Csak a legjobb negyven maradhat – túl az „5 tengelyen-biztos kézzel!” vezetéstechnikai és közlekedésbiztonsági verseny online selejtezőjén

A vezetéstechnikai és közlekedésbiztonsági verseny komoly szakmai kihívás elé állítja a magyar kamionsofőröket évről-évre, ugyanakkor hasonló szintű megfontolás elé is, hogy munkaidejük mellett valóban részt tudnak-e venni rajta.

Külső szemmel – legyen szó hivatásos kamionsofőrről vagy nem szakmabeliről – inkább tűnhet szórakoztatónak a verseny, mint sem egy jelentős és professzionális megmérettetésnek. A már több éve jelentkező és továbbjutó tehergépkocsi vezetők azonban tudják, ahogyan munkájuk során, úgy a verseny közben is sok meglepetés, váratlan pillanat várja őket. Gyakorlati tudásuk mellett pedig elméleti felkészültségükre is hangsúlyt kell fektetniük.

De minek köszönhető, hogy évről-évre találkozhatunk az ismerős arcokkal?

A nettó kétmillió forint fődíj és a szakmai elismerés mellett egyöntetűen a családias és baráti hangulatot említik. A verseny főszervezői, a NiT Hunugary és az ORFK-OBB számára elsődleges cél az utakon történő közlekedés biztonságosabbá és tudatosabbá tétele, ami az eseménynek egy szakmai keretet ad. Ugyanakkor tartalommal és szívvel, amelyeknek köszönhetően válik a megmérettetés egy kulturált versennyé és közösséggé, a feladatok megálmodásásáért és megvalósításáért felelős szakmai csapat tölti meg.

Azonban az éremnek két oldala van

Bár évről-évre átlagosan 50-60 magyar tehergépkocsivezetővel többen jelentkeznek a versenyre, azonban a legnagyobb hátráltató tényezőt még mindig a munkaidő és a megfelelően felkészült sofőrök hiánya okozza, amelyek karöltve járnak egymással. A hiányból adódóan a munkavállaló sofőrök nem mindig tehetik meg, hogy eljöjjenek egy ilyen többlépcsős versenyre. A munkáltató részéről is komoly kiesést jelenthet legjobb vezetőinek egy vagy több napra való nélkülözése.

Ebből adódóan a NiT Hungray mint a magyar fuvarozók érdek-képviseleti szervezete a verseny főcéljai közé sorolja joggal a tehergépkocsivezetés népszerűsítését, továbbá a szakma társadalmi elismertségének elősegítését.

A hetedik vezetéstechnikai és közlekedésbiztonsági versenyre nevezők hétről-hétre gyakorolhattak június közepe óta az online tesztekkel, amelyek mindegyike (összesen 10) 20 GKI kérdést tartalmazott. A héten pedig egy utolsó hajrában tölthették ki ismételten az eddigi teszteket a maximális felkészülés jegyében az online selejtezőre.

Augusztus 25-én  délután zajlott a verseny első megmérettése, az online selejtező, amelynek 30 GKI kérdésének minél több helyesen megválaszolásával 30 percen belül juthattak tovább a regisztrált versenyzők közül negyvenen. Az elődöntő a megszokott módon, két hétvégén keresztül, szombat-vasárnap felosztásban kerül megrendezésre.

A továbbjutott versenyzők listája itt tekinthető meg.