NavigátorVilág – Dunai hajózás online konferencia

„A kis cégek szenvednek, a nagyok tovább növekednek” – interjú Vass Róberttel, a DKV Euro Service Hungary ügyvezető igazgatójával

„A kis cégek szenvednek, a nagyok tovább növekednek” – interjú Vass Róberttel, a DKV Euro Service Hungary ügyvezető igazgatójával

A világjárvány harmadik hullámának közepén is folyamatosan, ugyanazon a szinten szolgálja ki ügyfeleit a DKV-csoport, mint a korábbi időszakokban, nem volt és most sincs fennakadás a működésben. Vass Róbert, a hazai leányvállalat, a DKV Euro Service Hungary ügyvezető igazgatójának derűlátását növelheti, hogy az utólagos díjfizetésre alkalmas Box Europe mostantól Magyarországra is rendelhető, miközben szépen haladnak előre a digitalizációban és a partnerhálózat bővítésében is.

– Mennyiben változtatta meg a közúti fuvarozási piacot a járványhelyzetben kialakult gazdasági környezet?

– Szerencsére az árufuvarozás nem állt le és nem is fog, hiszen szállítani kell. Persze, tavaly márciusban nagyobb csökkenés következett be a piacon, ez a piac is megérezte a járvány hatásait, de aztán a nyáron szép lassan visszajött a forgalom, ha nem is a 2019-es szintre. Viszont megfigyelhető egy átrendeződés: a kis cégek sokkal jobban szenvednek, sokan felhagynak vagy már fel is hagytak a fuvarozással, míg a nagy, tőkeerős vállalkozások tovább növekednek. Sajnos a világjárvány nagy áldozata az autóbuszos személyszállítás, annak is különösen a nemzetközi, a különjárati szegmense. Ez a piac teljesen megállt, és még ma sem látszik, hogy mikor fog egyáltalán helyreállni.

– A piaci változások hogyan befolyásolták az üzemanyag- és útdíjkártya-szolgáltató cégek, jelesül a DKV működését, milyen válaszok születtek a kihívásokra?

– A legfontosabb kiemelni, hogy folyamatosan ugyanazon a szinten tudjuk az ügyfeleinket kiszolgálni, mint a korábbi időszakokban, ebből a szempontból a járvány „elment” mellettünk. A DKV-csoportnál semmilyen fennakadás nem volt és most sincs a működésben. Minden országban alkalmazkodtunk a hatósági előírásokhoz, betartjuk a szabályokat, figyelünk egymás és ügyfeleink egészségére. A cég dolgozói jelenleg is home office-ból teljesítenek.

– Mit mutatnak a DKV Box Europe szolgáltatásukkal kapcsolatos, bő egyéves tapasztalataik szolgáltatói, illetve ügyféloldalról? Valóban ez a jövő útja?

– Nagyon jól haladunk, már több mint 100 ezer boxot értékesítettünk. A meglévő országok – Németország, Ausztria, Belgium, Franciaország, Portugália, Spanyolország – és 3 alagút mellett mostantól már Magyarországra is rendelhető Box Europe, amely az utólagos díjfizetést teszi lehetővé. Hamarosan ismét egy nagy lépést teszünk majd előre, ugyanis Olaszországot és Svájcot is bekapcsoljuk a hálózatunkba. A tapasztalataink alapján azt mondhatom, hogy a jövő szempontjából egyértelműen ez a legkorszerűbb megoldás.

– A közlekedéspolitikában is jó ideje megkerülhetetlen kérdés a fenntarthatóság, a környezeti szempontok figyelembevétele. Mivel tudnak hozzájárulni az e-mobilitás még nagyobb arányú elterjedéséhez?

– A DKV Mobility Group elkötelezte magát a fenntarthatóság mellett. Már évek óta rendelhető nálunk ún. climate card, amivel kompenzálni lehet a szén-dioxid-kibocsátásokat. Továbbá egyre jobban fejlesztjük az elektromos autók töltési lehetőségét, több mint 130 ezer töltőponton lehet Nyugat-Európában áramot vételezni a DKV-kártyával, mi több, otthoni és telephelyi töltési megoldásokat is tudunk biztosítani. Természetesen a hazai piacot sem tévesztjük szem elől, Magyarországra is ki fogjuk terjeszteni a szolgáltatást, mihelyt az infrastruktúra kiépült és letisztult. Mindemellett egyre bővül a hálózatunk Európában, ahol gázt (LNG, CNG) is vásárolhatnak az ügyfelek.

– A másik legújabbkori slágertéma a digitalizáció. A DKV-nál milyen fejlesztések történtek ezen a területen, és kijelölték-e már a továbblépés irányait erre az évre?

– Folyamatosan fejlesztjük a belső folyamatokat, egyre több feladatot digitalizálunk. Az ügyfélszerződéseket már elektronikusan lehet aláírni, megújult az ügyfélportál, az idén új arculatot kap a weboldalunk, elindítottunk egy webshopot – hogy csak néhány dolgot említsek az e területen elért eredményeinkről, illetve a folyamatban lévő fejlesztéseinkről.

– Hol tart a partneri kúthálózat bővítése Európában, illetve itthon?

– Magyarországot emelném ki, mivel itt jelentősen bővült az elfogadói hálózat, több mint 900 töltőállomáson használható a DKV-kártya. Most már a teljes OMV és Mobil Petrol hálózat is elfogadóhelynek számít. Legújabb partnerünk pedig az Auchan, amely nagyon kedvező áron értékesít üzemanyagot. 2021 februárjától az áruházlánc összes magyarországi töltőállomásán használhatják ügyfeleink a DKV kártyájukat.

– Mekkora igény mutatkozik az ügyfeleik részéről a flotta- és a furgonos üzletág fejlesztésére?

– Mivel a legnagyobb független szolgáltató vagyunk Európában, teljes körű szolgáltatást adunk a 3,5 tonna alatti járműparkok részére is. Sőt, külön termékvonalat fejlesztünk a flottás, illetve a teherautós ügyfelekre, hiszen mások az igények. A flották jellemzően belföldön mozognak, kényelmi megoldásokat (mosás, matricavásárlás stb.), valamint teljes lefedettséget keresnek. A DKV erre tökéletes megoldás, mivel nem egyetlen márkához kötődik, hanem több alternatívát nyújt. A flottaügyfeleink így ki tudják választani a számukra leginkább megfelelő töltőállomásokat, szolgáltatásokat.

 

PROBLÉMAMENTES HATÁRÁTLÉPÉS A BOX EUROPE-PAL

  •  Tehergépjárművek úthasználati díjának egész Európát lefedő elszámolása egyetlen fedélzeti készülékkel (OBU)
  •  Útdíjnyilvántartás automatikus módon, egyetlen eszközzel
  •  Átlátható elszámolás, ügyfélszámlán nyomon követhető tranzakciók
  •  Kényelmes fizetés az ügyfél DKV-elszámolásán keresztül
  •  Időveszteség nélküli közlekedés Európában
  •  Egyszerű installálás a Plug-and-Play szabvánnyal
  •  24 órás támogatás a DKV forró dróton keresztül
  •  Járműfüggetlen használat
  •  Szükséges szolgáltatások utólagos foglalása

 

Dékány Zsolt