InnoPTI 2025 – konferencia az időszakos műszaki vizsgáztatásról
2025. március 27. (8.00–15.35)
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
(BME A épület, 1111 Budapest, Egry József u. 18.)
A részvételi díj 44 900 Ft + áfa személyenként.
Csoportos részvételel esetén (3 főtől), illetve ha a jelentkező tagja a Magyar Vizsgálóállomások és Vizsgabiztosok Szakmai Testületének vagy a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének tagszervezete: 34 900 Ft + áfa.
Szakmai szervező: BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar
Operatív szervező: Cargo Közlekedési Kft.
Támogató: BME ITS Nonprofit Zrt.
Médiapartnerek: Mobilitás magazin, NavigátorVilág, KözlekedésVilág
A konferencia nyelve magyar és angol, szinkrontolmácsolással.
Program
8.00–9.00 Regisztráció
9.00–9.20 Köszöntő
Előadó: dr. Varga István, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának dékánja
9.20–9.45 Miért kell másképp vizsgálni az elektromos gépjárműveket?
Előadó: dr. habil. Hanula Barna, a Széchenyi Egyetem Járműhajtás Technológia Tanszékének egyetemi docense
9.45–10.05 A KRESZ változásának hatása a gépjárművek műszaki vizsgáztatására
Előadó: dr. Kerékgyártó János, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára
10.05–10.25 Csúcstámadás? A műszaki vizsgálat innovatív eszközei
Előadó: Jeck Tamás, a Bosch Budapest Innovációs Kampusz trénere
10.25–10.45 Kommunikáció a jármű és a fenntartásban érintett szereplők között, avagy mit tudunk meg a járművünktől annak műszaki állapotáról?
Előadó: Mozolai Gábor, a Porsche Pest igazgatója
10.45–11.10 Kávészünet
11.10–11.30 Mi az az életesemény alapú szolgáltatás? Nézzük meg az autóvásárlás példáján keresztül!
Előadó: Barna Zsuzsanna, az IdomSoft service designere
11.30–11.50 A közúti járművek EU és ENSZ-EGB irányította műszaki előírásainak jövője: amit biztosan tudunk, és amit várhatunk
Előadó: dr. Borsi Zoltán, a KTI Stratégiai, Kutatás-Fejlesztési és Innovációs Igazgatóságának vezető kutatója
11.50–13.00 Hol állunk a skálán? A létező és az ideális műszaki vizsga dilemmája, valamint a márkaszervízek és a független szervízek jövőképe
Moderátor: Berezvai Gábor, a BME ITS stratégiai igazgatója
Résztvevők:
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke
Göbölyös Zsolt szakújságíró
Marótiné Koczur Györgyi, a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesületének elnöke
Mikulás Róbert, az Építési és Közlekedési Minisztérium közúti gépjármű-közlekedési főosztályvezetője
Óberling József, a KTI Közlekedésbiztonsági Központ vezetője, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője
Temesvári Ferencné Rozál, a Magyar Vizsgálóállomások és Vizsgabiztosok Szakmai Testületének elnöke
13.00–14.00 Ebédszünet
14.00–14.30 A jövő szabályozási kerete az időszakos műszaki vizsgáztatás (PTI) és az e-PTI között
Előadó: Gerhard Müller, a CITA International Motor Vehicle Inspection Committee elnöke
14.30–15.30 A 3,5 tonna feletti járművek műszaki vizsgálatának jövője
Moderátor: Aranyi Péter szakújságíró
Résztvevők:
Árvay Tivadar, az MKFE főtitkára
Dendély István, a Botlik Trans műszaki vizsgabiztosa
Horváth Viktor, az IVECO kereskedelmi vezérigazgatója
Soós Tibor, a Zenit-Auto Rent ügyvezetője