Fenntartható raktározás

Fenntartható raktározás

A cargo-partner igyekszik környezetbarát alternatívákba fektetni és raktárainak üzemeltetését ökológiai szempontból fenntarthatóbbá tenni.

A társaság ausztriai irodái és raktárai a felhasznált elektromos áram 100 százalékát megújuló energiaforrásokból nyerik 2017 óta. A cég 2018-ban 12 500 négyzetméteren nyitotta meg a fából épült fischamendi logisztikai központját a bécsi reptér közelében. Az építkezés során 4200 m³ építő- és ácsipari fát használtak fel, ami a szokványos építőanyagokkal ellentétben 8400 tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátást eredményezett.

Dunaszerdahelyen a cargo-partner 17 400 négyzetméter összterületű raktára közvetlenül csatlakozik a METRANS vasúti terminálhoz, ami energia- és költséghatékony megoldás.

A ljubljanai logisztikai központ 2019-es megnyitása óta messze felülmúlta a cargo-partner kezdeti elvárásait, a novemberben megnyíló új épület a jelenlegi 25 ezerről összesen 39 100 négyzetméterre növeli a raktárterületet. A szolgáltató idén egy nagyméretű fotovoltaikus rendszer telepítésével korszerűsíti a létesítményt. A rendszer az előleges kalkulációk alapján a vállalat energiafogyasztásának 34 százalékát fedezi, az évente termelt 575 MWh-val, ami a cég szén-dioxid-kibocsátását 273 tonnával csökkenti.

A cargo-partner a közeljövőben több más európai helyszínen – többek között a társaság Fischamendben, Ljubljanában, Dunaszerdahelyen, Pozsonyban, Szófiában és Belgrádban lévő raktáraiban – is tervezi a fotovoltaikus rendszereinek megerősítését.

Első szállítás fenntartható repülőgép-üzemanyaggal

A cargo-partner és a Lufthansa fennállásuk óta először egy olyan légi szállítást valósított meg nemrégiben, amit klímasemleges módon, fenntartható repülőgép-üzemanyag (Sustainable Aviation Fuel, SAF) felhasználásával és az üzemanyag-ellátás során keletkező szén-dioxid-kibocsátás ellensúlyozásával bonyolított le. A Lufthansa járata a cargo-partner szállítmányával 2022 végén indult útnak Bécsből, a texasi Dallas Fort Worth nemzetközi repülőtérre. A fedélzeten lévő 340 kg össztömegű kozmetikai árut a speditőr egyik osztrák ügyfele megbízásából kezelte.

A SAF előállítása során több alkalmazható eljárásról és nyersanyagról beszélhetünk. A biokerozint például maradék- és hulladék anyagokból készítik, úgymint háztartási hulladék, fáradt olajok vagy zsiradékok. A fosszilis üzemanyagok kiváltására használt alternatív üzemanyagok más szén-dioxid-kiegyenlítő intézkedésekkel kombinálva 100 százalékban klímasemleges szállítmányozást eredményezhetnek.