A fenntarthatóbb jövőért tenni kell

A fenntarthatóbb jövőért tenni kell

Képzeljünk el egy olyan világot, ahol csúcsidőben is friss és tiszta levegőt szívhatunk be! Egy olyan várost, ahol vigyáznak az ott élők egészségére, és ahol biztonságban közlekedhetnek az utakon. A Renault Trucks felelős vállalatként egy olyan jövő megvalósításán dolgozik, ahol nemcsak a károsanyag-kibocsátás zéró, hanem a súlyos sérülésekkel vagy halálesetekkel járó balesetek száma is. Lépjen be velünk a Renault Trucks által felvázolt jövőbe!

Mi lenne, ha a zéró emissziós város már létezne? Ha mindez nem valamilyen utópikus elképzelés lenne, hanem már beléphetnénk a területére? Ez a fajta gondolkodás keltette életre a Renault Trucks új koncepcióját, bemutatva, hogyan nézne ki az a város, amely teljes mértékben átáll az elektromobilitásra. A „The Good City” olyan városi ökoszisztémával büszkélkedhet, ahol minden szállítási feladatot tisztán elektromos járművekkel végeznek. Kézzelfoghatóan szemlélteti az elektromobilitást a mindennapi működésben és azt, hogy az akkumulátor-elektromos járművek hogyan képesek kielégíteni a szolgáltatók eltérő igényeit. Az elektromobilitás működési valóságának bemutatásán túl ezek a valós tapasztalatok bepillantást engednek a jövő városába, ahol az akkumulátor-elektromos technológia széles körű elterjedése – az áruforgalom és a hulladékgyűjtés biztosítása mellett – elősegíti a járművek és a városlakók jobb együttélését. A The Good City egy innovatív online platform, amely mindenki előtt nyitva áll, a renault-trucks.com weboldalon bárki megtekintheti.

A koncepció egyik eleme az iparági szegmens, amely magában foglalja a városi építkezéseket, a disztribúciós árufuvarozást, a hulladékszállítást, a szervizszolgáltatásokat, az utak és a zöldfelületek karbantartását, valamint a városi logisztikát. A másik terület pedig a mindennapi élet színtere, amely megmutatja, hogyan integrálhatók az elektromos járművek a napi gyakorlatba függetlenül attól, hogy áruszállítóról, elektromos áruszállító kerékpárról vagy 16–60 tonnás össztömegű teherautókról van szó. A koncepcióban számos interaktív videó támogatja a tájékozódást, hogy segítse elképzelni az érdeklődőknek és a döntéshozóknak, hogyan nézhet ki a jövő városa az elektromobilitás tükrében.

Milyen előnyökkel járhat a tisztán elektromos közlekedés a városlakók számára? Egyfelől jelentős zajcsökkentés érhető el vele, másfelől pedig számottevő mértékben javítható a levegő minősége. A The Good City éppen ezeket az előnyöket jeleníti meg, amellett pedig egy fenntarthatóbb, környezetbarát város megteremtését villantja fel. Ebben az elképzelt, 5 ezer lakossal és 2200 elektromos teherautóval rendelkező településen 1 év alatt 44 ezer tonnányi szén-dioxid-kibocsátástól lehet megóvni ily módon a bolygót. A különbség nemcsak szemmel látható tehát, hanem érezhető is a frissebb levegő révén.

A Renault Trucks tehát törekszik arra, hogy az áruszállítási iparág energia-átalakulása zökkenőmentesen és gördülékenyen valósuljon meg. A vállalat nem ad hoc ötletekre, hanem szimulált és minden gyakorlati elképzelést integráló elképzelésekre építi jövőjét, mert az a célja, hogy fenntarthatóbb és élhetőbb környezetet biztosítson a jövő generációi számára.

