NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

Már keresik a tervezőt az új fővárosi vasúti megállókhoz

Kelenföld és Ferencváros vasútállomásai között háromvágányosra fejlesztik a jelenlegi kétvágányos kapcsolatot.

Kiírták a tervezői közbeszerzést a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások közötti kötött pályás kapcsolat fejlesztésére, melynek célja háromvágányú kapcsolat és új elővárosi megállók létesítése.
A nyolc legfőbb fővárosi közlekedési beruházás előkészítését a kormány tavaly ebben a határozatában tette meg. Közöttük a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások közötti háromvágányú kapcsolat a Danubius és Népliget-Fradiváros elővárosi megállók kialakításával, valamint a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítésével együtt szerepelt. A mostani hirdetmény ugyanakkor hangsúlyozza, hogy „bár a tervezendő szakasz tervezési határai közé ékelődik a Déli összekötő vasúti Duna-híd, ennek előkészítését nem tartalmazza a kiírás.”

A hirdetmény szerint a jelenleg kétvágányú vonalon a projektben el kell végezni a vasúti infrastruktúra műszaki állapotának részletes felmérését lézerszkennerrel és geo-radaros vizsgálattal. Feladat továbbá az országos közforgalmú, nyíltvonali vasúti pálya és a kapcsolódó szaktervek elkészítése, úgy mint felsővezeték, biztosítóberendezés, távközlési és erősáramú berendezések. A kiírás által kijelölt feladatok között szerepel a vonalon található országos közforgalmú vasúti pálya részét képező vasúti műtárgyak komplex át-, szükség szerint megtervezése. További feladat a létesítményekre, műtárgyakra és az építési fázisokra, a jellemző műszaki megoldásokra vonatkozó, előzetes, mozgó 3D látványtervek elkészítése. Szintén tervezői feladat a kivitelezésre vonatkozó szakágankénti (forgalmi, pálya, biztosítóberendezési, felsővezeték, stb.) építési fázis és ütemterv elkészítése, azok üzemeltetői jóváhagyatása annak minden vonzatával együtt.

magyarepitok.hu