NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

Digitalizáció, e-kereskedelem, fenntarthatóság: DHL Express-stratégia 2025-re

Digitalizáció, e-kereskedelem, fenntarthatóság: DHL Express-stratégia 2025-re

Évente több, mint egymilliárd euró befektetéssel, valamint az új, környezetbarát logisztikai központ szolgálatba állításával a DHL bemutatta a jövőre vonatkozó terveit.

A DHL Express bemutatta a 2025-ös stratégiáját: digitalizáció, e-kereskedelem és fenntarthatóság – a jövőben ezekre fókuszál a vállalat, a minőség további javítása érdekében. Az új logisztikai központban a jégenergiát tároló rendszer – amely több, mint 1,3 millió liter tárolására képes és 18 kilométer hosszú csővezetékkel rendelkezik – biztosítja, hogy a létesítmény nyáron hűvös, télen pedig meleg maradjon. A rendszer kombinálja a fűtőpumpa és a napelemek együttesét, mely a tetőn elhelyezve teljesen leredukálja az épület károsanyag-kibocsátását.

„A DHL 50 éve, megalapítása óta, újra és újra nyomot hagy innovatív megoldásaival az expressz szolgáltatások terén. A kölni csomópontunk csupán egy példa a sok közül, mely megmutatja a 2025-ös stratégiánk alapjait – mondta John Pearson, a DHL Express vezérigazgatója. – Az export és import szakértőjeként csak úgy tudunk fejlődni, ha biztosítjuk a maximális minőséget. Ennek érdekében több, mint egymilliárd eurót fektetünk évente munkatársaink tréningjébe, az infrastruktúrába és a digitalizációba. A fő cél, hogy növeljük a szállítmányozási kapacitásunkat az időérzékeny TDI (Time Definite International) csomagok esetében, hogy minden ügyfelünk igényeit teljesen ki tudjuk elégíteni. Ugyanakkor folyamatosan fejlesztjük munkafolyamatainkat is. A nemrég kiadott negyedéves eredményeink mutatják, hogy jó irányba haladunk.”

A DHL 2019 augusztusában befejezte légi csomópontjának felújítását Köln-Bonn repülőtéren, mely munka két évig zajlott. A létesítmény 15 ezer m² válogatóközpontja, 12 ezer m² raktára és 3 ezer m² irodái az új technológiáknak köszönhetően óránként több, mint 20 ezer szállítmányt képesek kezelni 2,5 kilométer hosszú futószalagon. Számos más technikai elem áll rendelkezésre, többek között 3D-s szkennelők és vákuumos emelők, melyek segítenek mind a 340 munkatársuknak, akik 34 különböző országból érkeztek és ebben a központban dolgoznak.

„A 123 millió eurós befektetés egyértelműen mutatja, hogy komolyan vesszük a fejlődést, és a jövőben is arra törekszünk, hogy minél több munkahelyet teremtsünk – tette hozzá Detlef Schmitz, a DHL Express hub vezetője. – Ez a csomópont még fontosabb lett a DHL nemzetközi hálózatában. Közvetlen útvonal nyílt Hong Kong és Köln között, naponta 28 járat fordul meg a központban, és büszkék vagyunk rá, hogy mindehhez korszerű technológiát használunk, mely tovább fokozza a DHL Express világszintű növekedését.”

A DHL Express több, mint 220 országban és helyen van jelen, valamint évente több, mint 400 millió szállítmányt kézbesít. 22 csomópontja világszinten 260 repülőgéppel és 16 partner-légitársasággal végzi napi munkáját, nem kevesebb, mint 500 repülőtéren.