Az emberközpontú vasútvállalat

NavigátorVilág
A METRANS Csoport a magyar intermodális piac egyik sikeres szereplője, hiszen saját terminálja és vasútvállalata révén az egyik leghatékonyabb operátorrá tudott válni. A cég a kikötőtől a címzettig vagy a feladási helytől a kikötőig vállalja a konténerek továbbítását, így igen jelentős a logisztikai hozzáadott értéke. A belső üzemi folyamatokba kaptunk betekintést azzal, hogy interjút készíthettünk a METRANS hazai vasútüzemeltetési vezetőjével és csepeli termináljának vezetőjével.

Aktuális piaci helyzet a konténeres hajózásban

NavigátorVilág
A korábbi évek kiszámíthatatlansága után mára némiképp stabilizálódott és jelentős mértékben koncentrálódott a konténeres hajózási piac, ahol 6–7 meghatározó hajóstársaság tartja kézben az irányítást. Milyen válaszokat adott ezekre a piaci mozgásokra az egyik legnagyobb hazai tengeri szállítmányozócég? Erről beszélgettünk Erdei Róberttel, a Raaberlog Kft. kereskedelmi igazgatójával.

A trieszti szabadkikötő regionális hub szerepre tör

NavigátorVilág
Jelentős mérföldkő 2017 a trieszti kikötő történetében, mivel a már megvalósult, illetve kivitelezés alatt álló kapacitás- és szolgáltatásbővítő beruházások mellé egy újonnan belépő tényező további növekedési lehetőséggel kecsegtet: újabb, a Trieszti Kikötői Hatóság felügyelete alatt álló területeket jelöltek ki vámszabad övezetnek, ami megnyitja az utat újabb termelővállalatok betelepülésére, a város térségbeli gazdasági súlyának növelésére.

Oda a német precizitás?

NavigátorVilág
Német barátaink felújítják a Duna fölött átívelő egyik hídjukat Passau városában. Ezzel alapvetően még nem lenne probléma, ők is épülnek, szépülnek, mint mi itt, Magyarországon. Az már egy kissé zavaró, hogy a munkálatok miatt hajózási korlátozást léptettek életbe: megadott szélességű és hosszúságú hajóknál nagyobbak nem közlekedhetnek az adott szakaszon.

Hatvanéves az ADR

NavigátorVilág
Szeptember 30-án van hatvan éve, hogy megszületett az ADR, a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Európai Megállapodás. A jubileumhoz méltó konferenciát rendezett a Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda (HVESZ) szeptember 4–5-én, Visegrádon. A jeles alkalomra, az ADR 60 éves évfordulójára a Cargo Közlekedési Kft. megjelentette az elmúlt több, mint 200 év rövid történetét összefoglaló könyvet, amely remek szakmai tartalommal mutatja be a szakmában bekövetkezett változásokat. A konferencia fővédnökségét Mosóczi László helyettes államtitkár vállalta.

Új forgalmakkal bővülhet a folyami hajózás

NavigátorVilág
Idén első ízben rendezték meg Magyarországon szeptember 7-én a Duna-Fekete-tenger csatornát üzemeltető romániai Hajózható Csatornákat Kezelő Nemzeti Részvénytársaság (Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) S. A.) partnertalálkozóját, amelynek a nemrégiben felújított Budapest hajó elegáns fedélzete adott otthont. A házigazda képviselői azért érkeztek Magyarországra, hogy szélesebb körben ismertessék tevékenységüket és új partneri kapcsolatokra tegyenek szert.

Nem a digitalizáció a jelen nagy kihívása, hanem az e-kereskedelem

NavigátorVilág
A fiatalabb speditőr korosztály egyik jeles szakembere Varga Bálint, aki szakmai konferenciáinkon már többször keltett feltűnést markáns véleményével a kerekasztal-beszélgetések során. Most egy nagyinterjút készítettünk vele, amelyből kiderül, miképp látja a raktárlogisztikában is érdekelt szállítmányozócégek előtt álló kihívásokat.

Fókuszban a globális konténerpiac – hazai terminálszemmel

NavigátorVilág
Minden hazai konténerterminál számára nehéz az idei év, de a Mahart Container Center (MCC) konkrétan megfogalmazott jövőképpel állja a versenyt, tudtuk meg Fábián Zoltántól, aki – a korábbi kereskedelmi igazgatói pozíciójából kinőve – ez év június elsejétől áll a neutrális és trimodális társaság élén, de minden megnyilvánulásával a csapatmunkára esküszik.

