Okosodik az útvonaltervezés

Ez a cikk a NavigátorVilág novemberi számában jelent meg.

Az IT-specialista TIMOCOM a szerviz- és üzemanyagkártya-kibocsátó UTA-val (UNION TANK Eckstein) még ez év elején bővítette a digitális szolgáltatási skáláját: az UTA üzemanyagtöltő  állomásaival további hasznos helyeket (POI) integrált a nyomkövető szolgáltatásába. Az  alkalmazások digitális kiterjesztése megkönnyíti az ügyfelek hétköznapjait és útvonaltervezéseit.  Egészen pontosan: az útvonaltervezés okosabbá válik. 

A sofőrök, akik az okostelefonjukkal vagy tabletjükkel tájékozódnak a TIMOCOM fuvarozási platformján, az UTA logóra koppintva további információkat jeleníthetnek meg ahelyett, hogy további alkalmazást vagy szoftvert kellene letölteniük. Így ezek a mobileszközök hasznos információkkal szolgálnak az autóvezetőnek a nyitvatartási időről, az őrzött parkolókról, a nagyteljesítményű kútoszlopokról és az elérhető üzemanyagtípusokról.

A hozzáférést több mint 120 ezer TIMOCOM-felhasználó kapta meg a TC eMap kalkulációs és nyomkövető alkalmazáson keresztül, amelynek segítségével havonta csaknem 2,6 millió útvonalat terveznek és kalkulálnak. A két szolgáltató közös célja, hogy ügyfeleik számára a lehető legjobb szolgáltatásokat kínálják. Együtt dolgoznak kiegészítő szolgáltatásokat kínáló cégekkel, hogy partnereik hatékonyságát és teljesítményét növelni tudják. Réthy Kinga, az UTA Magyarország ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: ahogy a TIMOCOM, az UTA is számos digitális megoldást kínál ügyfelei számára a logisztikai folyamataik optimalizálásához. A hasznos, érdekes helyek (POI) összeköttetése az UTA és a TIMOCOM Smart Logistics System útvonaltervezője között valódi, kézzel fogható előnyt jelent a partnereknek. Az ügyfelek gyakorlatilag már az útvonaltervezésnél láthatják, hogy merre vannak az UTA töltőállomásai. Hock-Ritter Ildikó, a TIMOCOM magyarországi képviseletének vezetője mindehhez hozzáfűzte: az együttműködés legnagyobb előnye, hogy az ügyfélelégedettséget így növelni tudják. Azzal, hogy olyan információkat jelenítenek meg, mint például az útdíjterminálok vagy a következő UTA-töltőállomás nyitva tartása, a felhasználók megtakarítják a keresgélés idejét, és könnyebben a fő feladataikra koncentrálhatnak. Ez az együttműködés mindkét cégnek lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyfelek szélesebb körének a nézőpontját ismerjék meg és ezáltal valóban hasznos megoldásokkal álljanak elő. Természetesen azt is remélik, hogy mindkét cég partnereinek figyelmét felkeltik, hogy egyidejűleg új ügyfélkapcsolatok születhessenek.

A JÖVŐ ÚTJA

A TIMOCOM és az UTA további együttműködéseket tervez, ennek érdekében szoros kapcsolatban állnak különböző területeken. Legközelebb az UTA-szervizeket szeretnék POI-ként megjeleníteni az útvonaltervezőben. Amikor például a fuvarszervezőnek jelzik, hogy az éppen úton lévő járművel valami nincsen rendben, a TIMOCOM a rendszerén keresztül megjeleníti a jármű pozícióját, és a térképen megtalálja a legközelebbi UTA-szervizt is. A feltüntetett nyitva tartásnak és a rendelkezésre álló telefonszámoknak köszönhetően a diszpécser rögtön időpontot tud egyeztetni, és a sofőrt odaküldheti. Ilyenformán egy esedékes rendszeres karbantartás is közvetlenül „beletervezhető” az útvonalba.