 5 ezer négyzetméteren kezdte meg működését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében fekvő ipari és logisztikai park MG1 csarnokában, a mostani bővítéssel így már összesen 15 ezer…

Start-up lendület a hűtős szállításban – interjú Szabó Zsolttal, a SzaboFrigoCargo ügyvezetőjével

A SzaboFrigoCargo sok szempontból kiemelkedik a magyar kkv-k világából. Kis túlzással akár start-upként is lehetne jellemezni, hiszen hajdúböszörményi tulajdonosa az ügyfélélmény fokozása érdekében nem kevés innovációt fektet a cégébe. Az eredmény pedig tetten érhető a folyamatosan növekvő árbevételen. – Június elején beköszöntött a kánikula. Látványosan megemelkedik Önöknél ilyenkor a megrendelések…

Akár 2028-ban megkezdheti működését a magyar terminál Triesztben – beszélgetés Jens Peder Nielsennel, az Adria Port olasz leányvállalata, az Aquila ügyvezetőjével

Jens Peder Nielsen dán logisztikai és hajózási szakember, több mint 35 évnyi nemzetközi tapasztalattal a tengeri szállítmányozás és terminálüzemeltetés területén. Pályafutását a Maersknél kezdte, majd több vezető pozíciót töltött be a DFDS csoportnál. 2018–2025 között a trieszti Samer Seaports & Terminals ügyvezetőjeként dolgozott, jelentős szerepet vállalva a trieszti kikötő intermodális…