Merre tart a magyar gazdaság a globális kihívások tükrében?

Már fújdogálnak egy újabb gazdasági válság szelei, azt azonban egyelőre nem lehet megmondani, hogy a huzat mikor csapja be az ajtót. Ez a gondolat állt a NavigátorVilág Expo nyitó kerekasztal-beszélgetésének a középpontjában, amelynek résztvevői (képünkön balról jobbra) Ugrósdy Márton, a Külügyi és Külgazdasági Intézet igazgatója, Salát Gergely, a Pázmány Péter…

A kormány a trieszti sikertörténet részese kíván lenni

A magyar gazdaság struktúrája erősen külkereskedelemközpontú, ezzel magyarázható, hogy a kormány célja a közlekedési összeköttetések javítása a tengeri kijáratok irányába, nemzetközi szállítási, logisztikai láncokban való részvétellel, hangsúlyozta dr. Garai Péter a Magyar kormányzati szerepvállalás a Trieszti Kikötő fejlesztésében című előadásában a NavigátorVilág Expo konferencián. A Külgazdasági és Külügyminisztérium Regionális és…

Szállítmányozói piaci körkép: kihívások, kérdőjelek

Előrejelzések szerint a személygépkocsik száma 2040-re eléri a 2 milliárd darabot, a jelenlegi gépkocsiállomány dupláját, a haszonjárművek száma pedig a 800 milliót, holott már a mai terhelést sem bírják az utak, ma sincs elegendő parkoló, és a környezetszennyezés is óriási. Persze bánjunk óvatosan a becslésekkel, mindazonáltal a jövővel foglalkozni kell!…

Intelligens rendszerek az ellátási láncban

Tavaly novemberben immár 27. alkalommal rendezte meg a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) az év supply chain eseményét, az MLBKT Kongresszust, Digitális LÁNCreakciók címmel. Az ismét Siófokon megtartott rendezvény fókuszában az ellátásilánc-menedzsment területén jelenleg is zajló, digitalizáció által gerjesztett, rohamos, láncreakció jellegű fejlődés állt, és az előadások azt…

Kulisszák mögött

A METRANS a megbízói oldallal három szervezeti egységén: az Értékesítésen, az Ügyfélszolgálaton és az Árképzésen (Pricing) keresztül tartja a kapcsolatot, illetve fogadja a megkereséseket. Az értékesítést Zahalka Attila kereskedelmi igazgató végzi Magyarországon a csepeli METRANS terminálról, míg az Ügyfélszolgálat és a Pricing Dunaszerdahelyről látja el a magyar piaci szereplőket információkkal…

Műszaki újdonság a termináli rakodástechnikában

A Mahart Container Center a folyamatok és adminisztratív teendők megismertetésével is próbálja segíteni a közúti fuvarozókat. Ennek első lépése volt egy műszaki újdonság bemutatója a csepeli szabadkikötői termináljukon. A NIKRASA rendszer révén a normál – intermodális fuvarozásra nem átalakított – félpótkocsik is szállíthatók vasúton. A vasúti kocsikba illeszkedő NIKRASA keret…

Információs elosztóközpont az ügyfélszolgálat és a végrehajtás között – interjú Kozma Péterrel, az Ekol Hungary transzport-logisztika üzletágának igazgatójával

Folyamatos változás, áttervezés és problémamegoldás jellemzi a munkát az Ekol operatív részlegén, amelynek két hónapja kinevezett igazgatója a magyar leányvállalat hat évvel ezelőtt indult, hatfős kezdőcsapatának benjáminja. Kozma Péter eddigi pályájáról és a jelenlegi feladatairól vallott lapunknak. – Hogyan vetődött pályakezdőként az Ekolhoz? – Tanulmányaimat a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán végeztem…

A működés nagyobb hatékonyságáért

A COSCO SHIPPING vállalatcsoport tagja, az Ocean Rail Logistics S.A. (ORL) valamivel több mint 15 százalékos részesedést szerzett a Rail Cargo Group (RCG) tagvállalatában, a Rail Cargo Terminal – BILK zártkörű részvénytársaságban. Az RCG és az ORL közötti szorosabb kapcsolat mindkét fél számára előnyös lehetőségeket biztosít. Az együttműködés többek között…