2017. január-február

A tartalomból (a címekre kattintva a cikkek elérhetők):


ÖBB: új terminál Bécsben

Három és fél év építkezés után megnyílt Bécsben az új főrakodó pályaudvar Güterzentrum Wien Süd néven. Jörg Leichtfried közlekedési miniszter személyesen tette tiszteletét a hivatalos megnyitón, és hangsúlyozta, hogy politikai téren mindent meg fog tenni azért, hogy több árut tereljenek át közútról vasútra.

Digitális termékekkel és megoldásokkal az élen

Lányi Márton, a Kühne + Nagel Kft. ügyvezető igazgatója
A Kühne + Nagel életében fontos szerepet tölt be az innováció a versenyképesség megőrzése érdekében. A társaság volt például az első logisztikai szolgáltató, amely bevezette az azonnali árajánlathoz jutás lehetőségét digitális platformon keresztül, valamint ehhez kapcsolódóan foglalási, illetve nyomon követési lehetőséget tengeri és légi küldeményeknél. Lányi Mártonnal, a hazai ház ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

A DB-nek meg kellene válnia a Schenkertől és az Arrivától

Klaus Kremper, a DB Cargo és a DB Schenker Rail egykori vezetője
Klaus Kremper, a DB Cargo és a DB Schenker Rail egykori vezetője kemény kritikát fogalmazott meg a német állami vasút jelenlegi helyzetéről és a lehetőségekről. Cikkünkben összefoglaltuk véleményét és meglátásait.

Vasúti szállítmányozással bővült az MMV tevékenysége

Grébner Melinda, a Petrolsped kereskedelmi vezetője és az MMV értékesítési igazgatója
„Az MMV eddig elsősorban tartályvonatokat közlekedtetett, amik nem igényeltek spediciót, ám a további növekedéshez nyitni kellett az új szegmensek felé, ezzel új képességekre kellett szert tenni, ami szervezetfejlesztést igényelt – ezért is kerestek meg” – fogalmazza meg a cég bővülésének és személyes váltásának okát Grébner Melinda értékesítési igazgató, egyben a tulajdonos Petrolsped kereskedelmi vezetője.

Ismét piacvezető a DAF Magyarországon

Kiss Dávid, a DAF Hungary Kft . ügyvezető igazgatója
A fiatal szakember tavaly júliusban vette át a DAF Hungary Kft. és a Hungarotruck Kft . vezetését. Nem külsősként került ebbe a pozícióba, hiszen már 2006-tól erősítette a holland márka hazai csapatát. Kiss Dávid saját bevallása szerint is nehéz döntési helyzetbe került ezzel a lehetőséggel, de ma már úgy látja, helyesen választott azzal, hogy az Amerikai Egyesült Államokból visszatért Magyarországra, itthon erősítve a DAF sikeres működését.

Növekvő verseny Európa útjain

Az egyedi fejlesztésű közlekedésinformatikai megoldásokat fejlesztő WebEye International Európa 14 országában forgalmazza és építi be kereskedelmi járművekbe termékeit. Idén a közép-kelet-európai piacokon számolnak jelentős további fejlődéssel. A technológia területén többek között a mobilos fejlesztésekre koncentrálnak, a piacon az értéknövelt szolgáltatásokban látják a növekedési lehetőséget.

Nyugat-európai piacvédelem Kelet-Európa kárára?

Ausztria – hasonlóan más nyugat-európai országokhoz – 2017. január 1-jétől alkalmazza az EU kiküldetési irányelv szerint a kötelező minimálbér szabályait, amelyeket a határon átnyúló szolgáltatásokra, így a személy- és áruszállítási tevékenységre is érvényesít, mivel azokat kiküldetésnek tekinti. Olaszországban is hasonló minimálbér-rendelkezések léptek életbe, amelyeket azonban egyelőre csak a kabotázstevékenységek esetén kell betartani.

A digitalizáció szerepe a szállítmányozásban

A szállítmányozás mintegy 150 éves múltra tekint vissza. Az elmúlt évtizedben ugyanakkor a digitalizáció – csakúgy, mint a gazdaság és különösen az ipar más területein – ebben az iparágban is jelentős teret hódított. A tanulmány célja, hogy áttekintse a digitalizáció szállítmányozásban játszott szerepét, annak eddigi történetét, kihasznált és igénybe nem vett lehetőségeit, illetve jövőbeli várható tendenciáit.

Hét téveszme a digitalizálásról

Sok kisebb vállalatnak is nehéz dolga van, de akár konszernek bicskája is beletörhet a digitalizálásba. Állandóan visszatérő problémát jelentenek a rossz előfeltételek és a nem megfelelő elvárások.

Akár kétszer is ellopható ugyanaz

A dinamikusan változó gazdasági környezetben, illetve a rohamosan fejlődő informatikai és technológiai megoldások mellett fokozott figyelmet kell fordítani a logisztika biztonsági kérdéseire. A biztonsági szakértő alábbi példái egyértelműen mutatják: a megelőzés, a biztonság tervezése hatékonyabb, mint az utólagos kármentés. Sok esetben ez még számottevő költséggel sem jár, már önmagában a nagyobb odafigyelés és a szükséges intézkedések időbeni megtétele – beleértve a szabályozást is – csökkenti a kockázatokat.