Augusztus 1-jétől Pap-Albert Dávid vette át a JYSK ecseri logisztikai központjának irányítását. A szakember májusban csatlakozott a céghez, legfőbb célja a stabil és elkötelezett csapat építése mellett az, hogy az elosztóközpont rugalmasan tudjon alkalmazkodni a piac kihívásaihoz, miközben magas színvonalon szolgálja ki az áruházakat és az online vásárlókat. Az ecseri központ 7 ország kiszolgálásáért felel, így a vezetőváltás stratégiai jelentőségű a JYSK régiós működésének szempontjából.
– TNT, Decathlon, JYSK – az eddigi szakmai pályafutásának állomásai. A logisztikai szakember szemével van-e különbség, hogy milyen termékkörrel foglalkozó társaságnál dolgozik?
– Azt gondolom, hogy mindhárom cég más termékkörrel és piaci sajátossággal dolgozik, de az alapvető működési elvekben vannak hasonlóságok. A vevőorientált szemlélet mindenhol kihangsúlyozható. A termékkör formálja a hangsúlyokat, de a szakmai alapok, mint a pontos munkavégzés, a problémamegoldás, a csapatmunka és a vevőközpontúság, minden területen ugyanúgy fontosak.
– Évtizednél is többet töltött az előző munkahelyén. Miért döntött a változtatás mellett, és mi motiválta, hogy a dániai hátterű társaságot válassza?
– Mindig is szerettem nemzetközi csapatban dolgozni. Amellett, hogy a JYSK is ilyen csapat, szimpatikus volt a cég hitvallása is, illetve vonzó volt a modern, több országot ellátó logisztikai központ. Izgalmas egy innovatív, más kultúrát képviselő munkahelyen alkalmaznom a 15 év alatt megszerzett tudásomat. A JYSK logisztikája kiemelkedik az automatizált rendszerek és a modern működés terén. A logisztika gyors fejlődése miatt fontos volt számomra, hogy egy olyan környezetben dolgozzak, ahol lépést tudok tartani az innovációval. Szakmailag úgy látom, pont erre a feladatra vártam, amely szuper lehetőség és egyben izgalmas kihívás is.
– Milyen feladatai és céljai vannak?
– Nagyon egyszerűen fogalmazva az a feladatom és célom, hogy a JYSK vásárlói/áruházai időben megkapják a termékeket, az érintett felek elégedettek legyenek, jó kapcsolatot ápoljunk a partnereinkkel, és eközben a csapatom motiváltan és sikerélménnyel végezze a munkáját.
– Az e-kereskedelem térhódítására rendelkeznek kidolgozott megoldásokkal?
– Természetesen igen. Egy dedikált csapat dolgozik a rendelések feldolgozásán, csomagolásán és küldésén. Minden online rendelés prioritást élvez, a célunk, hogy megtartsuk és fejlesszük a 95 százalékos pontosságunkat. Ennek érdekében folyamatosan dolgozunk a hatékonyságunkon, és figyeljük a piacot.
– Több mint 3 éve adták át Ecseren a cég logisztikai központját, amely az akkori tervek szerint régiós szinten is meghatározó része lesz a JYSK európai logisztikájának. Így történt?
– Egyértelműen, az élet igazolta az elképzeléseket. A JYSK logisztikájában az ecseri elosztóközpont szolgálja ki a legtöbb országot és a harmadik legtöbb áruházat. A nemzetközi kereskedelem, a just in time szállítás és az e-kereskedelem növekedése mind azt mutatja, hogy az ország legnagyobb egyterű logisztikai bázisa, az ecseri telephelyünk nélkülözhetetlen a megbízható és költséghatékony áruforgalomhoz. A központi elhelyezkedés, a jó lokáció lehetővé teszi, hogy 7 ország különböző igényeihez tudjunk alkalmazkodni. Ez nemcsak a hatékony ellátási láncot, hanem a versenyképesség fenntartását is erősíti.
– Mekkora jelenleg az ecseri központ kapacitása, és tervezik-e a bővítését a közeljövőben?
