NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás online konferencia

Eredmények, fejlesztések, további lehetőségek

Eredmények, fejlesztések, további lehetőségek

„2019 a Trieste Marine Terminal számára rekordév volt, a forgalmunkat 700 ezer TEU-ra növeltük. A vasúti oldalon szintén csúcsadatokat könyvelhettünk el, ugyanis tavaly 200 ezer TEU konténert tudtunk elérni, és 2020-ra nagy elvárásaink voltak” – kezdte előadását a Szállítmányozás 2020 konferencián Carolina Semino értékesítési és marketingvezető.

Az előadás angol nyelven ide kattintva megtekinthető a NavigátorVilág YouTube csatornáján!

A járvány kiterjedésével a vasúti teljesítmény hatalmasat zuhant, ami elsősorban a bizonytalanságnak köszönhető. A tavaszi kínai és európai lezárások együttesen erősítették egymást, emiatt a II. negyedév eredménye jelentős mértékben elmaradt a 2019-estől: csaknem 12 ezer TEU-val csökkent a forgalom. A III. negyedévre viszont nőtt a volumen, a 2019-eshez képest 5–6 ezerrel több, összesen 38 931 TEU konténert kezeltek. A terminál teljes volumene lassan majdnem elérte a tavalyi évét. Novemberre teljes mértékben felzárkóztak, és szinte meg is haladták a 2019-es évet.

Idén az osztrák piacra koncentráltak, ahol megjelentek az intermodális szolgáltatásokkal. Megerősítendő a piaci pozíciójukat közvetlen irányvonati megoldásokat alkalmaztak Bécs és Linz között, a meglévő salzburgi összeköttetés mellett.

A budapesti vasúti szolgáltatásokkal kapcsolatban Carolina Semino elmondta, hogy a márciustól júniusig tartó időszakban a volumenek csökkentek, de aztán júliustól kezdve megfordult a trend, viszont az eredmények azóta is a 2019-es értékek alatt maradtak. A trieszti kikötő ugyanakkor arra számít, hogy 2021-ben ugyanazt a teljesítményt tudja majd elérni a Budapest irányából vasúton érkező áruk volumenével kapcsolatban, mint 2019-ben. Sőt talán még 5–6 százalékkal növelni is tudják majd a volumeneket. Trieszt és Budapest között az átlagos tranzitidő 22 óra.

A kikötő több mint egy hétköznapi konténerterminál, a járvány ellenére is folytatta a fejlesztéseket. Ezek közé tartozik egy 150 tonnás Liebherr mobildaru beszerzése, amellyel nemcsak yachtokat, hanem alagútfúró berendezéseket és faládákat tudnak emelni. Egy másik, a szabadon álló rakományok kezelésére szakosodott termináljukon speciális daruval az év I–VIII. hónapjában 64 nehéz rakományt emeltek meg, a legnehezebb rakomány közel 100 tonnás volt.

 

BEMUTATKOZOTT A MONFALCONE-I KIKÖTŐ

A Trieszttől mindössze 40 kilométerre, jó közlekedési környezetben fekvő kikötőben mintegy 3 millió tonna rakományt kezelnek évente, ami különböző acéltermékeket foglal magába, a csövektől kezdve egészen a túlméretezett rakományokig. A létesítmény teljes területe több mint 700 ezer négyzetkilométer, amin összesen 9 kikötő, 8 vasúti vágány és két kapu található, amelyekkel gyors transzfert tudnak biztosítani az ügyfeleik számára. „A védjegyünk a professzionalizmusunk” – hangsúlyozta előadásában Alexsandra Siviz, a Monfalcone-i kikötő (Compagnia Portuale di Monfalcone) értékesítési és marketingvezetője.