Idei célértékek a Pappas Autónál: 10 ezer eladott, 80 ezer szervizelt jármű

Folyamatos és stabil növekedési pályán van mind a Pappas Holding, mind a csoport hazai leányvállalata, hangzott el a Pappas Auto Magyarország sajtótájékoztatóján, ahol a vállalat két ügyvezető igazgatója, Pais József és Benedikt Margreiter számoltak be a tavalyi eredményekről és a legfontosabb fejlesztésekről.

A Pappas Holding tavaly 1,7 milliárd euró összforgalmat ért el, hét százalékkal túlszárnyalva a két évvel ezelőtti árbevételt. Összesen 39 365 darab gépjárművet értékesítettek nemzetközi szinten, 8,4 százalékkal többet, mint 2017-ben, miközben a dolgozói létszám 5,2 százalékkal 3017 főre, a gyakornokok száma pedig 3,2 százalékkal 416 főre emelkedett.

A Pappas Autó Magyarország idén is ugyanazokkal a márkákkal van jelen a hazai piacon, mint az elmúlt évben: Mercedes, AMG, Smart, Alfa Romeo, Jeep, KIA és Fiat-csoport (személyautók); Mercedes, Mitsubishi, Fiat Professional, Iveco (transporterek); Mercedes, Iveco (tehergépjárművek); Setra, Omniplus (autóbuszok); Unimog (kommunális jármű). Nyolc saját tulajdonú és egy együttműködő partner által Zalaegerszegen üzemeltetett telephelyen dolgoznak, 572 alkalmazottat foglalkoztatnak.

Az árbevétel évről évre 10 százalék felett növekszik, 2018-ban – 17,3 százalékos emelkedéssel 2017-hez képest – 116 milliárd forint volt, ezzel a cégcsoport történetében először lépték át a 100 milliárdos forgalmat. A személyautók esetében ez azt jelentette, hogy a 2017-es 4815 darabos értékesítés 5873-ra bővült tavaly (+22 százalék). A haszonjármű-eladásokban ugyanakkor csökkenés volt tapasztalható: amíg 2017-ben 2932 új haszonjármű talált gazdára, addig tavaly 2353, ami még így is messze több, mint az elmúlt évtizedben bármikor eladott mennyiség.

A visszaeséssel kapcsolatban Pais József a kozlekedesvilag.hu-nak elmondta: a teherautó-piac abból a szempontból mindenképpen speciális, hogy a top ügyfél adja az összjármű-értékesítés 70–80 százalékát. Márkastratégiai döntés – és nemcsak Pappas-, de Daimler-döntés is –, hogy ezeknél a partnereknél tudunk-e és akarunk-e versenyezni. 2018-ban a Daimler általános gyártási helyzetéből adódóan olyan döntést hozott, hogy erre az ügyfélspektrumra nem helyez nagy hangsúlyt. Ez azzal is összefügg, hogy a Daimler és a Pappas szerint a visszavásárlási árakban tapasztalható erős darabszámos és értékbeni növekedés nem tesz jót a piacnak, ezért ebbe a versenybe nem akartak belemenni. Idén 2017-hez képest szeretnék 10–15 százalékkal növelni az értékesített új Mercedes haszonjárművek számát, ami a várakozásaik szerint egy stabil, kiegyensúlyozott piaci részarányt jelent a márkának, jelentette ki az ügyvezető igazgató. Hozzátette, ez az év abban különbözik a tavalyitól, hogy a nagy flottabeszerzések jóval szolidabbak, mint 2018-ban, úgy tűnik tehát, hogy a piac kezd visszabillenni egy egészségesebb szintre. Számukra kifejezetten jó hírek érkeznek az alvázpiacról, amely évről évre erősödik. Az idei rendelésállományukból is látszik, hogy a nyerges vontató mellett ez a szegmens is szépen araszol fölfelé, és minden esély megvan arra, hogy a jövőben újra sikerágazat legyen.

A személyautókat és a haszonjárműveket is beleértve, a 2017-ben értékesített 7747-es összdarabszám 2018-ban 8226-ra emelkedett, ami 6,2 százalékos növekedés. A Pappas Auto Magyarország stratégiai célja, hogy az összértékesítés belátható időn belül átlépje a 10 ezres határt.

A cégcsoport növekedése évek óta folyamatos és stabil, elsősorban a személyautó-szegmensben, ahol 2013 óta átlagosan 15 százalékhoz közeli a bővülés. A haszonjárművek tekintetében már nem ennyire egyértelmű a kép, az erős piaci fluktuáció következtében ezen a területen elég jelentős mértékű ingadozás figyelhető meg az elmúlt fél évtized adatai alapján.