– Jelenleg 7 ország 429 áruházát és az online piacokat szolgáljuk ki a 150 ezer négyzetméteres ecseri logisztikai köz-pontból. A 2 teljesen automatizált magasraktárunk (tornyunk) 210 ezer palettát tud tárolni és mozgatni. 2025-ben 1,5 millió köbméter árut kezeltünk – ebben benne van a kifelé és befelé irányuló forgalom is –, 2026-ra pedig 1,7 millió köbmétert tervezünk, ami még mindig csak a kapacitásunk 80 százaléka. Átlagosan 130 kamion fordul meg nálunk naponta, emellett 40–60 beérkező konténert kezelünk. Más megfogalmazásban hetente legalább 500 teherautónyi árut szállítanak el a logisztikai központból, valamint több mint 270 ezer köbméternyi további terméket tárolunk itt, azaz a bázis jelenleg 80 százalékos kihasználtsággal működik. Jelenleg kicsit több mint 400 munkavállalót foglalkoztatunk, ezt a létszámot folyamatosan bővítjük. Hétfőtől péntekig folyik a munkavégzés, 3 műszakban. A fejlődés nem csak a személyi állomány tekintetében folyamatos, amennyiben az árumennyiség megkívánja, lehetőségünk van bővíteni az épületet és az automatizált rendszert is. Ennek az ideje nagyban függ a lehetséges új országok csatlakozásától és az üzleti teljesítménytől is.
– Sikerült megvalósítani a fenntarthatóságot erősítő, korábban kitűzött céljukat?
– Igen, 2025. január 1-jétől valamennyi fából, kartonból és papírból készült termék és csomagolása FSC-tanúsítvánnyal rendelkezik.
– A klímaváltozás hatásainak enyhítése érdekében milyen további lépések történtek az elmúlt időszakban a központon belül, illetve a szállítási módok kiválasztásánál?
– A JYSK elkötelezte magát a Science Based Targets kezdeményezés mellett, és 2024 októberében az SBTi hitelesítette a klímacéljainkat. Ennek részeként 1+2 területen tűztünk ki célt a saját működésünkre vonatkozóan, amelynek keretében a 2032-es pénzügyi évre 50,4 százalékkal kell csökkentenünk a kibocsátásunkat. Itt többek között napelemekkel dolgozunk az állandó áramforrásainkon, ahol ez lehetséges. A harmadik területen a kibocsátások csökkentésének részeként különböző közlekedési módokat is tesztelünk és értékelünk, hogy megtaláljuk a leghatékonyabb megoldásokat a jövőben. Különböző tesztprojektjeink futnak több országban is.
– A logisztika fejlesztése kiemelt kormányzati szándék. Reálisnak tartja, hogy néhány éven belül 5-ről 10 százalékra emelkedjen az iparág GDP-hez való hozzájárulása?
– A logisztika az elmúlt években rendkívül gyorsan fejlődött. Ez a dinamika és a jó elhelyezkedés lehetővé teszi a növekedést. Ennek a mértéke az infrastrukturális fejlesztésektől, a munkaerőpiaci alkalmazkodástól és a versenyképesség erősítésétől is függ.
NÉVJEGY
Pap-Albert Dávid 2010-ben szerzett diplomát a Zsigmond Király Egyetem üzleti kommunikáció szakán. A szakember 2011–2013 között Londonban, a TNT Express-nél töltött be vezető pozíciót. 2013-tól a Decathlon magyarországi logisztikai központjában dolgozott, ahol kezdetben a kelet-európai szállítmányozásért felelt, majd 2016-tól logisztikai és szállítmányozási vezetőként irányította a teljes terület működését. 2025 májusában érkezett a JYSK-hez, és augusztus 1-jétől vette át a skandináv gyökerű áruházlánc ecseri logisztikai központjának irányítását. Legfőbb célja a stabil és elkötelezett csapat építése mellett az, hogy az elosztóközpont rugalmasan tudjon alkalmazkodni a piac kihívásaihoz, miközben magas színvonalon szolgálja ki az áruházakat és az online vásárlókat.
CÉGNÉVJEGY
A JYSK skandináv gyökerű nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc, amelynek több mint 3500 áruháza és webshopja 50 országban várja vásárlóit. Az alapító, Lars Larsen első üzletét 1979-ben, Dániában nyitotta. A társaság ma 31 ezer munkatársat foglalkoztat, forgalma az elmúlt gazdasági évben 41,4 milliárd dán korona volt.
A JYSK retail üzletága Magyarországon a 2023/24-es gazdasági évben 76,5 milliárd forint árbevételt ért el. A cégnek jelenleg hazánkban több mint 1300 munkavállalója van, és 101 üzlettel rendelkezik.
Dékány Zsolt









