NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

Újabb lépéssel közelebb a Budapest–Belgrád vasútvonal megépítése

Újabb lépéssel közelebb a Budapest–Belgrád vasútvonal megépítése

A magyarországi szakasz építéséhez a független mérnöki, valamint a műszaki ellenőrzési feladatok ellátására keres vállalkozót a MÁV.

A Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakaszát a hatályos EU TEN-T hálózatra vonatkozó specifikáció szerint kell fejleszteni, vegyes(személy- és teher-) forgalom figyelembevételével. Így a tervezési sebesség óránként 200 kilométer, de az engedélyezett sebesség csak 160 kilométer lesz. Dupla vágány épül, 379 vágánykilométer hosszban, viszont a felsővezeték 444 kilométer hosszú lesz. A tehervonatok maximális hossza 750 méter lehet.

Mivel az engedélyezési és kiviteli terv most készül, a műtárgyak száma nem végleges. Várhatóan lesz a szóban forgó vasúti szakaszon 18 külön szintű és 89 szintbeni kereszteződés, 16 aluljáró, 72 áteresz, a hidak hossza pedig 590 métert tesz ki. A beruházás 86 hónapig tart.

A Közbeszerzési Értesítőben megjelent nyílt felhívás szerint ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben normál nyomtávú, országos jelentőségű vasútvonal építésének/felújításának független mérnöki és/vagy műszaki ellenőri feladatok ellátásából legalább nettó 250 millió forint árbevétele származott. Az ajánlatok benyújtási határideje május 24. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség.

Magyarországon a gyorsvasutakkal egyre inkább számol a kormány: tervezik egy Budapestet Kolozsvárral, illetve Varsóval összekötő vonal kiépítését is.

 

napi.hu