Cargo on the Danube Conference

Eurapid: elsőbbségi sáv közúton

Eurapid: elsőbbségi sáv közúton

A DHL Freight háztól házig prémium gyűjtőszolgáltatása általános és raklapos küldeményekre, az Eurapid távolságtól függően (1000 km-en belül/kívül) akár 24/48 órán belül köti össze Európa gazdasági gócpontjait 22 ország 105 terminálján keresztül. A tavaly ősszel debütált termék minden elemében megbízható, a rögzített rövid tranzitidők révén kiszámítható és az ügyfélszolgálat fókusza által proaktív válasz azokra a trendekre, amelyek a jövő logisztikáját a gyorsuló globalizáció, a testre szabott megoldások és az átlátható ellátási lánc irányába formálják, tudtuk meg Tavaszi Csaba értékesítési és marketingigazgatótól.

– Miért van szükség elsőbbségi kezelésre a gyűjtőszállítmányozásban?

– A folyamatok változása, a technikai fejlődés és a piaci verseny folyamatos mozgásban tartja és új igények, kihí- vások elé állítja annak szereplőit, ami természtesen kihat a logisztikai szolgáltatásokra is. Vannak olyan szegmensek, ahol a költségek, más iparágakban viszont a kiszámíthatóság és a pontos tervezhetőség kap nagyobb hangsúlyt a döntési kritériumok között. A garantált tranzitidő ezáltal sokszor piaci elvárásként jelenik meg a logisztikai szolgáltatók felé a gyűjtőszolgáltatásban is, ez adja a kiemelt státuszú új termékünk létjogosultságát. Ahogy említettem, továbbra is vannak olyan ügyfelek, akik a gyűjtőre kis szállítási volumenekre vonatkozó „economy” szolgáltatásként tekintenek, és a költséghatékonyság számukra elsődleges. Ez a kettősség hívta életre, hogy a DHL a hálózatában kétféle gyűjtőszolgáltatási alternatívát nyújtson ügyfelei részére: a kiemelt és garantált tranzitidővel működő Eurapidot és a költséghatékony Euroconnectet – egyazon hálózatban.

– Milyen előnyöket biztosít a kiemelt státusz az ügyfelek számára?

– Az Eurapid szolgáltatásunk egyik fő jellemzője, hogy garantált tranzitidőkkel és igény esetén aznapi felvétellel és elsőbbségi kiszállítással is elérhető a szolgáltatás a rendeltetési helyhez közeli terminálról, amelynek pontos tervezésé- ben segít az online is hozzáférhető tranzitidő-kalkulátorunk. A másik fő különbség, hogy a küldemények elsőbbségi kezelésben részesülnek a teljes szállítási folyamatban, legyen szó megrendelésről, begyűjtésről, átrakásról, kézbesítésről és kezelésről (ld. keretben. A szerk.), Mindezt az elsőbbségi és proaktív kiszolgálást az ügyfélszolgálatunk megkülönböztetett fi gyelme is biztosítja, kiegészülve az online elérhető megrendelésleadással, státuszpozíciókkal és 24 órán belül szintén online elérhető POD-vel. Ez egyszerűsíti az ügyfeleink napi üzletmenetét, és új szintet állít fel az ügyfélkezelésben.

– Milyen lefedettséggel bír az új szolgáltatás?

– Az Eurapid fontos tulajdonsága az elsőbbségi kiszolgáláson és garantált tranzitidőkön túl a minél szélesebb területi lefedettség is. Már indulásakor 22 európai ország 105 rendeltetési helyére érhető el a kiváló minőségű szolgáltatás a DHL Freight hálózatában, amelyek day-definite nemzetközi szállítmányokat is kezelnek a főbb gazdasági központokban. A megbízhatóság eleme, hogy a küldemények az egyszerű csomagtól a több raklapot tartalmazó szállítmányokig terjedhetnek, akár 2500 kg-ig. Akár aznapi begyűjtést is megvalósítunk a 12 óra előtt leadott rendelésekre a meghatározott régiókban, változatlan tranzitidő mellett, és igény esetén az ügyfél által meghatározott időpontra történő kiszállítás is az opciós szolgáltatási kör egyik eleme lehet. A továbbiakban a DHL Freight folyamatosan fejleszti a lefedettségét annak érdekében, hogy még több régió számára kínálja szolgáltatását, természetesen a gazdaságilag élénkebb területeket véve előre.

– Milyen erőforrásokat kellett mozgósítani az Eurapid megbízható működéséhez?

– Maga a prémium gyűjtőszolgáltatásunk tulajdonképpen szimbolizálja azt a fejlődést, amivel a DHL válaszol a jelenlegi logisztikai trendekre, úgymint gyorsuló globalizáció, testre szabott megoldások, valamint átlátható és kiszámítható ellátásilánc-folyamatok. A DHL a közúti szállítmányozásban elsőként választotta szét az operatív és kereskedelmi folyamatokat, és biztosította a más szolgáltatási ágakban már megszokott ügyfélszolgálati rendszert. Ez a sok újításunk egyike, amely alapköve az Eurapid termékünk megfelelő szintű kiszolgálásának, hogy a már folyamatszinten régóta működő és megannyi tapasztalattal felvértezett ügyfélszolgálatunk a fentiekben említett elsőbbségi kiszolgálást és kezelést feltételező igényeket is a magas elvárásoknak megfelelően tudja kiszolgálni. A DHL szervezetén belül egy rendkívül alapos és részletes előkészítés folyik, hogy az ügyfélkapcsolati-vevőszolgálati rendszert a jövőben hogyan tudjuk a közúti szállítmányozás egyéb formáira (FTL, PTL) is kiterjeszteni. A szervezeti folyamatok optimalizálásán túl további vállalatirányítási és TMS szintű változások is tervben vannak, hogy a közúti szállítmányozás más szolgáltatásainál is szintet tudjunk lépni a versenytársainkhoz képest.

– Hogyan fogadta a piac a prémium szolgáltatás bevezetését?

– Várakozásainkon felül, hiszen tavaly gyakorlatilag háromszor annyi megrendelés érkezett néhány hónap leforgása alatt, mint amennyit terveztünk. Külön említést érdemel, hogy nemcsak a kkv-szektor és a spot piac érdeklődik iránta, hanem az egyik legnagyobb ügyfelünk, egy multinacionális vállalat is, amelynek egyébként napi 25–50 küldeményét kezeljük az elsőbbségi gyűjtőszolgáltatásunk keretein belül.

NÉVJEGY

Tavaszi Csaba külkereskedelmi szakközépiskolában érettségizett, itt középfokú, majd 2002-ben, a Külkereskedelmi Oktatási és Továbbképző Központban felsőfokú külkereskedelmi üzletkötő oklevelet kapott. Ehhez 2006-ban, a győri Széchenyi István Egyetem és a budapesti Műegyetem együttműködésében megvalósuló közgazdászképzésben logisztikai szakmenedzseri diplomát is szerzett. Már 2001-ben munkába állt a Hungarocamionnál a Benelux-forgalmak fuvarszervezőjeként, a társaság Waberer’s Internationallé alakulása után csoportvezető lett, később, 2008-től Key Account Managerként folytatta pályafutását. 2013 végén csatlakozott a DHL Freighthez operációs menedzserként, ahol a korábbi kereskedelmi és operációs tudását is kamatoztathatta. 2016 végén nevezték ki a cég értékesítési és marketingmenedzserévé, emellett a tendermenedzsment és az árazási területek is az irányítása alá tartoznak.