NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencia

A DAF hamarosan megkezdi a CO2-kibocsátási nyilatkozatok kiadását

A DAF hamarosan megkezdi a CO2-kibocsátási nyilatkozatok kiadását

A DAF a szállítási hatékonyság és a környezetvédelem piacvezető képviselőjeként az elsők között hajtja végre a CO2-kibocsátási nyilatkozatra vonatkozó európai jogszabályokat a 2019. január 1-től a gyártósorról legördülő tehergépkocsijai esetében. A DAF már a törvényi előírást megelőzően elkezdi nyilvánosságra hozni minősített CO2-értékeit az idei év negyedik negyedében.

Az európai szabályozás előírja, hogy 2019 januárjától minden új 4×2-es és 6×2-es nehézfuvarozó Euro 6 tehergépkocsi (16 tonna+) CO2-kibocsátási nyilatkozattal hagyja el a gyárat. 2020-ban további jármű konfigurációkra is kiterjesztik a szabályozást. A károsanyag-kibocsátási nyilatkozat értékeit az egységes Vecto eszközzel számítják ki. Mivel ez egy szabványos és tanúsított eljárás, az új CO2 -kibocsátási nyilatkozat lehetővé teszi, hogy a fuvarozók az új tehergépkocsik megrendelése előtt könnyen összehasonlíthassák a különböző tehergépkocsi típusok és gyártók CO2-kibocsátási értékeit.

A DAF már az idei utolsó negyedévben elkezdi nyilvánosságra hozni minősített CO2-nyilatkozatainak számadatait a rendelés-megerősítő dokumentumokon és az árajánlat szakaszban is. Így a DAF-márkakereskedők előre tájékoztathatják ügyfeleiket arról, milyenek lesznek leendő tehergépkocsijaik CO2-kibocsátási értékei. A Vecto értékeket szabványos vontató/pótkocsi kombinációra vagy hagyományos dobozos felépítménnyel szerelt kereskedelmi tehergépkocsira számítják ki standard útvonalak igénybe vételével három fajta alkalmazáshoz, minősített bemeneti adatok felhasználásával.

A piacvezető tehergépkocsik és szolgáltatások biztosítása mellett a DAF alternatív és fenntartható elektromos és hibrid hajtásláncok fejlesztésével is foglalkozik, hogy még tovább tudja csökkenteni a járművek károsanyag-kibocsátását. Az alternatív üzemanyagok, például a HVO (hidrogénezett növényi olaj) – melynek új generációja már nem veszélyezteti az élelmiszertermelést és akár 80%-kal alacsonyabb CO2-kibocsátás elérését teszi lehetővé – már használhatók a legújabb DAF-tehergépkocsikban, és egyáltalán nem befolyásolják a járművek karbantartását.