Egyedi megoldások széleskörű alkalmazásra – interjú Zölei Nikolett-tel, az iData értékesítési vezetőjével

Korszerű, friss szemlélettel gazdagította a telematikai piacon tevékenykedő családi vállalkozás életét az új vezető érkezése az Értékesítés élére. Zölei Nikolettet a tavaly őszi interjúnkban megfogalmazott törekvései és intézkedései eredményeiről faggattuk.

– Az elmúlt hónapokban mennyiben alakult át a társaság értékesítési stratégiája?

– Továbbra is ügyfélközpontú szemlélet jellemzi cégünk működését, stratégiánkat a tavalyi évnek megfelelően folytatjuk. Az ügyfeleket egyedi megoldásokkal szolgáljuk ki, ami már az előző évben jól látható állománybővülést eredményezett, jellemzően a látványosan megugró új értékesítéseknek köszönhetően az év második felétől. Ugyanakkor a meglévő partnereink elégedettsége az alapja cégünk fejlődésének: igyekeztünk a lehető legtöbbjükkel személyesen is találkozni, ezen alkalmakkor pedig szakmai támogatást nyújtani a rendszerünk az adott ügyfél számára legcélszerűbb, leghatékonyabb kihasználása céljából. Általában a Villám Egyedi rendszerbe becsatornázva hathatós segítséget adtunk nekik az ergonomikusabb használathoz. A meglévő ügyfeleinkkel tartott szoros kapcsolat és az elégedettségük sok ajánlást generál az Értékesítés számára, amiért rendkívül hálásak vagyunk. Az ajánlások megnövekedett száma is mutatja, hogy jó irányt képvisel mind a céges, mind az értékesítési stratégiánk.

– Milyen intézkedések támogatják ezeket a törekvéseket?

– Ahhoz, hogy ezt a meglévőpartner-látogatási stratégiát kivitelezhessük, illetve a szintén intenzíven megnövekedett új érdeklődéseket is hatékonyan kiszolgálhassuk, az értékesítőinket támogató asszisztensi csapat létszámát megdupláztuk, így ma már minden egyes értékesítő terepen történő (találkozókra és tárgyalásokra fókuszált) munkáját egy-egy asszisztens szolgálja ki adminisztrációs vonalon. Fontosnak tartottam azt is, hogy az értékesítő kollégák rendszeres oktatásban részesüljenek. Az osztályok együttműködését még szorosabbra fűztük, így az információ is sokkal gyorsabban áramolhat a cégen belül, ami a teljes szervezetet naprakészen tartja. Az új jutalékos rendszer pedig biztosítja a kollégáknak, hogy mind a meglévő ügyfelek kezelésére, szolgáltatásaik fejlesztésére, mind az új potenciális partnerek kiszolgálására tudjanak össz­pontosítani.

– Mindez meghozta a remélt eredményt?

– Ezen intézkedések révén – nagy büszkeségemre – magabiztos, elismert, motivált szakértői csapattá vált az Értékesítési Osztály. Egy év alatt rengeteget változott cégünk ismertsége és elismertsége a magyar piacon, köszönhetően rajtuk kívül még a fejlesztői, ügyfélszolgálati és marketingcsapatunk nagy szakértelmének, a sok konferencián való megjelenésnek, az üzleti csoportokon való aktív részvételnek és az elégedett ügyfeleinknek. Kiemelném ezek közül, hogy az iData életében mindig is nagy hangsúlyt kapott a saját gyártású eszközeink kiemelkedő minősége és a gyártásban részt vevő kollégák áldozatos munkája, amely az alapját képezi a szolgáltatásunk minőségének és az ügyfélelégedettségnek. Nem mellesleg a saját gyártás nagy rugalmasságot biztosít a céges stratégia megvalósításában, vagyis az egyedi ügyféligények kiszolgálásában. Mindez együtt közrejátszott abban, hogy a tavalyi év rekordértékesítést hozott a cég életében, az év végi számaink kiemelkedőek voltak.

– Mi motiválta a nemzetközi porondra lépést?

– Indíthatnám a válaszom azzal, hogy a magyarországi piac 95–98 százaléka telematikai szolgáltatásokkal lefedett, és ez indikálta a nemzetközi nyitásukat, de ugyanez igaz a környező országok piacaira is. A valós motivációnk, hogy hiszünk a termékünkben, a szolgáltatásunk kiemelkedő minőségében és a piac számára nyújtott egyedi megoldásainkban – és hisszük, hogy a többi országban is nagy elégedettséggel fogadják szolgáltatásunkat.

– Hogyan prosperál a tavaly ősszel indult külföldi leányvállalat?

– Nagyon elégedett vagyok a horvát csapatunk munkájával. Kiváló szakemberekkel tudtuk elindítani a szolgáltatásunkat, így a tanulási időszakot egészen le tudtuk rövidíteni, és az értékesítési tevékenységünket az indulást követően szinte azonnal el tudtuk kezdeni. Ami időigényes egy új leányvállalat beindításakor, az az, hogy megismerjenek minket az új piacok, legyen tapasztalata az adott piac részvevőinek a szolgáltatásunk elemeiről és legfőképpen minőségéről. A horvát kollégáink szakértelmét és a szolgáltatásunk minőségét mutatja, hogy a tesztbe bevont ügyfelek többségével a teszt zárását követően sikeresen szerződtünk is, és az ügyfeleink elkezdték ajánlani a szolgáltatásunkat más cégeknek – ami az egyik legfontosabb alapköve egy új piacra való belépésnek. Szinte ugyanazokat az igényeket kell kiszolgálnunk minden országban, mint itthon is. Eltérések adott törvényi szabályozásokban jelentkezhetnek, de ezek riportszinten jelennek meg, nem a főbb szolgáltatási csomagokban, ráadásul a Vizsla rendszerünknek és a Villám Egyedi projektkezelésünknek hála az adott országok törvényi eltéréseire gyorsan és rugalmasan tudunk reagálni.

