Tudásmegosztás partnerségben – interjú Budai Lászlóval, a Waberer’s műszaki és üzemeltetési igazgatójával

Mind az eszközbeszállító járműgyártók, mind a raktározási vagy fuvarfeladattal őket megbízók irányába együttműködésekben gondolkodik és üzemel a Waberer’s 130 fős saját műszaki stábja a külsős alvállalkozóival együtt. Így tudják maximalizálni az erőforrásaikat és kordában tartani a teljes költség mintegy 3 százalékát kitevő (de nagytételben már több százmillió forintos nagyságrendű) műszaki…

A konténeres és légi szállítmányozás magyar tulajdonú kistigrise – beszélgetés Sötét Tamással, a BlanCargo ügyvezető igazgatójával

A 2018-ban családi vállalkozásként alapított BlanCargo impozáns növekedéssel büszkélkedhet: tavaly már 3,1 milliárd forintos árbevételt értek el közúti konténerfuvarozással, légi és tengeri konténeres szállítmányozással. Az alapító tízévnyi, hasonló területen, de multinacionális környezetben szerzett tapasztalattal a háta mögött, épp a világjárvány kezdetén pörgette fel a szállítmányozási tevékenységét – sikerrel. – Milyen…

Összhangban egymással, immár vasúton is – interjú Fehér Zsuzsannával, az Airmax tengeri és vasúti gyűjtőszállítmányozási csoportvezetőjével

Az elmúlt hónapokban a vasúti szállítmányozás tranzitideje jelentősen javult, így ez a szállítási mód sok esetben lehet a tengeri szállítmányozás alternatívája. A korábbi lengyel torlódás megszűnésével jelenleg 15–22 nap a szállítási idő, a kínai termináli indítástól a vecsési beérkezésig számítva. Az Airmax Cargo tovább bővítette vasúti szolgáltatását, a teljes konténeres…

A tavalyi csökkenés után stabilizálódni látszik a vasúti árufuvarozási volumen – beszélgetés Nyíri Andrással, a Rail Cargo Hungaria üzemeltetési igazgatójával

Rendkívül nehéz éven vannak túl a magyar vasútvállalatok: mind a háború, mind a világjárvány előtti, 2019. évi „békeidőszakhoz” képest érezhető volumencsökkenést tapasztalhattak tavaly. Egyes szegmensekben komoly visszaesés vagy átrendeződés volt megfigyelhető. A vasúti közlekedést a gazdasági hatások mellett a pályaépítések is nehezítik, ám az utóbbi időben mégis több határátmeneten sikerült…

„A fuvarozóknak egyre hatékonyabban kell működniük!” – interjú Zöldi-Tóth Attilával, a Truck Force One Kft. tulajdonos-ügyvezetőjével

A Truck Force One az unió belső piacán érte el az eddigi sikereit, ezért alapvető érdeke, hogy egy erős és újjászervezett Európai Unióban a magyar export megtalálja a helyét. Zöldi-Tóth Attila tulajdonos-ügyvezető bízik abban, hogy a piaci igények a jövő évben ismét az intermodális szegmens felé billentik a mérleg nyelvét,…

Turbulens időkben is megbízható partner a Koperi Kikötő – interjú Gordan Bannal, a Koperi Kikötő magyarországi és ausztriai képviselőjével

Állandóan új kihívások érik a logisztikai láncokat: a járvány, a háború, a recesszió mind hosszabb-rövidebb ideig nehezítette a világgazdaság működését, ami folyamatos alkalmazkodást vár el minden szereplőtől. A Koperi Kikötő mindent megtesz, hogy tompítsa a hajókésések hatását, miközben egyre több áru érkezik az észak-adriai kikötőkbe, a növekvő kapacitásokat kihasználva. A…

Állandó mozgásban és egyre fenntarthatóbban – beszélgetés Fülöp Szabolccsal, a Trans-Sped Kft. ügyvezetőjével és társtulajdonosával

Csaknem 250 darabos tehergépjármű-flottájával, 220 ezer négyzetméteres raktárkapacitásával, 16 regionális központjával és országos irodahálózatával a debreceni székhelyű Trans-Sped Csoport az elmúlt években egyszerre vált egy 900 főt foglalkoztató nagyvállalattá, miközben generációváltás is történt a vezetésében. A 100 százalékban magyar tulajdonú társaság tevékenysége mára a logisztika minden ágát lefedi, a szállítmányozástól…

Munkaerőpiaci körkép a logisztikai piacon

Stratégiai együttműködésről írt alá megállapodást március 9-én a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) és a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Trenkwalder egy, a két fél közös szervezésében megtartott szakkonferencián. A budapesti rendezvény kiemelt témája a magyarországi logisztikai piac munkaerőhelyzete volt. A résztvevők azt járták körül, hogy a munkaerőpiac aktuális folyamatai hogyan befolyásolják…