KözútVilág Expo konferencia és kiállítás

Tasó László lemondott államtitkári tisztségéről

Lemondott tisztségéről Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, miután vállalt feladatát elvégezte, és más fontos megbízatásra kérték fel. Tasó László január 31-i határnappal Áder János köztársasági elnöknek benyújtotta lemondását.

Az államtitkár az MTI-nek új kinevezéséről egyelőre nem nyilatkozott. Mint mondta, elsődleges feladata a 2007-2013. közötti uniós pénzügyi ciklus zárása és a 2014-2022. közötti, hazai forrásokból is fedezett közlekedésfejlesztési beruházások előkészítése és elindítása volt, amelyet a Nemzeti Közlekedésfejlesztési Stratégia szerint, az aktuális kormányprogrammal megegyezően 2016 végére befejezett.

Hozzátette: a közlekedési ágazat Magyarország gazdaságának motorjává vált. Ésszerű és ügyfélbarát hatósági eljárási rendeket alakítottak ki, egyszerűbbé, olcsóbbá tették és összehangolták a közlekedési szolgáltatásokat, a hálózatok működtetését biztonságos alapokra helyezték, számos területen újakat építettek ki. A korszerűsítés területén minden alágazatban a korábbiakhoz képest érdemi előrelépés történt, kezdeményező hozzáállás és dimenzióváltás kezdődött – mondta.

Kiemelte: 2022-ig minden kormánydöntéssel rendelkező, uniós és hazai forrásból megvalósuló közlekedésfejlesztési beruházás elindult, tervezésük, engedélyeztetésük, számos esetben már a kivitelezésük megkezdődött, vagy a programozási ütem szerint indulhat.

Kitért arra, hogy az elmúlt két és fél év alatt nagymértékben erősödött a közösségi közlekedés rendszereinek szolgáltatási színvonala, a MÁV Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. gazdálkodása stabilizálódott, a vasúti és közúti hálózat fenntartásának és működtetésének finanszírozása a közszolgáltatási szerződésekkel hosszú távra tervezhetővé vált. Jelentős hálózatépítések, komplex felújítások programok, rekonstrukciók kezdődtek el, a vasúti és autóbuszos személyszállítás feltételeit a gördülőállományok már végrehajtott és folyamatban lévő beszerzései tették versenyképesebbé.

Rámutatott, hogy az autópálya-hálózat sűrűsége 2022-re meghaladja az európai átlagot, a vasúti és közúti TEN-T hálózatok felújítása befejeződik, a hiányzók építése megkezdődik, a megyeszékhelyek és kiemelt gazdasági térségek számára fontos közúti és vasúti kapcsolatok épültek és épülnek, újulnak meg. Mint mondta, korszakos jelentőségű államközi regionális fejlesztésekkel, új teherkorridorral Magyarország stabilizálja helyét a tengeri kikötőkhöz kapcsolódó áruszállítói és logisztikai főáramokban. Az ágazat a ciklusban nyújtott teljesítményével kiérdemelte a kormány támogatását a magyar vasúti kocsik és buszok gyártásának elindításához, megerősítéséhez. Az elektromos járművek elterjedésének szabályozási és támogatási feltételeit megteremtették, az önvezető járművek szabályozási és fejlesztési területén az ország vezető szerepet tölt be. A kerékpáros közlekedés feltételei jelentősen javultak, az előkészített beruházások biztosítják a hálózatszerű használat lehetőségét. A közlekedésbiztonság területén célirányos fejlesztésekkel és programokkal jól mérhető és érzékelhető kedvező változások következhettek be. Az elvégzett munkának köszönhetően eredményes időszak teret nyitott a dinamikus fejlődésnek,  a közlekedési ágazat teljesítményével feltétlenül hozzájárult Magyarország megerősödéséhez – összegezte az államtitkár.

MTI