A koronavírus logisztikai hatásai

A Vuhanból indult koronavírus nemcsak a populációra, de a gazdaságra is hatalmas csapást mért. A kínai termeléskiesés heteken belül komolyan érinteni fogja Európát is, Kínának pedig most döntenie kell, hogy a GDP növekedését vagy a vírus megállítását tűzi ki fő célul. A vírus hatása a logisztikai iparágra A kínai Holdújév…

Megnyerni és megtartani mindenáron

A logisztikában is kritikusnak ítélt munkaerőhelyzetre reflektálva Bándy Zsolt, kiadónk vezetőjének kérdéseire piaci szereplők HR-igazgatói: Vincze Teodóra (Rail Cargo Hungaria), Kemény Ágnes (DHL Freight), Kelsánszky Mária (Trans-Sped) és Bereczki Szilvia (DHL Global Forwarding Hungary) válaszolt (képünkön balról jobbra). A NavigátorVilág Expón rendezett pódiumbeszélgetést szerkesztett formában közöljük. – Véleményük szerint lesz-e hozadéka…

Felkerülve a térképre a következő lépés a digitalizáció

Miben látják a bérlők a BUD Cargo City előnyeit? A NavigátorVilág Expón megrendezett, Kossuth József, az MSZSZ légi áruszállítási munkacsoportjának vezetője által moderált pódiumbeszélgetésen a földi kiszolgáló és cargocégek képviselői (képünkön balról jobbra): Lovász Bálint, a cargo-partner légi import osztályvezetője, Várkonyi Zita, a Celebi Ground Handling marketing- és értékesítési igazgatója,…

Okoskonténerek és változatos menü

Korábban a konténerszállítás egy meglehetősen merev gyakorlat volt, és nem tudta kielégíteni az ügyfelek addicionális igényeit vagy kéréseit. A világ és vele együtt az iparág azonban változóban van, és most már egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a „kapcsolt szolgáltatások”, jelentette ki előadásában a NavigátorVilág Expón Ivan Loizeau, a CMA CGM közép-…

Kihívások, kérdőjelek, megoldások

A nyugati protekcionista intézkedések hatásai, a külföldi konkurencia veszélyei, a gépkocsivezetőhiány kezelésének lehetőségei – ezeket a témákat járták körül a NavigátorVilág Expo közutas kerekasztalának résztvevői (a képen balról jobbra): Fülöp Zsolt, a Trans-Sped ügyvezető igazgatója, Székely Zsolt, a Révész Cégcsoport vezérigazgatója, Lajkó Ferenc, a DigiLog ügyvezető igazgatója, Gonda Attila, a…

Digitalizáció a vasúton: Make Rail Easy

Szinte hihetetlen, de a vasúti árufuvarozás digitalizációja évtizedekkel maradt le a közúti mögött. A nagy és robusztus vasúti rendszer jól működtethető az évszázados eljárások alapján, mert senkinek nem fájt igazán az információ hiánya vagy késése miatti felmerülő többletköltség. Ebben a vasúti árufuvarozás liberalizációja sem hozott változást: az új piaci szereplők…

Tengeri kikötők: további bővülésre számítva

Ha vízi áruszállításról van szó, akkor nehéz elkerülni, hogy ne jöjjön szóba a konténerkapacitás, ami kiváló fokmérője lehet egy-egy kikötő teljesítményének. Európában 16 nagy kikötő van, amelyek összesen 77,3 millió TEU konténert kezelnek egy évben. A tengeri kikötők fórumán a hamburgi, rijekai, trieszti és koperi terminálok képviselői ültek asztalhoz, hogy…

A Koperi Kikötői Terminál legfontosabb pillanatai

Az elmúlt években kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a Koperi Kikötői Terminál, és a lendületes növekedés olykor-olykor működési problémákat is okozott. Az „Adria szlovén királynőjeként” emlegetett létesítményben azonban próbálnak minden egyes fennakadást időben megoldani, hogy teljes mértékben a fejlesztésekre koncentrálhassanak, tudtuk meg Borut Šemrl, a kikötő magyarországi képviselője előadásából a NavigátorVilág…