Létrejön a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) száz százalékos tulajdonában álló gazdasági társaság létrehozásáról döntött a Fővárosi Közgyűlés. A Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. gazdasági, informatikai és humán, illetve az értékesítéssel, az ügyfélszolgálattal kapcsolatos részfeladatokat lát majd el közreműködőként.

A „fővárosi közlekedési intézményrendszer továbbfejlesztése” keretében, a városvezetés által tett javaslatot 19 igen, 8 nem szavazat ellenében támogatta a testület.

Az alapítandó leányvállalat részére nem adnának át a BKK-tól köz- és alapfeladatokat: a vállalatot a BKK bizonyos részfeladatok ellátása érdekében közreműködőként kívánja bevonni.

A leányvállalat alapvetően, de nem kizárólag bizonyos gazdasági, informatikai és humán, továbbá egyéb támogató feladatokat, illetve az értékesítéssel, az ügyfélszolgálattal, valamint az ellenőrzéssel kapcsolatos bizonyos részfeladatokat közreműködőként lát majd el. A feladatok címzettje és kötelezettje, felelőse továbbra is a BKK marad, a leányvállalat a BKK megrendelésében és szakmai irányítása mellett látja majd el részfeladatait – olvasható az elfogadott előterjesztésben.

A Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. vezérigazgatója Gyimesi László lesz a társaság cégbejegyzésének napjától határozatlan időre, feladatát havonta bruttó 950 ezer forintért látja majd el.

MTI