– Terveznek-e további terjeszkedést?

– Természetesen! Folyamatos terjeszkedés lesz jellemző az elkövetkező években. Újabb leányvállalatot indítottunk az elmúlt hónapban, amelynek segítségével két további országban indítjuk el a szolgáltatásunk értékesítését. Ugyanakkor a hálózatbővülést nem kizárólag leányvállalatok indításával szeretnénk elérni, hanem ugyanilyen fontosnak tartjuk a jelenlegi viszonteladóink növekedésének támogatását, mind műszaki, mind értékesítési oktatásokkal, projekttámogatásokkal, a piaci tapasztalataink folyamatos megosztásával, illetve itthon és a leányvállalatainknál megvalósított egyedi, különleges megoldásaink átadásával. Ezenkívül további viszonteladókkal szeretnénk együttműködéseket elindítani azon országokban, ahol még nincs jelen a szolgáltatásunk. Az év második felében ennek stratégiáját szeretnénk kidolgozni és ezt követően belefogni ebbe a nagyvolumenű projektbe.

– Hogyan teljesülnek az idei tervek?

– Legnagyobb örömünkre az idei év felülmúlja a tavalyi eredményeinket: előreláthatólag az ősz beköszöntére már teljesítettnek vehetjük a tavalyi év eredményét, ráadásul az előző évhez képest – óvatosan becsülve is – legalább másfélszeres eredményre számítunk az év végére. Idén már 1800 db feletti új beszerelésnél járunk, és ezt 4 nagy projekt zárása is növeli, ami összesen 465 jármű szolgáltatásba való bevonását jelenti. Ezenkívül a 100 autó feletti kategóriá­ban több tárgyalásunk folyik még. A nagyflottás sikereink alapja az egyedi igények megvalósítása és a törekvésünk arra, hogy minél széleskörűbben kiszolgáljuk és támogassuk partnereinket a hatékony működésükben. Ennek egyik alappillére a Villám Egyedi projektünk. A cementszállító szerelvények megoldása idén például egy 150 autós flotta csatlakozását eredményezte. A nekik nyújtott támogatásra és szolgáltatásra méltán büszkék vagyunk.

– Milyen fókuszterületeken folynak a műszaki fejlesztések? Mik az idei újdonságok?

– Tavaly hatalmas fejlesztésbe kezdtünk: szeretnénk egy olyan tabletes megoldással a piacra lépni, amely teljes körűen kiszolgálja a fuvarszervezők munkáját, és nagy támogatást nyújt a járművezetők számára is. Ez a projekt a következő területekre összpontosít: útvonaltervezés és a tablet navigációjára történő kiküldés, üzenőfal-funkció, dokumentumszkennelés és -kezelés, munkafolyamatok kezelése, egyéb adminisztrációt, azonosítást biztosító funkciók. A saját fejlesztésű útvonaltervezőnket, a hozzá tartozó tabletet navigációval és az üzenőfal-funkciónkat már élesben teszteljük. Fontos hangsúlyoznom, hogy a szolgáltatásnak már a tervezési folyamatába bevontuk 25–30 kiemelt partnerünket: a fejlesztés egész ideje alatt eddig is folyamatosan egyeztettünk, és a jövőben is egyeztetünk velük a funkciókról, hogy egy olyan szolgáltatással léphessünk a piacra, amely minden igényt kielégít. Az új termék és szolgáltatás kereskedelmi bevezetését az elkövetkező hetekben készítjük elő. A piaci bevezetést követően a funkciók, egyedi megoldások száma folyamatosan bővülni fog. Úgy gondolom, hogy az új fejlesztések és a Villám Egyedi rendszer együttműködése olyan mértékben és széleskörűen fogja segíteni a járműveket üzemeltető cégek életét, amire idáig csak a teljesen egyedileg fejlesztett rendszerek lehettek képesek, amiket eddig csak a fuvarozói szakma mamutvállalatai tudtak megfizetni.

Névjegy

Zölei Nikolett az érettségit követően a 30 autós (mixeres, betonpumpás) családi fuvarozócégben (Zölei Trans Kft.) kezdett el dolgozni. Közben a Szent István Egyetem Kereskedelmi és Vállalkozási Akadémiáján folytatta felsőfokú tanulmányait, ahol 2008-ban közgazdászként diplomázott. 2009-ben a telematikai szolgáltatások piacán értékesítőként kezdett el tevékenykedni. 2012-től ügyfélkapcsolati vezetőként támogatta az értékesítői csapatának munkáját, majd ugyanitt 2017 elejéig 5 térségbeli ország leányvállalatainak értékesítési tevékenységéért felelt. A következő hónapokban egy izraeli gyártócéget képviselt Kelet- és Délkelet-Európában. 2017 decembere óta az iData értékesítési vezetője.