Vásárhelyi Árpád: Zajvédelmi megoldások a vasúti teherfuvarozásban V. rész

NavigátorVilág
Az Európai Bizottság képviselői több alkalommal felhívták a figyelmet arra, hogy Európában a lakosok 29 százaléka szenved a közlekedési zajtól és ebből 13 százalék vasúti zajtól. Ez 14 millió embert érint.[1] A bizottság ugyanakkor ismét óvott attól, hogy Németország egyedül vegye fel a harcot a vasúti teherforgalom által okozott zajjal. (Vásárhelyi Árpád folytatásokban közölt tanulmányának befejező része. A szerk.)

Vásárhelyi Árpád: Zajvédelmi megoldások a vasúti teherfuvarozásban IV. rész

NavigátorVilág
Jelen tanulmány bemutatja a vasúti teherforgalom által generált zaj problematikáját, és európai – főleg német – példákon keresztül megoldási lehetőségeket összegez. Vásárhelyi Árpád oldalunkon folytatásokban közölt összefoglalójában ezúttal az egyes vasútvállalatok helyzete és zajvédelmi megoldásai kerülnek terítékre.

Vásárhelyi Árpád: Zajvédelmi megoldások a vasúti teherfuvarozásban III. rész

NavigátorVilág
A zajvédelem az utóbbi idők egyik legfontosabb környezetvédelmi kérdése. A közlekedési eszközök tekintetében az eddigi legfontosabb elvárás az eszközök sebességének növelése volt. Ma is számos beruházás célja, hogy a jövőben megnövekedett mértékű közlekedési és logisztikai forgalmakat bonyolítson. Gondoljunk csak a nagysebességű vasutakra, a teherfogalmi eszközök gyorsaságának növelésére, a repülőterek terhelhetőségének, áteresztőképességének bővítésére! És mindez természetesen zajterheléssel jár. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa a vasúti teherforgalom által generált zaj problematikáját és európai – főleg német – példákon keresztül megoldási lehetőségeket összegezzen. (Vásárhelyi Árpád összefoglalóját folytatásokban közöljük. A szerk.)

Vásárhelyi Árpád: Zajvédelmi megoldások a vasúti teherfuvarozásban II. rész

NavigátorVilág
A zajvédelem az utóbbi idők egyik legfontosabb környezetvédelmi kérdése. A közlekedési eszközök tekintetében az eddigi legfontosabb elvárás az eszközök sebességének növelése volt. Ma is számos beruházás célja, hogy a jövőben megnövekedett mértékű közlekedési és logisztikai forgalmakat bonyolítson. Gondoljunk csak a nagysebességű vasutakra, a teherfogalmi eszközök gyorsaságának növelésére, a repülőterek terhelhetőségének, áteresztőképességének bővítésére! És mindez természetesen zajterheléssel jár. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa a vasúti teherforgalom által generált zaj problematikáját és európai – főleg német – példákon keresztül megoldási lehetőségeket összegezzen. (Vásárhelyi Árpád összefoglalóját folytatásokban közöljük. A szerk.)

Vásárhelyi Árpád: Zajvédelmi megoldások a vasúti teherfuvarozásban I. rész

NavigátorVilág
Egy európai parlamenti meghallgatás során hangzott el, hogy a magas zajterhelés mintegy 30–50 ezer ember halálát okozza évente. A zajterhelések jelentős része a közlekedésből adódik: legyen az közúti, vasúti, légi vagy tengeri. Az Európai Unió már 2002 óta szabályozza a környezeti zajok mértékét, mégsem született meg a szükséges megoldás, mivel az egyes országok zajkibocsátási adatai még mindig nem összehasonlíthatók. Nincs közös definíció annak tekintetében, hogy melyek az elérni kívánt célok, és hogyan lehet elérni azokat. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa – főleg a német példán keresztül – a vasúti teherfuvarozás területén azokat az egyes problémákat és megoldásokat, amelyek a zajterhelés jövőbeli jelentős csökkentéséhez járulhatnak hozzá. (Vásárhelyi Árpád összefoglalóját folytatásokban közöljük. A szerk.)

Vasúti fuvarozói toplista 2016

NavigátorVilág
Nem volt könnyű éve 2016-ban a vasúti fuvarozóknak: 8600-zal kevesebb tehervonat közlekedett az országban, mint egy évvel korábban, így a volumen is csökkent közel félmillió tonnával, a meghatározó magyarországi bejegyzésű vasútvállalatok árbevétele azonban 3,6 százalékkal, 113,4 milliárd forintra nőtt – ami így megegyezik a 2014-es évivel. Példátlan mértékben romlott azonban az eredményesség: míg 2014-ben 1,4, 2015-ben 2,17 százalék haszon volt minden forintnyi árbevételen, addig ez 2016-ban 0,98 százalékra csökkent úgy, hogy a 6 legnagyobb árbevételű vasútvállalatból 4 is 150–200 millió forintos vesztességgel zárt!
Loading...