DIGITÁLIS VISSZAPILLANTÓ

Miközben a Renault Trucks folytatja utazását a fenntartható jövő felé, törekszik arra is, hogy a lehető legjobb támogatást adja meg a gépjárművezetőknek és az üzemeltetőknek a mindennapi árufuvarozási feladataik teljesítése során. A vállalat bejelentette, hogy a T, T High és az E-Tech T modellek immáron alapfelszereltségként rendelkeznek digitális visszapillantó tükrökkel. Ez az innovatív rendszer újabb lépés a gyártó dekarbonizációs stratégiájában. A két külső, nagyfelbontású kamera javítja a Renault Trucks járműveinek aerodinamikáját, ugyanakkor több mint 1,3 százalékkal csökkenti az üzemanyag-felhasználást. A fejlesztés teljes mértékben összhangban van a Renault Trucks kettős célkitűzéseivel: egyfelől fontos a gépjárművezető és a veszélyeztetett úthasználók biztonságának növelése, másfelől pedig lényeges szempont aktívan hozzájárulni az alacsony szén-dioxid-kibocsátással járó közlekedéshez. A vállalat kiemelt célja, hogy 2030-ban az értékesítéseinek már legalább 30 százalékát elektromos teherautók adják.

Az összecsukható szárnyakba épített kamerák képeit a vezetőfülkében, az A-oszlopokon található 12 és 15 colos színes kijelzőkhöz továbbítják. A fejlesztés csökkenti a holttereket, és javítja a látási viszonyokat kanyarodáskor vagy manőverezéskor. A képernyőn látható „mélységi” vonalak megkönnyítik a rámpára történő tolatást és a kanyarodást, hiszen olyankor is láthatóvá válik a félpótkocsi hátulja, ami egy hagyományos visszapillantó tükörnél nem lenne lehetséges. Mindemellett a gépjárművezető biztonságát is növeli, hiszen az infravörös módnak köszönhetően éjszaka jobban lehet látni a jármű környezetét, így könnyebben észlelhető, ha „nemkívánatos” személyek ólálkodnak a rakomány körül. A digitális visszapillantó tükrök külső kameraházai teljes egészében a karosszéria színére fújhatók.

TÚL AZ EGYMILLIÓN

A Renault Trucks hosszú és sikerekben gazdag múltra tekint vissza. Ez a fajta műszaki és technológiai örökség olyan „szuper-erő”, amiből a vállalat ügyfelei is profitálhatnak a napi operációjuk során. A Bourg-en-Bresse-i gyár immáron 6 évtizede játszik fontos szerepet a francia járműiparban. Ebben az üzemben született meg a legendás Berliet GBC, a GLR és a CBH, nem beszélve a hazánkban is népszerűvé vált Magnum szériáról.

Az üzem 1964-es megnyitása óta élen jár az innovációban, 2023 óta pedig az áruszállítás dekarbonizációjából is kiveszi a részét: ott készülnek a Renault Trucks E-Tech T és E-Tech C elektromos teherautók. A gyárban évente átlagosan 25 ezer teherautót szerelnek össze, és valamennyinél figyelembe veszik az üzemeltetők egyedi igényeit, kéréseit. Az üzem nemrég rendkívül fontos mérföldkövet ünnepelhetett, hiszen elkészült az 1 000 000. jármű, egy Renault Trucks T modell, amelyet a portugál TJA fuvarozócég vehetett át. A szóban forgó modellt 2013 óta gyártják, és kimagasló komfort, üzemanyag-hatékonyság és megbízhatóság jellemzi. Bemutatása óta számos fejlesztésen esett át, 2023-ban pedig piacra került a tisztán elektromos változata, amelyet ugyanott gyártanak, ahol a belső égésű motorral szerelt társait. Érdekesség, hogy a Bourg-en-Bresse-i gyárban elkészült 1 000 000. egyben a 126 600. legyártott T-modell is, amelyet ebben az üzemben szereltek össze.

A portugál vásárló, a TJA számára szintén fontos mérföldkő ennek a vontatónak az átvétele, hiszen idén ünnepli a 40 éves fennállását. A társaság belföldi és külföldi fuvarozási szolgáltatásokat kínál, így könnyen lehet, hogy az 1 000 000. legyártott teherautóval bárki összetalálkozhat majd az utakon. Ez a példány egyike annak a 120 darabos szériának, amelyet nemrég rendelt a társaság.

 

Aranyi Péter