Az intermodális áruszállításban látják a jövőt – beszélgetőtársunk Angelo Costa, a TIRRIER Kft. tulajdonosa és ügyvezetője

Az intermodális áruszállításban látják a jövőt – beszélgetőtársunk Angelo Costa, a TIRRIER Kft. tulajdonosa és ügyvezetője

A TIRRIER Kft. neve egyelőre talán kevéssé cseng ismerősen idehaza, de a társaság olasz tulajdonosa és egyben ügyvezetője, Angelo Costa elsődleges céljának tekinti, hogy meghatározó tagja legyen a magyar intermodális szállítással foglalkozó cégek csoportjának. A TIRRIER Kft. vezetőjével a legfrissebb trendekről és az ágazat előtt álló kihívásokról beszélgettünk.

– Kérem, mutassa be a TIRRIER Kft.-t, kitérve arra is, hogy milyen szolgáltatásokat kínálnak jelenleg ügyfeleik számára!

– A szakmában eltöltött több mint 30 év után, 15 év vezetői tapasztalattal rendelkezve, 2021-ben döntöttem úgy, hogy létrehozom a saját vállalkozásomat, amely ténylegesen 2022 januárjától működik. A TIRRIER Kft. elsődlegesen egy nemzetközi szállítmányozócég, amelyet fokozatosan szeretnénk fejleszteni. Természetesen nem segített, hogy az orosz–ukrán háború jelentős kihívásokkal teli környezetet teremtett a piacon, ennek ellenére tudtuk folytatni, sőt, szükségét láttuk az első innovációs lépésnek. Mivel több, kifejezetten speciális kérés futott be hozzánk, ezért intermodális trélerek működtetésébe fektettünk be, amelyek jelenleg Olaszország, Németország, Hollandia és Belgium közötti keresztirányú kereskedelmi forgalmat bonyolítanak, és a terveink szerint hamarosan Magyarországon is elindulnak. Egy harmadik fontos pillér számunkra a koperi kikötői tevékenységünk, ahol konténermozgatási, vámkezelési szolgáltatásokat nyújtunk, és természetesen szállítási lehetőséget kínálunk Magyarországra vasúton, majd közúton a rendeltetési helyre.

– Jellemzően milyen iparágakból kerülnek ki az ügyfeleik?

– Partnereink jelenleg jellemzően az élelmiszeripari, faipari, fémipari, gépipari, vegyipari területről jönnek, és persze szeretnénk még több iparágban szállítóként megjelenni. Számomra a legszebb szállítmányozási feladat az, ami a teljes ellátási láncot felöleli.

– Hogyan látja, miként alakult az idei év teljesítménye az I. negyedév szempontjából a szállított volumeneket illetően?

– 2022 októberétől 2023 I. negyedévéig jelentős keresletcsökkenést könyvelhettünk el, ami új értékesítési és marketingstratégiákat indokolt, de mindenekelőtt folyamatos lépéseket tettünk a szolgáltatásaink minőségének javítására, ami lehetővé tette a mennyiségek stabilizálását és fokozatos növekedését.

– Önök idén csatlakoztak a Magyar Szállítmányozók Szövetségéhez. Mit vár ettől a lépéstől?

– Nagyon bízom benne, hogy sikerül más üzletági szereplőket, versenytársakat megismerni ennek köszönhetően. Úgy gondolom, fontos – és különösen a nehéz időkben van erre kiemelten szükség –, hogy a különféle áruszállítással foglalkozó cégek együttműködjenek egymással. Ez jelenthet akár segítségnyújtást is.

– Ha meg lehetne valamit változtatni a magyar piacon, mi lenne az, illetve mi jelent problémát jelenleg a szállítmányozásban idehaza?

– Azt hiszem, nem én vagyok a legmegfelelőbb személy megválaszolni ezt a kérdést. Igaz ugyan, hogy Magyarországon van a székhelyünk, de egyelőre nem a magyar piac áll a TIRRIER Kft. tevékenységének középpontjában. Jelenleg a forgalmunk 80 százaléka Európa más országai közötti keresztirányú fuvarozásból származik. Céljaink között szerepel a volumen növelése Magyarországról Európába, és fordítva. Úgy gondolom, hogy itt, Magyarországon is, mint ahogy Európa többi részén, több összefogásra és kisebb versenyre van szükség a szektor nagy és kis szereplői között. Az igazi versenynek a lehető legjobb és legfenntarthatóbb szolgáltatás nyújtásában kell testet öltenie. A magyar ügyfeleknek előnyben kell részesíteniük azokat a magyar cégeket, amelyek rendelkeznek ezekkel az elvekkel, anélkül, hogy csak és kizárólag a szállítási díjat tekintenék értékelési paraméternek.

– Könnyű manapság munkaerőt találni ebben a szegmensben Magyarországon?

– Általánosságban elmondható, hogy nem könnyű, de ugyanakkor motiváló. A kutatás energia- és pénzbefektetést igényel. A tárgyi tudás mellett ez egy szenvedélyt igénylő szakma, ami egy olyan erény, amit nem könnyű felismerni az első interjún. Ha találunk is megfelelő munkaerőt, megtartani szintén nehéz. Magyarországon még mindig nem tudunk olyan versenyképesek lenni a bérek tekintetében, mint a többi európai ország, de mi ezt a hiányt fontosnak tartjuk kompenzálni azzal, hogy a munkatársaknak tiszteletet adunk, kényelmes, harmonikus munkakörnyezetet biztosítunk, családbarát munkahelyet teremtünk. Együttműködünk az ERASMUS-programmal is, hiszen fontosnak érezzük a képzések ilyen jellegű támogatását.

– Ha be kellene mutatnia magát, illetve az Ön vállalkozását most egy új cégnek, akkor milyen erősségeket emelne ki?

– Az erősségünk abban rejlik, hogy az ügyfeleink a legnagyobb figyelmünket élvezik, meghallgatjuk az igényeiket, és nem teszünk olyan ígéreteket, amelyeket nem tudunk betartani.

– Milyen várakozásai vannak a jövőt illetően? Sikeres évre számít?

– Az én elképzeléseim a jövőt illetően mindig pozitívak. Nem gondolkodhatok másképp. Úgy hiszem, a piaci helyzet jobb lesz, és talán ennek köszönhetően nagyobb fejlesztéseket tudunk végrehajtani. A mi missziónk az, hogy a növekvő befektetésekkel a lehető legjobb szolgáltatásokat nyújtsuk. A sikerünk a stílusunkban rejlik. A jövő elképzelhetetlen a fokozott környezetvédelem nélkül, és az intermodális szállítás ezen tevékenységben is siker, amelyben nekünk garantáltan részünk lesz.

 

Aranyi Péter