NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

A Siemens ETCS berendezéseket telepít a Százhalombatta – Pusztaszabolcs vasútvonalra

A Siemens ETCS berendezéseket telepít a Százhalombatta – Pusztaszabolcs vasútvonalra

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) a Siemenst bízta meg azzal, hogy szerelje fel interoperábilis, nagysebességű vasúti közlekedést elősegítő berendezésekkel a Százhalombatta – Pusztaszabolcs vasútvonalat. A Siemens fogja biztosítani a Trainguard 200 típusú vonatbefolyásoló rendszert  ETCS 2-es szinttel és rádiós irányító-központtal (RBC), valamint két Trackguard Simis IS típusú elektronikus biztosítóberendezés szállítását és üzembehelyezését. A vonalon centralizált térközöket alakítanak ki, melyeket jelenleg egyedül a Siemens képes szállítani hazánkban. Az új megrendelés részét képezi hat Wayguard Simis LC típusú vasúti sorompó-berendezés, a teljes villamosenergia-ellátás, a szerelési munkák és a távközlési eszközök is. Az üzembe helyezés tervezett időpontja 2020 decembere.

A 26 km hosszú, kétvágányú szakasz a jelenleg rekonstrukció alatt álló Kelenföld – Százhalombatta vonal meghosszabbítása. Globális projekt részeként folyik a magyar vasúthálózat modernizálása, melynek célja a Budapest és a horvát országhatár közötti vonal korszerűsítése a mediterrán vasúti folyosó szűk keresztmetszetének kiküszöbölése érdekében. A teljes hálózat fejlesztésének eredményei között megemlíthetjük az utazási idők optimalizálását, valamint a mintegy 280 km hosszú vasútvonal és a vasúti közlekedési rendszer korszerűsítését.

Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Divízió magyarországi igazgatója elmondta, nagyon büszkék arra, hogy a Megrendelő őket bízta meg a vasúti csúcstechnológiájú rendszer kivitelezésével. A Siemens csoport tagvállalatai mellett igyekeznek hazai alvállalkozókat, beszállítókat is bevonni a teljesítésbe.