NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Módosult a Nemzetközi Vasúti Fuvarozási Egyezmény (COTIF)

A Nemzetközi Vasúti Fuvarozási Egyezmény (COTIF) módosítására vonatkozó határozatok kihirdetésének vitájában Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára azt mondta, hogy a változtatás kijavítja többek között a hivatkozási hibákat. Az értelmezések és hivatkozások megkönnyítésének érdekében egyes paragrafusokat szétbontanak és átfogalmaznak – tette hozzá. A befizetési határidők, a tagdíj meghatározásának rendszere és a tagság felfüggesztésére vonatkozó türelmi idő is kisebb mértékben módosult – emelte ki.
A módosítások várhatóan hatékonyabbá és naprakésszé teszik a COTIF szövegét, a szervezet hatékonyabb működése pedig Magyarország számára is előnyös – érvelt.

Pócs János, a Fidesz vezérszónoka a kormány vasútfejlesztési programjáról beszélt, amit – szavai szerint – a biztonság, a környezetvédelem és a gazdaságosság szempontjai vezérelnek. A vasúti szakaszok villamosítása jóval környezetkímélőbbé teszi az ágazatot, de csökkenti a vontatás költségeit is – hívta fel a figyelmet. A kormányzati politika tovább erősíti az ország vasúti közlekedési csomópont jellegét, ami akkor fog igazán kiteljesedni, ha elkészül a Budapest- Belgrád közötti nagy sebességű útszakasz is – szögezte le.

Ander Balázs (Jobbik) kijelentette, hogy képviselőcsoportjuk támogatni fogja a javaslatot. A környezetvédelemről beszélve azt mondta, hogy a vasúti szállítás alkalmas arra, hogy csökkentse a forgalom által okozott ökológiai lábnyomot.
A képviselő arra is kitért, hogy hatalmas károkozást lehetne megakadályozni azzal, ha a kamionforgalmat – Svájchoz hasonlóan – a vasútra terelnénk. A képviselő kérte, hogy az elöregedett vasúti pályák felújítására kiírt beruházások legyenek átláthatóak.

Az elhangzottakra reagálva Fónagy János köszönetet mondott a Jobbiknak a törvénytervezet támogatásáért. Egyetértett azzal, hogy a kötöttpályás közlekedés hálózati rendszerét fent kell tartani, miközben az átbocsátóképességet minőségileg javítani kell.
A magyarországi hálózaton lévő lassú jelek felszámolása talán az egyik legfontosabb szakmai feladat – mondta.

MTI