Márkákra lebontva az értékesítést, az látható, hogy Mercedes személyautóból, tehergépkocsiból és transzporterből fogy a legtöbb (48 százalék), őt követi a KIA 13 százalékkal, a Jeep 12 százalékkal, a Fiat és a Fiat Professional 10 százalékkal, az Alfa Romeo 2 százalékkal – ezt a márkát csak 2017-ben kezdték forgalmazni –, míg a használt személyautók 12, a használt haszongépjárművek pedig 3 százalékos részarányt képviselnek. Ha a Pappas Autó piaci részesedését vizsgáljuk a Magyarországon értékesített és a cég által is forgalmazott márkák között, akkor azt lehet megállapítani, hogy a Mercedes személygépkocsiknál 60 százalék, Transzportereknél 73 százalék, Mercedes haszonjárműveknél, Unimognál, Smartnál 100 százalék, Jeepnél 80 százalék, KIA-nál 20 százalék, Fiat személyautónál 9 százalék, Fiat Professional-nél 17 százalék és az Alfa Romeónál 50 százalék az arány.

A szerviztevékenység szintén jó eredménnyel zárt 2018-ban: 67 350-ről 72 054-re nőtt (+7 százalék) a szervizelt gépjárművek száma, úgy, hogy nem történt jelentős új szerviz-beruházás, azonban a belső folyamatok optimalizálása, a plusz műszakok bevezetése jól sikerült. Itt a megcélzott terv a 80 ezres darabszám elérése.

A sikerek oka a munkatársakban keresendő. A vállalat azon kevesek közé tartozik a hazai autópiacon, ahol évről évre nő azoknak a kollégáknak a száma, akiknek a 10, 15, 20, 25 vagy 30 éves munkaviszonyát ünneplik, tehát egy stabil, felkészült szakemberekből álló csapat áll az ügyfelek rendelkezésére. Megbecsülik a dolgozóikat, minden belső motivációs eszközt kihasználnak annak érdekében, hogy a lehető legkevesebben hagyják el a céget. Dinamikusan növekszik az alkalmazottak létszáma, 2013 óta közel 50 százalékkal, a megnövekedett igények miatt a szerviz területen dolgozik a legtöbb új munkatárs, de az értékesítésben is jelentős az új kollégák száma. A fiatalok képzésére kiemelt figyelmet fordítanak, ezért a Pappas Auto 2018 szeptemberétől megújította szakképzési programját. A Young Stars program célja, hogy a szakképzés támogatásával megoldást nyújtson a munkaerőhiányra. A vállalat iskolákkal együttműködve, már a tanulmányok idején lehetőséget biztosít a diákoknak a gyakorlati tudás megszerzésére. 2018-ban a programban 27 mentor és 18 tanuló vett részt, 6 Pappas Autó telephelyen.

Az elmúlt évi stratégiai beruházások között kell megemlíteni a Maybach termékek bemutatására alkalmas S-osztály lounge-ot a budapesti Kárpát utcai telephelyen, amely egy 205 négyzetméretes, négy gépjármű számára ideális átadó helyiség, exkluzív tárgyalóteremmel, így méltó helyszín az exkluzív járművek kiállításához. A telephely első emeletén 180 négyzetméteres, komplett légtechnikával és belsőtértisztító hellyel felszerelt autómosót alakítottak ki és felújították a kollégák részére kialakított öltözőket.

A prémium minőségű használt járművek értékesítésével foglalkozó Pappas Outlet még 2017 decemberében nyílt meg Budapest XI. kerületében, de az operatív tevékenységét 2018 első hónapjaiban kezdte, méghozzá várakozáson felüli teljesítménnyel. A kitűzött 150 gépjármű helyett az első évben már több mint 200 használt autót értékesített a Pappas Outlet.

Tavaly nyitották meg Szegeden az új KIA szalont, az egyik legtágasabb KIA bemutatótermet a Pappas hálózatában, ahol 320 négyzetméteren a márka teljes kínálata megtalálható.

Székesfehérvárott átadták Pappas Autó ötödik haszongépjármű-szervizét, ahol közel 500 négyzetméter üzemi területen Mercedes-Benz és Iveco márkák javításával, karbantartásával foglalkoznak, jelenleg két autóálláson, de ez tovább bővíthető. Ahogy növekszik a székesfehérvári régióban a piac, úgy növelik a szerviz kapacitását, idővel tehát akár öt–hat jármű szervizelését is tudják majd vállalni egyszerre – a csúcstechnológia és a legmodernebb eszközök már most adottak.

Szegeden hosszú éveken keresztül egy együttműködő partner közreműködésével oldották meg a karosszériajavításokat, -fényezéseket. Múlt év végén átvették az üzletrészt a külső partnertől, így immár saját telephelyen, saját alkalmazottakkal végzik a lakatosmunkákat.

Ősz elejétől létrehozták a Pappas Online Klubot az ügyfélkör bővítése, valamint az új modellekkel és szervizszolgáltatásokkal kapcsolatos információk átadása céljából. Ez lényegében egy ügyféladatbázis, amely folyamatos és dinamikus kapcsolattartást, kommunikációt tesz lehetővé a partnereikkel, messzemenően betartva az adatkezelési előírásokat.

A CSR (társadalmi felelősségvállalás) területen továbbra is aktív a cégcsoport. Számos ezzel kapcsolatos projekt közül kiemelendő, hogy tavaly már tizenharmadik alkalommal támogatták a Prima Primissimát, illetve évről évre különféle adományokkal segítik a Gézengúz Alapítvány működését.

A fotón Pais József és Benedikt Margreiter ügyvezető igazgatók, közöttük pedig Kiss Norbert márkanagykövet látható.