NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

DHL csoport: jelentős jövedelem- és bevételnövekedés a 3. negyedévben

A júliustól szeptemberig tartó időszakban a csoport 4,7 százalékos jövedelemnövekedést ért el, ami 15,6 milliárd eurót jelent, továbbá az üzemi eredmény 376 millió euróról 942 millió euróra növekedett.

A Deutsche Post DHL csoport profitja folyamatos növekedést mutatott 2019 harmadik negyedévében is, mind az öt divízió hozzájárult a csoport jövedelem- és bevételnövekedéséhez. A nemzetközi expressz üzlet és a német csomagszállítás dinamikusan növekszik, ahogy az e-kereskedelem robbanásszerűen nő.

A jelenlegi pénzügyi évre vonatkozóan a DPDHL csoport arra számít, hogy működési eredményét 4 és 4,3 milliárd euróra növeli. A Post & Parcel német divízió előrejelzései szerint 1,1 és 1,3 milliárd euróval járul hozzá a csoport eredményéhez, a DHL pedig várhatóan 3,4 és 3,5 milliárd euróval erősíti a bevételt. A Deutsche Post DHL csoport megerősítette mind a 2020-ra vonatkozó fókuszpontjait, mind a 2025-ös stratégia célkitűzéseit, melyek a csoport EBIT-jét a következő évben több, mint ötmilliárd euróra, 2022-ben pedig legalább 5,3 milliárd euróra teszik. Annak érdekében, hogy elérjék ezt a célt, a csoport erősíteni akarja jövedelmező üzletágait, és felgyorsítani a digitális átállást, mely a 2025-ös stratégia része.

Az Express divízió nagyon jól teljesít a harmadik negyedévben is. Az üzletág bevétele 8,7 százalékot emelkedett, ami 4,2 milliárd eurót jelent a júliustól szeptemberig tartó időszakban. A napi szállítási mennyiség a nemzetközi határidős üzletekben (szállításokban) 5,9 százalékkal növekedett a tavalyi év megegyező időszakához képest.

A folyamatos mennyiségi növekedés és a szigorú hozamkezelés odavezetett, hogy a működési eredmény 11 százalékkal, 454 millió euróra növekedett a harmadik negyedévben, valamint az árrés 10,7 százalékra nőtt (2018-ban 10,5 százalék volt).

„Nagyon jó harmadik negyedévet zártunk. Mind az öt divíziónk nagyon jól szerepelt a globális gazdaság kihívásai ellenére is. Köszönhetően a széles portfóliónknak és az öt divíziónk piacvezető helyzetének, még a bizonytalan időkben is növekszünk” – mondta Frank Appel, a Deutsche Post DHL csoport vezérigazgatója. „A negyedik negyedévre egy hagyományosan erős ünnepi időszakra számítunk, ami megerősíti 2019-es célkitűzéseinket.”