Beszállna a Stadler egy magyar vasúti tesztpályába

KözlekedésVilág
Dunai Zoltán Stadler-országigazgató mert nagyot álmodni. A két évtizede itthon még szinte teljesen ismeretlen svájci vasútijármű-gyártó mára nemcsak a magyar vasúti személyszállítás járműoldalának gerincét adó motorvonatok százát szállította le, de a hazai vasútijármű-ipar motorjává is vált, kocsitesteket és forgóvázakat gyártva Szolnokon, mi több, egy magyar vasúti tesztpálya építésébe is szívesen beszállna.

Új autóbuszok az EvoBus kínálatában

KözlekedésVilág
Az idei nyár két népszerű turistabusz megújulását hozta. A Mercedes Benz Tourismo június elején mutatkozott be Brüsszelben, számos újítással és fejlesztéssel. Alig egy hónapra rá, a buszok királynőjeként is aposztrofált Setra több, mint két évvel ezelőtt bemutatott 500-as szériájának emeletes változatát ismerhette meg első körben a szaksajtó.

Régiós harcok low-cost szereplőkkel és tengerentúli bástyákkal

KözlekedésVilág
A gazdasági növekedés, a stagnáló kerozinárak egyre olcsóbb repülést hoztak Közép- és Kelet-Európa számára. A diszkont modellben dolgozó légitársaságok jelentős utasszámot vonzanak egy-egy repülőtérre, de gyorsan át is tudják helyezni kapacitásukat egy jobb üzlet reményében.

MAN-újdonságok az autóbuszpiacon

KözlekedésVilág
Az ősszel megmutatja magát, és jövőre akár az utcán is lehet az MAN új városi autóbusz családja, a Lion’s City. Új generációval jelentkezik a müncheni gyártó a távolsági személyszállításban is, a Lion’s Coach már megrendelhető.

„Saját autóbuszok nélkül vagyunk Európa legnagyobb busztársasága”

KözlekedésVilág
Teljesen ismeretlen szereplőként tört be először a német, majd az európai távolsági autóbuszos piacra a FlixBus, hogy alig néhány év leforgása alatt megkerülhetetlen tényezővé, Európa legnagyobb busztársaságává váljon – saját tulajdonú járművek nélkül, de annál több utasközpontú szolgáltatással, egyedülálló üzleti modellel, innovatív megoldással és stabil befektetői háttérrel. A gazdasági sikerek nyomán a szervezetfejlesztés is napirenden van, a közelmúltban nyitották meg budapesti irodájukat. Arany László, a FlixBus regionális ügyvezető igazgatója ebből az alkalomból adott exkluzív interjút a KözlekedésVilágnak.

HUNGRAIL Magyar Vasút 2017

KözlekedésVilág
A V4 magyar elnökség kiemelt hivatalos programjaként került sor október 3-án a HUNGRAIL Magyar Vasút 2017 konferenciára, amely a korábbi évek hagyományait megőrizve, idén is kiemelkedően fontos témákat tűzött napirendre. A rendezvényen átadták a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által alapított Sipos István-díjat, ebben az évben dr. Gyurkovics Sándornak, az egyesület etikai bizottsága elnökének, a HUNGRAIL plakettet pedig a Siemens Zrt. – mint az idén teljes jogú tagságot nyert vállalat – képviselője, dr. Ludvig László, a Mobility Divízió vezetője vehette át.

Lojalitáskártyák és banki termékek a közösségi közlekedésben

KözlekedésVilág
Az egyszerűség kedvéért lojalitáskártyának nevezünk minden olyan terméket, amelyet a közösségi közlekedésben dolgozó szolgáltatók bocsátanak ki a felhasználók, az utasok felé, így ösztönözve őket a további igénybevételre.

A legrégebbi „magánvasutas”

KözlekedésVilág
Siska Imre neve egybeforrt az MMV Magyar Magánvasúttal, ahol annak 2003-as megalapítása óta dolgozott egészen idén októberig, mikor betöltött 65. életévére tekintettel nyugdíjba vonult. Siska Imre cseppet sem tipikus, az „új időket” reprezentáló vasútszakmai életútját bemutató interjúval tisztelgünk a magyar vasúti árufuvarozás egyik meghatározó személyisége előtt.

A Liszt Ferenc repülőtér megközelíthetősége

KözlekedésVilág
Az egyre bővülő forgalom következtében új belváros–repülőtér kapcsolatok jönnek létre, számos magánszolgáltató is piacra lépett. A BKK és a repülőtér is fejlesztésekkel kedveskedik a légi utasoknak. Cikkünkben áttekintjük, mennyire lesz versenyképes a 100E busz a 900 forintos jegyárral és a 35 perces menetidővel a többi reptéri transzferszolgáltatóhoz képest.

Versenyhelyzet-elemzés: Budapest–Berlin

KözlekedésVilág
Sorozatunkat folytatva ezúttal a Berlin és Budapest közötti közösségi közlekedési kapcsolatokat vizsgáljuk. Németország a legfontosabb gazdasági partnere hazánknak, így a két főváros között számos eljutási lehetőséget teremtenek a piaci szereplők.

Fesztiválok, versenyek, közlekedési megoldások

KözlekedésVilág
A nyári fesztiválszezon idén is igazi csemegéket kínált az erre fogékony közönségnek, így természetesen ez év nyarán is rengetegen látogattak el az ország különböző bulihelyeire. Ugyanakkor két budapesti és egy mogyoródi sportesemény szintén számos szurkolót vonzott bel- és külföldről egyaránt. Cikkünkben azt tekintettük át, hogy az egyes rendezvényekre milyen közlekedési eszközökkel és milyen feltételek mellett juthattak el az érdeklődők.

Jelentősen bővül a román légipiac

KözlekedésVilág
Ötödével növekvő kapacitás, erős árverseny és nagy belső piac jellemzi a romániai légiforgalmat, amely Európa legnagyobb növekedését produkálja. A leggyorsabban fejlődő légikikötő is Romániában van.

„Mindig is elkötelezettek voltunk Magyarország iránt”

KözlekedésVilág
A Wizz Air továbbra is arra összpontosít, hogy a legjobb ügyfélélményt nyújtó, a legalacsonyabb árakat és költségstruktúrát elérő légitársaság legyen, miközben befektetői számára is biztosítja a pénzügyi eredményeket – mondta lapunknak Váradi József vezérigazgató, aki szerint a következő években a WIZZ Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága marad.

Versenyhelyzet-elemzés: Budapest–Kolozsvár

KözlekedésVilág
Sorozatunkat kelet felé folytatjuk és megismerkedhetünk a Budapest és Kolozsvár közötti közösségi közlekedési kapcsolatokkal. A kincses város szerepe üzletileg is egyre jobban felértékelődik, de számos szabadidős utazás kiindulópontja is lehet Erdély felé. A két város mindössze 400 km-re fekszik egymástól, de nincs közvetlen autópálya-kapcsolat, így versenyképes alternatíva lehetne a vasút vagy a repülő is.
Loading...