Évi 5000 óra képernyő előtt – SMS-nyak szindróma

Hátfájás és az „SMS-nyak” szindróma a leggyakoribb problémák, amelyek a magyarok túl sok képernyő előtt töltött rossz nyaktartásából erednek. A 18–65 év közötti lakosság reprezentatív demográfiai mintáján végzett kutatás szerint évente akár 5000 órát töltünk képernyőre meredve: telefonra, laptopra, tévére, játékeszközökre. Eszerint egy átlagos felnőtt 34 évet tölt a képernyő…

DKV Box Europe: folyamatosan nő a bevont országok száma – beszélgetés Vass Róberttel, a DKV Euro Service Hungary ügyvezető igazgatójával

A DKV Mobility magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója büszke arra, hogy a DKV Box Europe már 11 országban biztosítja az útdíjak utólagos fizetését. – Legutóbb, a világjárvány harmadik hullámának közepén azt említette a NavigátorVilágnak, hogy a DKV-csoport folyamatosan tudta nyújtani a szolgáltatásait. Hogyan alakul a helyzet most, december elején, a negyedik hullám…

Aktuális kihívások a közúti szállítmányozásban

A Szállítmányozás 2021 konferencia kerekasztal-beszélgetésén az elektronikus fuvarlevélről, az intermodalitásról, a fuvardíjakról, valamint a munkaerő- és kapacitáshiányról fejtette ki gondolatait (képünkön balról jobbra. A szerk.) Árvay Tivadar, az MKFE főtitkárhelyettese, Pekár János, az MSZSZ főtitkára, Ujszászi Ferenc, a Quehenberger Logistics ügyvezető igazgatója és Barna Zsolt, a Waberer’s International vezérigazgatója, Happ…

Rugalmas alkalmazkodással, növekvő pályán – interjú Privóczki Róberttel, a HVESZ ügyvezető igazgatójával

A lassan két éve tartó járványidőszakban egyértelműen nőtt a kereslet a hazai független veszélyesáru-tanácsadókat és -szakértőket egyedülállóan tömörítő, ebben az évben 20 éves Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda Kft. (HVESZ) szolgáltatásai iránt. Ennek okairól, a jelenlegi kihívásokról, a fejtörést okozó bírósági gyakorlatokról és a jövő évi tervekről beszélgettünk a vállalkozás egyik…

A hidrogén az áruszállítás jövője

Nemrégiben heves vitát váltott ki az az elképzelés, hogy majd az elektromobilitás lép a fosszilis tüzelőanyaggal működő motorok helyére. Sokan azonban hajlamosak elfelejteni, hogy a személy- és tehergépjárművek meghajtására nem a villamos energia az egyetlen tiszta energiaforrás. Az e-autók előnyei még mindig túlsúlyban vannak a hiányosságaikkal szemben. Utóbbiak közé tartozik…

Légi áruszállítási helyzetkép

A Szállítmányozás 2021 konferencia szakmai kerekasztal-beszélgetésén a globális, regionális és hazai légi áruszállítási piac aktuális kihívásairól és az új lehetőségekről cserélt véleményt (képünkön balról jobbra. A szerk.) Trifán László, a Çelebi Ground Handling Hungary cargomenedzsere, Heckenast Kornél, az R-BAG Group kereskedelmi igazgatója, Oláh Zsolt, a DHL Global Forwarding kelet-európai régióért…

Az interfészek ma már nélkülözhetetlenek a logisztikában és a fuvarozásban – interjú Hock-Ritter Ildikóval, a TIMOCOM magyarországi külképviseletének ügyvezető igazgatójával és Heilmann Attilával, a vállalat kiemeltügyfél-kapcsolati menedzserével

Fuvarbörze, fuvarmegbízások, nyomon követés – három roppant hasznos szolgáltatás, amelyek segítségével a TIMOCOM ügyfeleinek a válláról hatalmas teher kerül le. Ez a három interfész segít több mint 45 ezer potenciális üzleti partner elérésében, alkalmazásukkal idő és költség takarítható meg: nincs kétszeres adatbevitel, nincs kommunikációs kimaradás. Az interfészek használatával a munka…

A konténerhiányról, a kikötői kapacitásokról, a termináli helyzetről, a dunai szállítmányozás kihívásairól

Hosszú és izgalmas beszélgetést folytatott a Szállítmányozás 2021 konferencián Erdélyi Lászlóval, a Port of Constanza magyarországi képviselőjével, Zahalka Attilával, a Metrans Konténer kereskedelmi igazgatójával, Szatmári Évával, a Kühne + Nagel tengeri szállítmányozási vezetőjével és Erdei Róberttel, a Raaberlog kereskedelmi igazgatójával Szalma Botond, a Plimsoll vezérigazgatója (képünkön balról jobbra. A szerk.).…