2017. szeptember-október

A tartalomból:


Beszállna a Stadler egy magyar vasúti tesztpályába

Dunai Zoltán, a Stadler Rail csoport országigazgatója

Dunai Zoltán Stadler-országigazgató mert nagyot álmodni. A két évtizede itthon még szinte teljesen ismeretlen svájci vasútijármű-gyártó mára nemcsak a magyar vasúti személyszállítás járműoldalának gerincét adó motorvonatok százát szállította le, de a hazai vasútijármű-ipar motorjává is vált, kocsitesteket és forgóvázakat gyártva Szolnokon, mi több, egy magyar vasúti tesztpálya építésébe is szívesen beszállna.

HUNGRAIL Magyar Vasút 2017

A V4 magyar elnökség kiemelt hivatalos programjaként került sor október 3-án a HUNGRAIL Magyar Vasút 2017 konferenciára, amely a korábbi évek hagyományait megőrizve, idén is kiemelkedően fontos témákat tűzött napirendre. A rendezvényen átadták a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által alapított Sipos István-díjat, ebben az évben dr. Gyurkovics Sándornak, az egyesület etikai bizottsága elnökének, a HUNGRAIL plakettet pedig a Siemens Zrt. – mint az idén teljes jogú tagságot nyert vállalat – képviselője, dr. Ludvig László, a Mobility Divízió vezetője vehette át.

A legrégebbi „magánvasutas”

Siska Imre, az MMV Magyar Magánvasút Zrt. nyugalmazott vezérigazgató-helyettese

Siska Imre neve egybeforrt az MMV Magyar Magánvasúttal, ahol annak 2003-as megalapítása óta dolgozott egészen idén októberig, mikor betöltött 65. életévére tekintettel nyugdíjba vonult. Siska Imre cseppet sem tipikus, az „új időket” reprezentáló vasútszakmai életútját bemutató interjúval tisztelgünk a magyar vasúti árufuvarozás egyik meghatározó személyisége előtt.

„Saját autóbuszok nélkül vagyunk Európa legnagyobb busztársasága”

Teljesen ismeretlen szereplőként tört be először a német, majd az európai távolsági autóbuszos piacra a FlixBus, hogy alig néhány év leforgása alatt megkerülhetetlen tényezővé, Európa legnagyobb busztársaságává váljon – saját tulajdonú járművek nélkül, de annál több utasközpontú szolgáltatással, egyedülálló üzleti modellel, innovatív megoldással és stabil befektetői háttérrel. A gazdasági sikerek nyomán a szervezetfejlesztés is napirenden van, a közelmúltban nyitották meg budapesti irodájukat. Arany László, a FlixBus regionális ügyvezető igazgatója ebből az alkalomból adott exkluzív interjút a KözlekedésVilágnak.

Fesztiválok, versenyek, közlekedési megoldások

A nyári fesztiválszezon idén is igazi csemegéket kínált az erre fogékony közönségnek, így természetesen ez év nyarán is rengetegen látogattak el az ország különböző bulihelyeire. Ugyanakkor két budapesti és egy mogyoródi sportesemény szintén számos szurkolót vonzott bel- és külföldről egyaránt. Cikkünkben azt tekintettük át, hogy az egyes rendezvényekre milyen közlekedési eszközökkel és milyen feltételek mellett juthattak el az érdeklődők.

Új autóbuszok az EvoBus kínálatában

Az idei nyár két népszerű turistabusz megújulását hozta. A Mercedes Benz Tourismo június elején mutatkozott be Brüsszelben, számos újítással és fejlesztéssel. Alig egy hónapra rá, a buszok királynőjeként is aposztrofált Setra több, mint két évvel ezelőtt bemutatott 500-as szériájának emeletes változatát ismerhette meg első körben a szaksajtó.

MAN-újdonságok az autóbuszpiacon

Az ősszel megmutatja magát, és jövőre akár az utcán is lehet az MAN új városi autóbusz családja, a Lion’s City. Új generációval jelentkezik a müncheni gyártó a távolsági személyszállításban is, a Lion’s Coach már megrendelhető.

Versenyhelyzet-elemzés: Budapest–Berlin

Sorozatunkat folytatva ezúttal a Berlin és Budapest közötti közösségi közlekedési kapcsolatokat vizsgáljuk. Németország a legfontosabb gazdasági partnere hazánknak, így a két főváros között számos eljutási lehetőséget teremtenek a piaci szereplők.

Lojalitáskártyák és banki termékek a közösségi közlekedésben

Az egyszerűség kedvéért lojalitáskártyának nevezünk minden olyan terméket, amelyet a közösségi közlekedésben dolgozó szolgáltatók bocsátanak ki a felhasználók, az utasok felé, így ösztönözve őket a további igénybevételre.

A Liszt Ferenc repülőtér megközelíthetősége

Az egyre bővülő forgalom következtében új belváros–repülőtér kapcsolatok jönnek létre, számos magánszolgáltató is piacra lépett. A BKK és a repülőtér is fejlesztésekkel kedveskedik a légi utasoknak. Cikkünkben áttekintjük, mennyire lesz versenyképes a 100E busz a 900 forintos jegyárral és a 35 perces menetidővel a többi reptéri transzferszolgáltatóhoz képest.

Régiós harcok low-cost szereplőkkel és tengerentúli bástyákkal

A gazdasági növekedés, a stagnáló kerozinárak egyre olcsóbb repülést hoztak Közép- és Kelet-Európa számára. A diszkont modellben dolgozó légitársaságok jelentős utasszámot vonzanak egy-egy repülőtérre, de gyorsan át is tudják helyezni kapacitásukat egy jobb üzlet reményében.