Szárnyal a szállítmányozás földön, vízen, levegőben

NavigátorVilág
A jövő évi kilátásokról Kossuth József, a Budapest Airport (BUD) cargo managere, Katona László, az MMV ügyvezető igazgatója, Vernes András, a Rail Cargo Logistics-Hungaria ügyvezető igazgatója és Varga Bálint, a Gebrüder Weiss dunaharaszti kirendeltségének vezetője válaszolt Andó Gergely, lapunk főszerkesztőjének kérdéseire. A kerekasztal-beszélgetést hagyományainkhoz híven rövidített és szerkesztett formában adjuk közre.

Budapest lehetőségei a légi szállításban

NavigátorVilág
Nagyon jó az együttműködés a magyar állam és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között, rendszeresek az egyeztetések a Külgazdasági és Külügyminisztériummal, valamint a Nemzetgazdasági Minisztériummal a projektekről, az új járatok indításáról, hiszen az ország és a Budapest Airport (BUD) gazdasági érdekei közösek, vezette be előadását a BUD cargo managere.

Trendek a Kína–Európa közötti árufuvarozásban, Magyarország lehetőségei

NavigátorVilág
Jönnek a kínaiak, de ettől nem kell félni, inkább fel kell rá készülni, és számba venni, hogy ebből a tényből a magyar logisztikai és szállítmányozási szakma mit tud profitálni, hívta fel a figyelmet a ChinaCham Hungary elnöke. Pető Ernő szerint Magyarország akkor jár a helyes úton, ha a kínai gazdaságpolitikai prioritásokhoz Közép-Kelet-Európában elsőként tud megoldásokat ajánlani, mert ebben az esetben a kínaiak hazánkat fogják választani.

Hajózás és kikötők

NavigátorVilág
Már a második világháború alatt is volt magyar tengerhajózás és tengerhajó-építés, egyszerre 3 „hazajáró” üzemelt, magyar lobogó alatt, magyar személyzettel. Az 1945 utáni időszak legfényesebb korszakában, a hetvenes–nyolcvanas években több, mint 900 tengerésszel a fedélzetén 23 magyar lobogó alatt futó tengeri hajó szelte az óceánokat és a tengereket, adott rövid áttekintést a múltról a Magyar Dunai Kikötők Szövetsége (MDKSZ) elnöke.

A globális tengeri konténeres fuvarpiac tendenciái

NavigátorVilág
Globális számokról, növekvő logisztikai piacról és konténeres forgalmakról, a fuvardíjak emelkedéséről és ennek köszönhetően a hajóstársaságok profitabilitásának javulásáról, továbbá a menetrendek pontosságáról és a digitalizáció hajózásban történő térhódításáról tartott előadást a Kühne + Nagel tengeri szállítmányozási vezetője.

A trieszti terminál legújabb fejlesztései

NavigátorVilág
Hogyan szolgáljuk ki jobban Magyarországot? címmel Marco Zollia, a Trieste Marine Terminal (TMT) marketing- és értékesítési vezetője arról beszélt előadásában, hogy miként javítható az intermodális kapcsolatok megbízhatósága.

A sokoldalú tengeri kijárat Délen

NavigátorVilág
A 2004. évi uniós csatlakozásuk óta a Szlovénia és Magyarország közötti forgalom jelentős mértékben nőtt. Az előadás bemutatta a Koperi Kikötő jelenlegi lehetőségeit és jövőbeni fejlesztési terveit egy olyan kikötői piacon, amelyen az utóbbi időben komolyan élesedett a verseny.

Új DHL Express központ a repülőtéren

NavigátorVilág
A DHL Express a világ piacvezető vállalata a nemzetközi expresszszállítás területén, amelynek magyarországi leányvállalata november 6-án ünnepélyes keretek között nyitotta meg új, 13 ezer négyzetméter alapterületű központját az I-es Terminál melletti Budapest Airport Business Parkban, ahova már 2013-ban beköltözött a DHL Global Forwarding és a DHL Freight. A zöldmezős beruházás összértéke 8 milliárd forint volt. Az átadáson exkluzív interjút készíthettünk a DHL Express magyarországi ügyvezetőjével, Bándli Zoltánnal, aki 2009 óta dolgozik a cégnél, amelynek 2016-ban lett ügyvezetője.

A legkisebb oroszlán

NavigátorVilág
Idén ősszel a szaksajtó képviselői végre élőben is kipróbálhatták az MAN új járműszegmenst megcélzó járműveit, a TGE típuscsalád képviselőit. A legkisebb MAN a 3–5,5 tonna kategóriában még a tavalyi nemzetközi IAA kiállításon mutatkozott be a nagyközönségnek, idén ősszel pedig a maga valójában is kipróbálhatóak az új modellek.

A jövő: az önvezető fuvar-lebonyolítás

NavigátorVilág
Az önvezető teherautók csak a kezdet. Gunnar Gburek szerint a jövő az önálló fuvar-lebonyolítás önvezető autókkal. Európa legnagyobb fuvarozási platformjának szóvivője kitekint a logisztika jövőjére.

Organikus és inorganikus növekedésnek köszönhető kiváló éves dinamika

NavigátorVilág
Európa vezető vállalata a komplett rakományok (FTL) fuvarozásának piacán november közepén ismertette az idei III. negyedévének pénzügyi eredményeit.

Kalózok, rablók, szarkák…

NavigátorVilág
Az elmúlt időszakban, már csak a magyar érintettség miatt is, újra hír lett a tengeri kalózkodás, az Afrika keleti és nyugati partjainál bekövetkező áru-, hajó- és emberrablások. Az egyik kereskedelmi televízió Szalma Botondot hívta meg, hogy beszéljen az ilyenkor szokásos protokollról, hogy mennyire gyakori, mekkora kárt okoz a modernkori kalózkodás.

„Felelősséget érzek a vasúti munkaerő-utánpótlás neveléséért”

NavigátorVilág
Kovács Imrét, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnökét, CEO-t a Debreceni Egyetem címzetes egyetemi tanári elismerésben részesítette. Ezzel a magyar vasútvállalatok vezetői között ő az első, aki a vészesen elöregedő ágazat utánpótlása érdekében tanárként és oktatásszervezőként kifejtett tevékenységéért megkapta ezt a címet.

A kiszámítható szolgáltatás a kereskedelmi siker záloga

NavigátorVilág
Az „all in” szolgáltatásáról ismert METRANS vasúti operátor, vasútvállalat és terminálműködtető cég magyarországi tevékenységének egyik motorja Zahalka Attila, a cég értékesítési vezetője.
Loading...